Jeg skal ha meg en Rolex. Hvilken er et "must" i klokkeboksen?

Gå for 14060M før den er "gone" ser at urverket.no ikke har denne lenger. Har produksjonen stanset mon tro!? Denne fader nok bare stille og rolig ut...

dsc0055dm.jpg

Gå for 14060M før den er "gone" ser at urverket.no ikke har denne lenger. Har produksjonen stanset mon tro!? Denne fader nok bare stille og rolig ut...

Nå må man kutte ut disse spekulasjonene :p

Rolex fader nok ikke ut denne populære modellen, uten å erstatte den med en annen :)

Nå må man kutte ut disse spekulasjonene :p

Rolex fader nok ikke ut denne populære modellen, uten å erstatte den med en annen :)

Jaja... Jeg spekulerer i alle fall at Urverket ikke velger å selge denne mer. Rart når du sier den er så populær :p

Ja, for den sorte skiven er ikke kald og mørk? :p

Sort er anonymt. Fargen, spesielt på bezel inserten, faller ikke i smak hos meg. OP spurte, så da får han svar :)

Heldigvis er folk forskjellige. Hadde blitt kjedelig her inne om alle hadde rocket LN'er :p

Jaja... Jeg spekulerer i alle fall at Urverket ikke velger å selge denne mer. Rart når du sier den er så populær :p

Ikke sikkert urverket.no selger så mange av dem ;)

Uansett ville jeg ikke ha tatt urverket.no som referanse når det gjelder markedet. De selger for øvrig den nye Explorer II for kr. 57.175...

Jeg tror nok at grunnen til at Urverket ikke har denne i sortimentet lenger heller er at de ikke får tak i den, snarere enn at de "velger" det.
Hvor lenge Rolex holder på den skal ikke jeg ha noen formening om, men den er ikke discontinued og jeg tror nok den er meget populær. Sikkert ikke noe mindre nå som dato koster godt over 50'.

Jeg vet at dette ble diskutert på TRF tidligere, da Rolex valgte å ta den bort fra hjemmesidene sine. Men, det har ikke kommet noen signaler fra Rolex om at den forsvinner ut av sortimentet. Jeg har heller ikke hørt noe om dette fra AD.

Det er nok mer sannsynlig at den blir oppgradert ved neste Basel, alternativt i 2013 :)

Jeg vet at dette ble diskutert på TRF tidligere, da Rolex valgte å ta den bort fra hjemmesidene sine. Men, det har ikke kommet noen signaler fra Rolex om at den forsvinner ut av sortimentet. Jeg har heller ikke hørt noe om dette fra AD.

Det er nok mer sannsynlig at den blir oppgradert ved neste Basel, alternativt i 2013 :)

Au contraire, mon frère: Jeg vil si at det er rimelig sterkt signal fra Rolex at de nå har fjernet 14060m-modellen fra sitt sortiment på verdensveven. Tidshorisont for utfasingen skal jeg ikke spekulere i, men at en verdig arvtaker må ta stafettpinnen videre, skjønner vel til og med en som ikke er blåruss :) Fabrikken må kanskje bare tømme lager for deler før de velger å introdusere ny submariner. Så får vi bare glede oss til kritikken: Nye explorer 39mm:For stor, for korte visere!". Nye Explorer2: "Klovneklokke, plastikkræl rett fra hjelpesentralen" Jeg gleder meg allerede til de kommende saftige kommentarer, det er det som er så deilig med dette forumet :cool:

Forøvrig er dette et diskusjonsforum og jeg hevder retten på min side til litt spekulasjoner rundt framtiden til vår kjære Rolex, om muligens noe off topic.

(psst.. Gå for 14060M før den forsvinner fra alle Rolex-butikkene!)

Man står selvfølgelig fritt til å spekulere så meget man vil :)

Sakset dette fra precisiontime.blogspot.com, postet i 2010.

"The Rolex Submariner 14060M, more fondly known as the no-date Submariner, disappeared from Rolex's website 2-3 years ago, giving rise to speculation that the watch would be discontinued".

Så, den har ikke vært på Rolex sine hjemmesider på 3-4 år. Men, den er fortsatt i butikkene og kan fortsatt bestilles.

