Jeg skal ha meg en Rolex. Hvilken er et "must" i klokkeboksen?

Selvsagt!

Heh...?
Det viktigste er jo at du kjøper en klokke som får andre til å like deg...:p;)

Trenger vel ikke 80 poster i en tråd for og finne ut av det. Da ligger jo svaret her. :D:D
http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Submariner_Sea_Dweller__Double_Red__36278222.htm?ca=11&w=3

4271271707.jpg

Enten så har du b...ler til og følge egen smak/stil, eller så kjøper du noe av det hotteste med en gang. Finnes ikke gråsoner. ;) ÅÅÅÅ, sorry, glemte maksprisen på 40k. 8)

16610.
-Men hvis du liker seadwelleren og litt mer "chunky" klokker så er den nye 116610 et like godt valg, men den må få noen flere år på baken før den blir like klassisk / obligatorisk som 16610.
Viktigste er jo uansett at DU liker den! ;)

Å banne i kjerka...

Jeg må bare si det...

16610 må jo bare være den absolutt kjiiiipeste Rolex Submariner modellen som noen gang er laget.
Totalt blottet for sjarme på alle måter syntes nå jeg... :D

Nei - takke meg til matte skiver og bar tritium med fin patina, eller den moderne kvalitetsfølelsen i en 116610LN/LV.

116610, du mener den firkanta klossen med den latterlige lite elegante overgangen til lenka? Fin den og ;)

Tja, 116610 er muligens ikke noe for de mest konservative før om 10-15 år... ;) - men kvalitatsfølelsen på denne er jo bare av en annen verden i forhold til 16610 :D

Rolex gmt ceramic!! Nyydelig! Elegant, klassisk og sportslig, med gmt funksjon! Soleklar ener og det mener jeg bådefør og etter jeg kom inn på sonen. Altfor mange subb-lovers som misjonerer for den! Men grønn LV-ceramic er tøff!Nye rolexer oser kvalitet ifht gamle.

Sjarm med plexi mener jeg da. Forskjellen på 16610 og den nye er jo ikke enorm spør du meg. Litt større og mer glossy. Smak og behag.. Er glad i alle sporsts Rolex, slo bare et slag for gmtc jeg.

Synes det var en helt grei pris, for en klokke i så god stand :)

Er det du som har handlet? :p

Hadde jeg vært på jakt etter en 14060 hadde jeg absolutt vært fornøyd med denne prisen. Med moms og frakt havner du på 24-25´kr, du får den nok noen tusen billigere her hjemme, men den du linker til er jo komplett. Så alt i alt et godt kjøp.

MEN... En 14060M med cal. 3130 fra 1991?

Jeg forsøkte meg med litt detektivarbeid, og ifølge kilder på TRF ble 14060 oppgradert fra cal. 3000 til cal. 3130 på slutten av 90-tallet/begynnelsen av 2000-tallet. Da fikk den også lagt til M (modified). Ifølge Wikipedia kom 14060M i 1998.

Kan noen her inne oppklare dette?

Edit: Saken oppklart. Fikk svar fra selger om at det var en trykkleif :)
(Hvilket forsåvidt også stod nederst på auksjonssiden i "spørsmål & svar") :p

MEN... En 14060M med cal. 3130 fra 1991?

Jeg forsøkte meg med litt detektivarbeid, og ifølge kilder på TRF ble 14060 oppgradert fra cal. 3000 til cal. 3130 på slutten av 90-tallet/begynnelsen av 2000-tallet. Da fikk den også lagt til M (modified). Ifølge Wikipedia kom 14060M i 1998.

Kan noen her inne oppklare dette?

Edit: Saken oppklart. Fikk svar fra selger om at det var en trykkleif :)
(Hvilket forsåvidt også stod nederst på auksjonssiden i "spørsmål & svar") :p

Du har fått oppklaring men kopierer likevel inn ett innlegg jeg hadde i en tidligere tråd angående 14060 vs 14060M :)

"14060 kom på markedet i 1989, samme året som 16610
Denne hadde 'bevegelsen' 3000. I tillegg har den tritium lume (med unntak av modellene helt på slutten av 90-tallet mener jeg). Jeg mener også at østerslenka var marginalt tynnere

14060M kom i 2001. Klokka hadde da fått 3130 verket (litt mer effektiv rotor, full bridge og kanskje noe mer...)
Tritium var nå luminova.

I 2007 ble denne sendt for COSC sertifisering og fikk da den velkjente Superlative bla bla teksten i tillegg til ROLEX ROLEX ROLEX."

Ser at de lærde strides om hvorvidt 14060M kom i 1998 eller 2001. Jeg har funnet flest kilder på 1998.

Noen som kan avklare?

Synes det var en helt grei pris, for en klokke i så god stand :)

Er det du som har handlet? :p

Nei, det var nok ikke meg. Jeg hadde lagt den til i min "watch list", men fulgte ikke godt nok med. Tror egentlig ikke at jeg ender opp med Rolex på denne siden av nyttår. Kanskje ikke på den andre siden av nyttår heller. Men artig å følge litt med.

Ser at de lærde strides om hvorvidt 14060M kom i 1998 eller 2001. Jeg har funnet flest kilder på 1998.

Noen som kan avklare?

Urverket 3000 ble etter som jeg forstår endret i 1998 - og dette ble da 3130. Etterhvert ble dette satt i 14060 som fikk betegnelsen M (modified). Nøyaktig når dette skjedde er det vel ingen som vet helt sikkert. Det sies 2000-2001, som jeg siterte, men andre mener før...