Jaeger-LeCoultre-tråden

Mye pent! Liker vanligvis ikke åpne/halvåpne urverk, men denne.....

7000582682_43e2784e8a_c.jpg
 
Uansett hvor hardt jeg prøver, klarer jeg ikke like Reverso-serien. De er flotte. Veldig flotte! Klassiske. Legendariske. Men ikke noe for meg.

Hver sin smak ;)
 
Mikke & Sponon er noe på sporet, kule som f. men tror ikke det er meg.
Testing av den på arm kunde dog vært morsomt
 
Jeg liker den, men ser på den som en ren dressklokke, og du må være litt Don Draper for å gå med en. Foreløpig er den for spesiell til at den skal kunne dytte vekk noe av alt detr andre jeg har lyst på. Men den åpne chronoen er fet:

DSC_0032_S.jpg


DSC_0009_S.jpg


DSC_0042_S.jpg



Så forresten en med hvit skive og brun struts på en dame, den så ganske casual og kul ut. Litt løs reim og masse fingermerker bidro til inntrykket :)
 
Jeg er superfan av reverso! Syns tilogmed den nye batman-versjonen er flott.
 
Jeg har hatt 3 ulike Jaeger-LeCoultre´s. Både Master Control Eight Days og Master Compressor Chronograph.
Reverso var også innom - Reverso Grande GMT (ref bilde nedenfor).

Et fantastisk ur og urverk, men det ble en litt for kortvarig fascinasjon til at den ble en keeper. Bruksområdene ble for begrenset for meg, og derfor gikk den ut.
Men uansett; - det er virkelig high-end vare det er lett å forstå JLC har hatt så stor og lang suksess med.


3028420.jpg
 
Uansett hvor hardt jeg prøver, klarer jeg ikke like Reverso-serien. De er flotte. Veldig flotte! Klassiske. Legendariske. Men ikke noe for meg.

Hver sin smak ;)

Her må jeg arrestere meg selv. Etter en prøverunde så falt Reverso i smak. To favoritter:

Grande Reverso Duo

JLC%2Bduo2.jpg


JLC%2Bduo5.jpg


Tribute To 1931:

Grande_Reverso_Tribute_1931_02.jpg
 
Truffet bra med designet på disse klokkene, men det virker som de har "fremskyndet" patinaen, eller farget lumen til å se vintage ut? Vet ikke helt om jeg liker det eller ei. :) Liker klokkene meget godt vel og merke! one day...
 
Deep Sea Chronographen er nydelig! Tidemann forventet å få inn i slutten av august. Ser virkelig fram til å prøve den på handa.

Har disse kommet på markedet enda? Er ganske klar for å teste de på håndleddet
 
Har disse kommet på markedet enda? Er ganske klar for å teste de på håndleddet

Jeg prøvde versjonen som er forbeholdt JLC boutiquene for et par uker siden (den minste chronographen). Ble positivt overrasket, men har enda større tro på den 'vanlige' varianten (42 mm, sort og hvit). Den var ventet inn i London i slutten av oktober.
 
Tja, hva skal man si. Deilig er det ihvertfall, å ha JLC på armen:)

Fikk tatt et ws tidligere i dag. Virkelig god finish, noe annet enn Rolex det her;)

JoYceNO.jpg