Jeg skal ha meg en Rolex. Hvilken er et "must" i klokkeboksen?

Jeg må innrømme at jeg ble litt forelsket da jeg så Sea Dwellern til læreren min i dag med plexi og bitte liten heliumsventil, kanskje det er en SD som må inn i samlingen. Spørs om jeg har råd til en plexi da.

PS: Du har fått en solid samling Rolex på kort til Tom, ser gjerne noen bilder av alle barna :)

Vi får holde "barna" unna men jeg har planer om at alle får hver sin klassiske Rolex som de skal videreføre innen familien. Livet er for kort til å nyte Quartz.
Tom

Heuer, regner med du har vært i butikken og tafset på nye explorer 2. Hva er det du ikke liker med den? Tenkte å kikke på den en dag. Jeg har forrige modell på armen nå og har hatt den nesten kontinuerlig på hånden i nesten tre uker. Synes det er en fantasitisk klokke med hvit skive. Så er spent på hvordan den nye fles på armen.

Her er en som har sett på den nye Exp II med hvit skive:

http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?8290-Forelsket-forlovet-forgiftet

Jeg vurderte faktisk å selge en brukt pam 312 for å finansiere en ny pam...312. Ble så glad i klokken at jeg begynte å fantasere om å få navnet mitt i papirene. I tillegg er det noe eget å lage ripene selv. Nesten så jeg ikke tørr å skrive dette, begynner å bli rimelig skrudd :oops: God natt!

Med meg er det helt motsatt, en brukt Rolex har allerede endel småriper/hairlines så trenger ikke være så redd for noen små nye. Men det å bruke en helt splitter ny dyyyyyr Rolex å greie å ripe opp den litt mere enn hairlines, uff det er et mareritt ;) Er egentlig hysterisk allergisk mot riper på mine klokker generelt. Hater riper ;)

AW:)

Beklager, men da har du valgt feil hobby :p

Der må jeg si meg uenig ;) Når jeg kjøper urene brukt, gir jeg meg selv sjansen til å tjene en krone eller to på klokken. Det er jo ikke nødvendig å bruke mer penger enn nødvendig. Tanken på at jeg kun har plassert pengene et annet sted enn i banken, gjør at jeg nyter klokkene enda mer. Kjøper jeg en ny Rolex, har jeg tapt 10 lapper når jeg går ut butikkdøren.
Prioriterer jeg slik ved 3-4 klokkehandler, har jeg spart nok til en til Rolex, hehe :p

Jeg vurderte faktisk å selge en brukt pam 312 for å finansiere en ny pam...312. Ble så glad i klokken at jeg begynte å fantasere om å få navnet mitt i papirene. I tillegg er det noe eget å lage ripene selv. Nesten så jeg ikke tørr å skrive dette, begynner å bli rimelig skrudd :oops: God natt!

Datteren min er innom psykoligistudiet for tiden. Jeg kan sverge på at hun nevnte et tungebrekkende navn på den lidelsen du har :-? Hva var det nå igjen ...... ??? :D

Frode.

Er det virkelig noen her inne på asylet som har hørt om en med armbåndsur som hobby som kun har én Rolex???
Enten har man ingen - eller så har man flere enn én. Stemmer ikke det?

Uansett, jeg ville anbefalt en 14060 (ikke M :)). De er ikke så fryktelig dyre enda. Og hvis du har de rette kontaktene så kan du jo "modde" litt på uret også. Her er noen bilder ifra isommer.

En annen ting, hvis du ikke er så fryktelig gammel så ville jeg anbefalt en 5513 eller en 14060 ifra ditt eget fødselsår. Kulere kan det ikke bli. Har også lagt ved et bilde av 5513 ifra påsketider iår.

14060-Red-3-1.jpg

14060-Red-5.jpg

14060-Red-2-2.jpg

5513-2-1.jpg

Frode.

Skulle gjerne hatt en Sub fra mitt fødselsår, Frode, men så gammel som jeg er vil den vel koste det samme som en pent brukt traktor.

Smaken er forskjellig og jeg kunne ikke tenkt meg en Sub med cyclop (?). Seadweller har jeg sett en del av med dato, men uten denne gyselige klumpen på krystallen.

