Kjøpe min første luksusklokke - (nybegynner)

Da fikk jeg testet første Tag heuer day date carrera 5 klokken med brunt reim og jeg må innrømme den falt godt i smak.
det klødde veldig i fingrene og det var like før jeg dro kortet men jeg tok til fornuften og tar heller å ser litt videre først.

Her kommer likevel noen spørsmål ...

Jeg prøvde den i utlandet og de kunne gi meg 15% på klokken.
Dro jeg fra en veldig god deal?
Klokken fant jeg hos Bjerke tror jeg det var for 26 500kr
Her kunne jeg få den for 19 500 kr (hvis kursen stemte) + at jeg kunne få igjen noe via momsen siden jeg var utenlands borger og kunne få stempel i tollen når jeg dro ut av landet for å så dra tilbake igjen.
Klokken ville i så fall kommet på rundt 16 000kr.

Høres det for godt ut til å være sant ?
Eller sier dette noe om at man kanskje kan prute ned prisen hos norske butikker også?

Er det lurest å kjøpe klokker i Norge? ...eller ?

Klokka skal momsast inn i Noreg også, hugs på det når du tar regnestykket ditt.

Er dette noe man ikke kommer unna ?
Trodde var en flust av folk som kjøpte klokken sin i utlandet og kom seg unna det eller er det ikke så lett når man skal ta den til service osv?

Er dette noe man ikke kommer unna ?
Trodde var en flust av folk som kjøpte klokken sin i utlandet og kom seg unna det eller er det ikke så lett når man skal ta den til service osv?

Du burde lesa denna: http://www.tidssonen.no/forum/threads/guide-til-klokkekjøp-i-utlandet.21422/

Om du ikkje betalar MVA på importerte klokker er det for det første ulovlig, og for det andre svært dårlig likt her på forumet.
Du har allerede ved den kommentaren der, skutt deg litt i foten mtp framtidig rykte. Klokker kjøpt i utlandet,utan MVA kvittering som bevis vil og være vanskeligare å flippe.

Du burde lesa denna: http://www.tidssonen.no/forum/threads/guide-til-klokkekjøp-i-utlandet.21422/

Om du ikkje betalar MVA på importerte klokker er det for det første ulovlig, og for det andre svært dårlig likt her på forumet.
Du har allerede ved den kommentaren der, skutt deg litt i foten mtp framtidig rykte. Klokker kjøpt i utlandet,utan MVA kvittering som bevis vil og være vanskeligare å flippe.
Fair enough
Jeg kjøpte den ikke som sagt og ble usikker. Dere får være litt snille med meg i starten der hele denne prosessen er veldig ny for meg :)
Jeg så flere fordeler med å kjøpe klokke i Norge. Deriblant reklamasjonsretten

Kan noen svare meg om det er mulig å prøve disse klokkene her noe sted i Oslo området?
Jeg kan se at de finnes hos urmaker bjerke i seamaster utgaven, men tenker på at de er helt identiske til de på bildene nedenfor.
Eller er det slik at jeg må gå for en annen klokke for å så bytte reimet selv?

Jeg likte disse to klokkene svært godt og er nysgjerrig på hvordan de passer til hånden samt om de er innenfor budsjettet mitt?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/fc/87/96/fc87969b1f4833b76fb9ff85501b10a3.jpg
https://truetimetools.files.wordpre...seamaster-aqua-terra-xxl-small-seconds-01.jpg

Redigert:
Kan noen svare meg om det er mulig å prøve disse klokkene her noe sted i Oslo området?
Jeg kan se at de finnes hos urmaker bjerke i seamaster utgaven, men tenker på at de er helt identiske til de på bildene nedenfor.
Eller er det slik at jeg må gå for en annen klokke for å så bytte reimet selv?

Jeg likte disse to klokkene svært godt og er nysgjerrig på hvordan de passer til hånden samt om de er innenfor budsjettet mitt?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/fc/87/96/fc87969b1f4833b76fb9ff85501b10a3.jpg
https://truetimetools.files.wordpre...seamaster-aqua-terra-xxl-small-seconds-01.jpg
Gå på Bjerke, Thune, eller Christensen på Storo og prøv.

http://www.omegawatches.com/stores/map/?tx_omega_Page[search-store]=oslo

Da har jeg fått prøvd litt klokker.
Rettere sagt Longines og Tag Heuer sine, begge fine klokker.
Likte også Frederique Contest.

En ny Omega speedmaster kan se ut til å bli for dyr, må vel opp mot 50k.