Det blir selvfølgelig spekulasjoner fra begge sider dette, men ingen bevis peker mot at den skal ut av sortimentet med det første. Jeg registrerer diskusjoner i forskjellige fora tilbake til 2006 om akkurat det samme temaet.

Heuer, regner med du har vært i butikken og tafset på nye explorer 2. Hva er det du ikke liker med den? Tenkte å kikke på den en dag. Jeg har forrige modell på armen nå og har hatt den nesten kontinuerlig på hånden i nesten tre uker. Synes det er en fantasitisk klokke med hvit skive. Så er spent på hvordan den nye fles på armen.

Det skal godt gjøres å trå feil med en Rolex sportsmodell i denne prisklassen. GMT II-c er personlig en favoritt, synes du lenken er for pyntet kan den lett børstes til matt finish.

Heuer, regner med du har vært i butikken og tafset på nye explorer 2. Hva er det du ikke liker med den? Tenkte å kikke på den en dag. Jeg har forrige modell på armen nå og har hatt den nesten kontinuerlig på hånden i nesten tre uker. Synes det er en fantasitisk klokke med hvit skive. Så er spent på hvordan den nye fles på armen.

Amund: Jeg har ikke fått tafset på denne enda, forrige post inneholdt fritt oversatte utdrag fra tråder i forumet! Noe mislykket ser jeg i ettertid, men det får så være!

Rolex er bare herlig og spenner fra det estetisk perfekte til det hårreisende forferdelige :) Hvor Exp42 er, skal jeg ikke ha formening om før jeg har stiftet nærmere bekjentskap med denne.

Kjøp den en spillter ny 14060M. Den har alt du trenger samtidig som du får "ny-klokke-følelsen".

Absolutt den ultimate Rolex!!! Punktum...

Liker ikke nyfølelsen..den minner meg altfor mye om følelsen av at jeg nettopp kastet bort x antall tusenlapper ut et vidåpent vindu :p

Gå for en pent brukt Sea Dweller, dette er en utgått udødelig klassiker som fungerer under alle forhold. Den har solid end-links og tåler det meste. jeg synes den går langt utenpå vanlig sub, både klokke- og lenke. Angrer du får du pengene tilbake uansett. Min trippel six blir i familien.
Mvh Tom

Jeg må innrømme at jeg ble litt forelsket da jeg så Sea Dwellern til læreren min i dag med plexi og bitte liten heliumsventil, kanskje det er en SD som må inn i samlingen. Spørs om jeg har råd til en plexi da.

PS: Du har fått en solid samling Rolex på kort til Tom, ser gjerne noen bilder av alle barna :)

Liker ikke nyfølelsen..den minner meg altfor mye om følelsen av at jeg nettopp kastet bort x antall tusenlapper ut et vidåpent vindu :p

Det lønner seg alltid å kjøpe brukt, da trenger du heller ikke å være så redd for å få små riper på klokken (et mareritt når du har en helt ny Rolex klokke) !

Velg den Rolex klokken du trives best med på håndleddet, den du liker best å kikke på hver dag. Vil du være helt safe så gå for en 16610 sub med dato, eller GMT master 16710. Dersom du liker de nye mere "feite" kassene bedre å keramisk bezel så gå for sub 116610c, denne får du brukt for 38-40k.

AW:)

Jeg hadde gått for enten en 16710 eller en 14060. Synes også at en 16570 burde være med i tankene her :p

Det lønner seg alltid å kjøpe brukt, da trenger du heller ikke å være så redd for å få små riper på klokken (et mareritt når du har en helt ny Rolex klokke) !

Velg den Rolex klokken du trives best med på håndleddet, den du liker best å kikke på hver dag. Vil du være helt safe så gå for en 16610 sub med dato, eller GMT master 16710. Dersom du liker de nye mere "feite" kassene bedre å keramisk bezel så gå for sub 116610c, denne får du brukt for 38-40k.

AW:)

Jeg vurderte faktisk å selge en brukt pam 312 for å finansiere en ny pam...312. Ble så glad i klokken at jeg begynte å fantasere om å få navnet mitt i papirene. I tillegg er det noe eget å lage ripene selv. Nesten så jeg ikke tørr å skrive dette, begynner å bli rimelig skrudd :oops: God natt!