Min sære smak gjør også at jeg helst vil ha en Sub uten et salmevers nederst på klokken. Dette er også den eneste detaljen jeg ikke er hundre prosent fornøyd med på 2254.50. Hva mener Rolexfolket om viktigheten av denne sertifiseringen?

Selvom jeg ikke har så mye mot cyclopsen synes jeg sub ND er den ultimate Rolex. For min del, siden jeg er sær og ikke vil ta til takke med noe som alt finnes så vil jeg ha en 14060(M) med 2 linjer og gravert rehaut.
Dog står en 5513 fra fødselsåret også høyt i kurs. (Jajaja, de lagde fremdeles 5513 når jeg ble født)

Om noen skulle være usikker på hva en gravert rehaut er så er dette bildet ganske selvforklarende.

Rehaut-of-Ref.-14060M.jpg

Hva mener Rolexfolket om viktigheten av denne sertifiseringen?

Omtrent like viktig som f.eks. rød skrift, meters first, lugholes, matt eller blank skive, 3185- eller 3186-verk.
Dvs. ikke særlig viktig evigheten og universet tatt i betraktning.;)

Vel siden den er nå nevnt har heller ikke jeg det minste problem med å anbefale 14060(M). I alle fall dersom ikke verden går under dersom ikke dato vises på klokka.

5535891870_b970e5d612_b.jpg

5034022830_c02f0771f3_b.jpg

Der må jeg si meg uenig ;) Når jeg kjøper urene brukt, gir jeg meg selv sjansen til å tjene en krone eller to på klokken. Det er jo ikke nødvendig å bruke mer penger enn nødvendig. Tanken på at jeg kun har plassert pengene et annet sted enn i banken, gjør at jeg nyter klokkene enda mer. Kjøper jeg en ny Rolex, har jeg tapt 10 lapper når jeg går ut butikkdøren.
Prioriterer jeg slik ved 3-4 klokkehandler, har jeg spart nok til en til Rolex, hehe :p

Der må jeg si meg uenig ;)

Jeg våger å påstå at majoriteten av de klokkene du har kjøpt/kjøper brukt ikke kommer til å gi deg noen fortjeneste. Men, det er klart at det er mer fornuftig å kjøpe brukte klokker, da tapet, naturligvis, vil være mindre. Men, så er det jo noe med den "nyklokke"-følelsen ;)

Er det mulig å få seg en Sub uten dato og salmevers fra 1961, og til en pris ikke høyere enn hva en ny koster i dag? Jeg finner ingen, men leter kan hende på feil steder.

Jeg har feriepenger tilgode...:D

Er det mulig å få seg en Sub uten dato og salmevers fra 1961, og til en pris ikke høyere enn hva en ny koster i dag? Jeg finner ingen, men leter kan hende på feil steder.

Det er nok ikke den vanligste klokken, nei...

Det skulle jeg tro var mulig å finne jo. En 5512/5513 burde vel være mulig å finne fra '61. Skal du derimot ha med papirer og fullt sett blir vel rundt 45k litt lite kanskje.
Alternativt har du jo Tudor Suber fra samme periode.

For 1961 har du vel tre muligheter: 6536, 6538 og 5512. 5512 er vel tross alt hyggeligst priset av disse.
1961 tilsier jo serienumre rundt 600000 - 800000.

Uten salmevers? Vil det si at en 4-linjers 5512 ikke er ok?

Billig blir det jo ikke, uten at jeg er noen ekspert på disse snakker vi vel 10-12k USD og oppover? Pluss moms? Vi snakker jo gilt dials og greier her.

Jeg ville lagt ut en WTB på vintagerolexforums, timezone og rolexforums, og kjøpt av en av de store selgerne.

Vi får holde "barna" unna men jeg har planer om at alle får hver sin klassiske Rolex som de skal videreføre innen familien. Livet er for kort til å nyte Quartz.
Tom

Tror han omhandlet klokkene som "barna", og ikke "menneskebarna":D. Det håper jeg virkelig han gjorde, for å si det slik.

Men, så er det jo noe med den "nyklokke"-følelsen ;)

Oh yeah!:D
Det er simpelthen deilig å dra plasten av en skvett ny klokke og sette den på håndleddet.
Jaget etter å være først ute i alle sammenhenger ligger jo latent i menneskeheten.;)