Men du må ikke kjøpe nytt;) Mange av klokkene som selges her inne er så godt som nye:)

Vil bare til info påpeke at du kan bli stolt eier av en splitter ny Speedmaster for kun et par hundrelapper over 30k. Det ble jeg informert om da jeg besøkte Thune i Stortingsgata for et par uker siden. Dette var dog "tintin" modellen på bildet under, men de kunne bytte til vanlig skive for under 3k (hvis jeg husker korrekt). Slik jeg forstod det var dette en modell som utgår, men de hadde altså igjen noen til en god pris.
31130423001004.png

Redigert:
Er det overhodet noen forskjell på Tintin-modellen og den "vanlige" med pleksiglass (tidligere 3570.50), bortsett fra skiva? Det er samme urverk ser jeg på Omega sine nettsider. Dersom det er mulig å kjøpe Tintin for +/- 30 K, og bytte skive for rundt 3 K, er jo dette både et røverkjøp i seg selv, men også en langt billigere måte å anskaffe den originale "moonwatch" på.

Er det overhodet noen forskjell på Tintin-modellen og den "vanlige" med pleksiglass (tidligere 3570.50), bortsett fra skiva? Det er samme urverk ser jeg på Omega sine nettsider. Dersom det er mulig å kjøpe Tintin for +/- 30 K, og bytte skive for rundt 3 K, er jo dette både et røverkjøp i seg selv, men også en langt billigere måte å anskaffe den originale "moonwatch" på.

Så vidt jeg vet er det ikke, men det bør vel nevnes om du sammenligner med nypris i dag, så er det jo "ny versjon" med noe endret lenke, større boks og tilbehør. Men ja, røverkjøp med eller uten skivebytte. :)

• Liker
Reaksjoner: cincocientos
Absolutt et røverkjøp. Selgeren hos Thune mente at de kom til å selges ut raskt da folk allerede visste om tilbudet. Med tanke på at dette var rundt 3 uker siden ville jeg tatt turen ned eller plinget på telefonen ganske raskt om dette tilbudet er aktuelt for noen.

Mener forøvrig at jeg har hørt tilbudet har vært tilgjengelig hos andre AD også (?)

Redigert:
forskjellen på ny og gammel lenke er at den nye er litt tykkere og med skruer som holder på plass løse pinner istedenfor "friction pins", som gjør tilpassing av lengden på lenke litt enklere å gjøre selv.

ellers kommer den nye versjonen også med en gigantisk boks fylt med diverse nips som man stort sett ikke trenger ;)

Likte dessverre ikke den klokken som vist ovenfor, men setter pris på at dere kommer med slike tips.

Jeg vet ikke om det bare er meg, men dere som har kjøpt ny klokke før. Er ikke det en helt annen følelse?
Aldri har jeg kjøpt noe brukt, det har absolutt ingenting med det å gjøre at jeg ikke stoler på at folk tar vare på en dyr klokke for det tror jeg virkelig alle dere gjør her inne, men samtidig synes jeg det er stilig å kunne si at dette er min første helt nye klokke jeg har kjøpt som kun jeg har hatt på meg.

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Likte dessverre ikke den klokken som vist ovenfor, men setter pris på at dere kommer med slike tips.

Jeg vet ikke om det bare er meg, men dere som har kjøpt ny klokke før. Er ikke det en helt annen følelse?
Aldri har jeg kjøpt noe brukt, det har absolutt ingenting med det å gjøre at jeg ikke stoler på at folk tar vare på en dyr klokke for det tror jeg virkelig alle dere gjør her inne, men samtidig synes jeg det er stilig å kunne si at dette er min første helt nye klokke jeg har kjøpt som kun jeg har hatt på meg.
Det er ikke sammenlignbart en gang for min del. Ny>brukt. Selv om en brukt er i helt 100% tilstand så blir det ikke det samme. Når jeg kjøper en klokke for livet så kjøper jeg nytt, så enkelt er det. Tar heller en litt billigere klokke ny enn en litt dyrere brukt. Men, hvis jeg er usikker på om det er en klokke jeg skal ha for alltid så kjøper jeg brukt. Dessverre har kombinasjonen av at det er en brukt klokke og at jeg var bittelitt usikker fra starten av stort sett endt med at jeg har solgt videre. De jeg har kjøpt nye har jeg stort sett beholdt.

Forresten, jeg kjøper gjerne ting brukt. Liker veldig godt å handle på finn sånn generelt.