Kjære Tudor - Basel 2018

Larsnie

Støttemedlem
Medlem
26. okt. 2015
Innlegg
815
Sted
Oslo
Kjære Tudor

Jeg ønsker meg en Ranger 36.
Jeg lover å være snill i hele 2018 om dere lager en sånn til meg på Basel 2018.

Ja, og så at websida deres viser en klokke i stedet for Lady Gaga og David Beckham da

Lars Birger

Andre ønsker fra dere?
 
Kjære Tudor. Lag flere grønne Harrods BB så min plass går en klokke. Basel 2018 har lite med det å gjøre, men julenissen har kanskje litt
 
Pelagos i flere farger, uten 5 linjer med tekst. Da kan det hende jeg ryker på en..
 
Ser ut som flere har lignende tanker som meg selv. Kjære Tudor... ;)

announceshrinkray.png
 
Alle Tudor klokker med "Tudor caliber MT5612" altså "in-house med dato" urverket har nå en minimum kassediameter av 41mm.
MT5602, uten dato har selvfølgelig samme diameter som MT5612 med dato, mens MT5621 med gangreserve er 33,8mm i diameter akkurat som MT5601 (bare for Heritage Black Bay Bronze)

At klokkenes kasse er 41mm skylder nok at MT5612 eller MT5602 er allerede 31,8mm i diameter.
Noe som gjør at urverket kan ikke sitte på en praktisk måte i en 34mm kasse.
36mm gir allerede en kasse som kunne bare bli 2mm tykk.
http://watchbase.com/tudor/caliber/mt5612

Tudor klokkene med et 2824-2 ETA urverk går ned til 36mm i kassediameter som "Black-Bay 36mm" fordi urverket er bare 25,6mm i diameter, altså 6,2mm mindre en Tudor sitt basis in-house urverk.
http://watchbase.com/tudor/heritage/79500-0001


 
Informativt, takk @Hammerfjord
Jeg lever fint med ETA i min Ranger 36 :)
Eta modellene er litt tynnere også, og det er heller ingen ulempe siden BB med inhouse er ganske klumpete.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Informativt, takk @Hammerfjord
Jeg lever fint med ETA i min Ranger 36 :)
Eta modellene er litt tynnere også, og det er heller ingen ulempe siden BB med inhouse er ganske klumpete.

Lars Birger

2824-2 ETA kalt for "traktoren" er et veldig godt og solid urverk.
Tudor modifiserer urverket ved å tilsette en Kif shock absorbers og en triovis regulator (andre varemerker gjør det også).
Opprinnelig har 2824-2 ETA urverket et Incabloc system på sitt "balance-staff" og et annerledes regulering system som vises under.
2824adjust.jpg


Du kan se forskjellen der mellom KIF og Incabloc:
Incabloc-and-KIF.jpg

Incabloc er et kjent anti-sjokk system forklart under:
incabloc1.jpg

Incabloc.jpg





Triovis regulatoren vises i lysere under på urverket.
Tudor Calibre 2824 Triovis.jpg


Det er et skrusystem for å regulere balansefjæren.
Den vises under på et Blancpain 6850 urverk hvor det er litt annerledes enn Tudor men har samme betydning.
"There are many different methods for making adjustments to the balance when watches have regulating pins, and this one is a bit different than what I'm used to working on so let's have a closer look. In the photo below I've added a small arrow to show the Triovis regulator. This system allows for fine adjustments via a small screw that goes through a bar that has a corresponding thread. When the screw is turned, it stays stationary, and the bar moves - this in turn moves the ring that has the regulating pins attached to it. Moving the pins lengthens or shortens the effective hairpsring length, making the watch run slower or faster as desired."
http://www.network54.com/Forum/386753/thread/1205807747/last-1205807747/Snowy+day+project

Triovis. Blancpain.jpg


Her på et annet urverk.
RegulatorFineCloseDscn0686.jpg

 
At de oppdaterer/bytter ut de mer dressy modellene . Gjerne med eta så tykkelse og pris blir holdt nede.
Uten fæle datovinduer. En moderne prince kanskje . Gjerne med roselogoen.