Hei, det var pene Tag Heuer du hadde funnet. Om du velger en Tag, så vil jeg anbefale å sette av litt tid til å forhøre deg om pris og rabatter hos mange butikker, for det er mange som selger Tag.
Du er på utkikk etter en elegant og allsidig 3 hånds klokke og når jeg så de Tag klokkene du linket til tenkte jeg Grand Seiko SBGR061, men ser nå at ny pris på den overstiger budsjett.
Grand Seiko har de peneste 3 hånds klokkene. Finishen er bedre en Tag, Omega, Breitling og Rolex.
Andre alternativer er Omega Aqua Terra og Nomos som jo er nevnt.
Rolex explorer eller Rolex datejust. Men her er det brukt som gjelder om du ikke skal overskride budsjettet.
Datejust fins med et utall av skiver, forskjellige bezeler og i flere størrelser.
Longines legend diverse er nevnt, og Longines har flere vakre modeller i heritage serien.
Zenith Elite er og vakre klokker som du kan vurdere. Disse ligger rett over 30.000.-
Du bør kjøpe med lenke, om det er et valg når du kjøper nytt. Det er fordi det i ettertid vil være veldig dyrt å kjøpe ny lenke.
De fleste klokkene kan bruke standard reimer. Det er "lug width" som gjelder, har klokka de en lug width på 22mm kan du bruke 22mm reimer, og da er det bare å søke på 22mm leather strap og du får litt å velge i.
Det er allerede nevnt at reimer fra klokkemerket er dyre. Du vil få tilsvarende eller bedre kvalitet på reim 30-50% billigere om du kjøper fra en anerkjent reim produsent som f.eks. Hirsch eller Hadley Roma. Dette gjelder om det er en rimelig kalveskinnsreim eller ei dyr alligator eller krokodille reim.