Kjære Tudor - Basel 2018

Det hadde vært alle tiders om Tudor kunne lage halv-ledd til lenkene sine. Hadde en 2-linjer Pelagos som passet perfekt på lenke. Senere kjøpte jeg den nye blå og kunne ikke få lenka til å passe i det hele tatt. Tykkere kasse på den nye versjonen gjorde at lenka enten ble for stram eller slakk. Og nei; låsen med fjærer hjelper ikke. Den er kanskje grei å bruke utenpå en våtdrakt eller lignende, men ikke på et bart håndledd. Det er IKKE behagelig å gå med en lenke med fjærer i spenn. Et halv-ledd ville gjort susen.
Jeg hadde dette problemet med 2-lineren min. Enten for slakk eller for stram, og fjæra hjalp ikke i det hele tatt. Full micro-justering hadde vært det absolutt beste!
 
  • Liker
Reaksjoner: bruno47
...og urkassen, og cyclops, og urskiven, og lugbredden, og lenken, og inserten, og ... vips så har man f.eks. SD43. En hamburger av en klokke. Ikke alle modeller er såkalt "...vips".

Denne er akkurat det samme som den jeg prøvde: med Air-King på tallskiven.
Samme referanse nummer også i 34mm kasse.
Explorer og Milgauss har også samme type kasse.
Ikke kom og si meg at Milgauss har et veldig spesielt antimagnetisk bur fordi Speedmaster-Pro og andre "vintage" har akkurat samme greie.
Nei, en Sub er ikke en Air-King med en annen tallskive: men det visste vi før du kom med din tull generalisering som bare beviser at du fortsatt er en lett fornærmet Rolex Snowflake.
rolex-air-king-steel-white-arabic-dial-114200-rehaut-oyster-watch-chest-g2.jpg
 
Nei, en Sub er ikke en Air-King med en annen tallskive: men det visste vi før du kom med din tull generalisering som bare beviser at du fortsatt er en lett fornærmet Rolex Snowflake.Vis vedlegg 83115

Uthevet for de mindre kognitiv evolusjonerte av oss. Sånn for å understreke a-ha sin tredje singel.

Bonusspor: Ikke kom og si meg at Milgauss har et veldig spesielt antimagnetisk bur fordi Speedmaster-Pro og andre "vintage" har akkurat samme greie.

Neivel. Ok.
 
Jeg har ingenting i mot deg @Hammerfjord, uansett hva du må tro.

Men for satan da, hvor touchy (a-Has tredje singel) du er. Du finner negativ feedback i innlegg der du en gang ikke er påtenkt!!!

Jeg deler sjelden ut utropstegn, men tre stk. her er på sin plass.
 
Input:
...og urkassen, og cyclops, og urskiven, og lugbredden, og lenken, og inserten, og ... vips så har man f.eks. SD43. En hamburger av en klokke. Ikke alle modeller er såkalt "...vips".


Output:
Denne er akkurat det samme som den jeg prøvde: med Air-King på tallskiven. Samme referanse nummer også i 34mm kasse. Explorer og Milgauss har også samme type kasse. Ikke kom og si meg at Milgauss har et veldig spesielt antimagnetisk bur fordi Speedmaster-Pro og andre "vintage" har akkurat samme greie.Nei, en Sub er ikke en Air-King med en annen tallskive: men det visste vi før du kom med din tull generalisering som bare beviser at du fortsatt er en lett fornærmet Rolex Snowflake.
 
Jeg har ingenting i mot deg @Hammerfjord, uansett hva du må tro.

Men for satan da, hvor touchy (a-Has tredje singel) du er. Du finner negativ feedback i innlegg der du en gang ikke er påtenkt!!!

Jeg deler sjelden ut utropstegn, men tre stk. her er på sin plass.

Jeg har faktisk bevist punktet mitt med Oyster, Air-King, Explorer, Milgauss og Datejust: samme type kasse.
Nå må du slutte å drive med din a-Has tredje singelen greie hvis du vil bli tatt på en seriøs måte.
Sånn tullprat har jeg ikke tid for.
 
Det hadde vært alle tiders om Tudor kunne lage halv-ledd til lenkene sine. Hadde en 2-linjer Pelagos som passet perfekt på lenke. Senere kjøpte jeg den nye blå og kunne ikke få lenka til å passe i det hele tatt. Tykkere kasse på den nye versjonen gjorde at lenka enten ble for stram eller slakk. Og nei; låsen med fjærer hjelper ikke. Den er kanskje grei å bruke utenpå en våtdrakt eller lignende, men ikke på et bart håndledd. Det er IKKE behagelig å gå med en lenke med fjærer i spenn. Et halv-ledd ville gjort susen.
De lager halvledd til lenka på North Flag. Underlig at de ikke gjør det til øvrige lenker......