Jaeger-LeCoultre-tråden

Angående JLCs 1000-timers test: Testes absolutt alle produserte klokker, eller kun de forskjellige modellene JLC produserer?

Er veldig fornøyd med lærremmen som fulgte med deep sea, men den er jo ikke helt egnet for sommeraktiviteter. Satt på isofrane remmen som jeg kjøpte inn for sommerbruk i dag, og den er faktisk minst 1mm for smal. Det er versjonen på 20mm, og ifølge Jaeger sine sider så skal deep sea chronoen ha 20mm lugs, men de virker altså mer som om de er 22mm. Merkelig.

Uansett, tenker å ringe Tidemann i morgen og høre hva prisen på remmen som sitter på denne deep sea chronoen er. Går utifra at det ikke er noe problem å kjøpe en rem fra en annen modell separat?

Noen tanker om hvor mye en slik rem fra Jaeger vil koste? Eller skal jeg kanskje bare gå for en maratac nato? :p

Redigert:
Forespørsel til Jaeger er sendt fra Tidemann angående rem, så nå får jeg bare vente og se hva svaret blir. Håper på en kul canvas-aktig dykkerrem, tror det blir stilig. :)

Nøyaktighet

Kan melde at jeg er skikkelig imponert over hvor nøyaktig Jaeger sitt nye calibre 758 er. Etter litt over en uke på armen går deep seaen fremdeles 100% på sekundet likt med atomklokken til justervesenet, og den har vært med på alt fra turer til tyngre hagearbeid, og har tatt strabasene på strak arm. :)

758.png

Redigert:
Etter å ha diskutert litt Frederique Constant i en annen tråd ble jeg sittende og kikke på månefaser. Ikke tvil om at det er JLC man skal ha om man vil ha den looken :cool: Master Control Ultra Thin Moon. Perfekte 39mm.

Ja takk, jeg tar en slik. En perfekt kompis til min Chrono.

862490d1351563454-jlc-ultra-thin-moon-39-casual-piece-mutmoon393.jpg

Nydelig. La oss få se din @Tore :)
En sånn eller en Chrono med hvit skive kunne jeg tenke meg for de mer formelle anledninger. Det vil være det nærmeste jeg kommer en "dressklokke".

Redigert av en moderator:
Nydelig. La oss få se din @Tore :)
En sånn eller en Chrono med hvit skive kunne jeg tenke meg for de mer formelle anledninger. Det vil være det nærmeste jeg kommer en "dressklokke".

Har Zenith i dag, så det må bli arkivfoto.

Synd du ikke holder til i Oslo, @Tore :) Skulle gjerne hatt en mini-GTG for å hatt denne på hånden litt ...

Bare si i fra om du vil byttelåne med Pateken @Anders ;) Skal gi en lyd om jeg skal en tur til Oslo i alle fall.

I serien godt lesestoff

Flere, i hvert fall @rambutan og @Moore, har gitt uttrykk for at godt lesestoff er en del av klokkegleden. Jeg er enig. I dag kom en bok i posten som trolig flere her inne ville hatt glede av å lese. Siden dette postes i Jaeger-LeCoultre-tråden er det vel ikke så stor tvil om hva boken handler om. Riktig - La Grande Maison.

DSC00764a_zps201abde6.jpg

Vi snakker om en riktig praktbok. Stort format, 381 sider fullspekket med lekre bilder og informasjon om alt som hører til Jaeger-LeCoultre. Her er noen eksempler på sider.

DSC00773_zpsad457eb8.jpg

DSC00775_zpsaf81fca6.jpg

DSC00774_zps3ae16d0c.jpg

DSC00771_zpsf1c435a9.jpg

DSC00769_zps92fcd4aa.jpg

DSC00768_zpsa6464544.jpg

Flere, i hvert fall @rambutan og @Moore, har gitt uttrykk for at godt lesestoff er en del av klokkegleden. Jeg er enig. I dag kom en bok i posten som trolig flere her inne ville hatt glede av å lese. Siden dette posten i Jaeger-LeCoultre-tråden er det vel ikke så stor tvil om hva boken handler om. Riktig - La Grande Maison.

Vi snakker om en riktig praktbok. Stort format, 381 sider fullspekket med lekre bilder og informasjon om alt som hører til Jaeger-LeCoultre. Her er noen eksempler på sider.

DSC00771_zpsf1c435a9.jpg

Grattis med utsøkt litteratur!
Dette er en bok jeg har på listen.

Og det uret der var da usedvanlig vakkert......:eek:

Denne er prøvd og vurdert.

IMG_1730_zpsf7c39781.jpg

Elsker Reverso Duo - men det ble dessverre ikke denne. Neste gang jeg går til innkjøpe er det nok en 18K Duo Reverso det faller på.

Grattis med utsøkt litteratur!
Dette er en bok jeg har på listen.

Og det uret der var da usedvanlig vakkert......:eek:

Regnet med at du hadde denne på listen, @Moore. Din siste kommentar - snakker vi spor i ord kanskje? :D