Kjære Tudor - Basel 2018

Det er vel heller det motsatte som er sant..?
Andersen har rett. Definitivt trendy på TS å like små ur
70210_9a0d91c84b94252bd1d7223d054279c3.jpg
 
Andersen har rett. Definitivt trendy på TS å like små urVis vedlegg 81306

Denne er så merkelig for den er så utypisk generell konsensus på klokkeforum, i hvilkensomhelst bildetråd på watchuseek viser allefall 50% av bildene overhengende lugs og "it looks great" kommentarer.
 

Vedlegg

  • A-big-watch-on-a-small-wrist-is-never-attractive.jpg
    A-big-watch-on-a-small-wrist-is-never-attractive.jpg
    140,6 KB · Visninger: 0
Denne er så merkelig for den er så utypisk generell konsensus på klokkeforum, i hvilkensomhelst bildetråd på watchuseek viser allefall 50% av bildene overhengende lugs og "it looks great" kommentarer.

Og på de fleste klokkeblogger pleier kommentarene gå på at det meste over 40mm er for stort. Har jeg inntrykk av. Som en slags motvekt til stor klokke trenden som har vært. Som en slags måte å utrykke at man er in the know eller "wis".
Samme gjelder hvilke merker det er legitimt å like.
At folk skriver it looks great på slikt som over her er vel like mye at folk vil være snille. Tror jeg da
 
Og på de fleste klokkeblogger pleier kommentarene gå på at det meste over 40mm er for stort. Har jeg inntrykk av. Som en slags motvekt til stor klokke trenden som har vært. Som en slags måte å utrykke at man er in the know eller "wis".
Samme gjelder hvilke merker det er legitimt å like.
At folk skriver it looks great på slikt som over her er vel like mye at folk vil være snille. Tror jeg da

Jeg synes det er ganske naturlig at det kommer en motvekt mot trenden med store klokker, ettersom de store klokkene har dominert markedet ganske så ettertrykkelig de siste årene. Kall gjerne denne motvekten også en trend, for all del. Man kan selvsagt heller ikke utelukke at noen hiver seg på forskjellige trender fordi de ønsker å oppfattes som "wis", men jeg er ganske sikker på at det store flertallet av oss som liker mindre klokker gjør det nettopp fordi vi synes det ser best ut, ikke fordi vi ønsker å vise at vi er "in the know". Det har seg engang slik at jeg liker klassiske størrelser og synes mindre klokker er mer elegante og raffinerte. Dette er en subjektiv sak, selvfølgelig, men jeg tror nok ikke det er noen skjult status-intensjon bak dette for de aller fleste (selv om det kanskje er det for noen).

Jeg er enig med Lilac i det at jeg synes det heller er motsatte trender på klokkeforum flest. Det er mange tråder hvor noen planlegger å kjøpe en klokke, men samtidig uttrykker bekymring fordi de tror modellen på f.eks. 39mm er altfor liten for dem etc.
 
Så lenge de ikke slipper en Black Bay Lady Gaga Edition så er jeg fornøyd...

Fra mareritt til alvor, så hadde det vært kjekt med en 39mm Ranger med in-house urverk. Tror ellers det er lite sannsynlig at de slipper en Submariner re-issue, mest fordi det nok vil undergrave posisjonen som Black Bay holder i katalogen deres. Eller kanskje ikke, om de har stor nok separasjon i pris... Ville unektelig vært veldig kult om de gjorde dette.

Tipper uansett at vi i kjent stil får se noen nye Black Bay-varianter, og kanskje kommer det enda en ny fargeopsjon til Pelagos. Grønn?

Noen helt nye modeller hadde jo vært skikkelig moro! :)
 
Redigert:
Og på de fleste klokkeblogger pleier kommentarene gå på at det meste over 40mm er for stort. Har jeg inntrykk av. Som en slags motvekt til stor klokke trenden som har vært. Som en slags måte å utrykke at man er in the know eller "wis".
Samme gjelder hvilke merker det er legitimt å like.
At folk skriver it looks great på slikt som over her er vel like mye at folk vil være snille. Tror jeg da

Vi ser for mange bilder av 50kg små kinesere som bruker klokker i eller over 44mm og ender med å se ut som de har en bildekk med en familie pizza på toppen.
Man må ikke glemme at noen kan bruke 47mm klokker uten problem.
I dag prøvde jeg en mannlig utgave fra Rolex og fikk en dameklokke følelse: sannheten er at ikke alle er "skapt" for klokker under 40mm.
20180308_151148.jpg
 
Vi ser for mange bilder av 50kg små kinesere som bruker klokker i eller over 44mm og ender med å se ut som de har en bildekk med en familie pizza på toppen.
Man må ikke glemme at noen kan bruke 47mm klokker uten problem.
I dag prøvde jeg en mannlig utgave fra Rolex og fikk en dameklokke følelse: sannheten er at ikke alle er "skapt" for klokker under 40mm.
Vis vedlegg 82988

giphy.gif



Men det er helt sant. Å velge en klokke med riktig størrelse til sitt håndledd er avgjørende for at klokken skal se bra ut på armen. Og her er alle forskjellige og det finnes i så måte finnes ingen klar fasit, men det finnes størrelser som vil se bra ut på de aller fleste. 40mm er nok den størrelsen som treffer dette midtpunktet best tror jeg.

Et eksempel, her er to bilder av en Seiko "Turtle" med kasse på 45mm i diameter:

Tilfeldig fyr fra google søk:

padi-2.jpg



Meg, med ca. 19cm omkrets på armen hvor klokken sitter.
40677147511_90934035f8_b.jpg
 
Redigert:
giphy.gif



Men det er helt sant. Å velge en klokke med riktig størrelse til sitt håndledd er avgjørende for at klokken skal se bra ut på armen. Og her er alle forskjellige og det finnes i så måte finnes ingen klar "fasit", men det finnes størrelser som vil se bra ut på de aller fleste. 40-42mm er nok nær opp til dette punktet.

Et eksempel, her er to bilder av en Seiko "Turtle" med kasse på 45mm i diameter.

padi-2.jpg


40677147511_90934035f8_b.jpg

Tips : folk fra Asia har aldri noe hår på armene;) , de har for mye Sapiens inn i seg.
Kraftig hårvekst på armene tilhører de som har sterke Neandertal gener:D
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Vi ser for mange bilder av 50kg små kinesere som bruker klokker i eller over 44mm og ender med å se ut som de har en bildekk med en familie pizza på toppen.
Man må ikke glemme at noen kan bruke 47mm klokker uten problem.
I dag prøvde jeg en mannlig utgave fra Rolex og fikk en dameklokke følelse: sannheten er at ikke alle er "skapt" for klokker under 40mm.
Vis vedlegg 82988
Ikke sett den skiven før.... ser ut som en hvit Explorer...
 
Det hadde vært alle tiders om Tudor kunne lage halv-ledd til lenkene sine. Hadde en 2-linjer Pelagos som passet perfekt på lenke. Senere kjøpte jeg den nye blå og kunne ikke få lenka til å passe i det hele tatt. Tykkere kasse på den nye versjonen gjorde at lenka enten ble for stram eller slakk. Og nei; låsen med fjærer hjelper ikke. Den er kanskje grei å bruke utenpå en våtdrakt eller lignende, men ikke på et bart håndledd. Det er IKKE behagelig å gå med en lenke med fjærer i spenn. Et halv-ledd ville gjort susen.