Kjøpe rolex klokke som er kjøpt i utlandet

Haha! Det var dagens for min del, lo høyt nå:D Fantastisk fordomsfull - keep it going:D
Og ditt stempel av meg som fordomsfull, har selvfølgelig absolutt ingen sammenheng med at du f.t. har en Breitling og en Panerai - som begge er "utenlandsk kjøpte" ute for salg på K/S ?

• Liker
Reaksjoner: 123uno
Faktisk ingen. Føler du styrer den skuta bra alene :)

Jeg har f.eks heller ikke dokumentasjon på at mine klokker som er kjøpt ny i Norge (og brukt av meg i Norge) ikke har blitt mva svindlet ut av landet, for deretter å bli tatt tilbake. Det vet du strengt tatt ikke uten å ha kjøpt den ny selv.

Det sagt er jeg sterk motstander av mva svindel og betaler gledelig min skatt. Å gjøre seg til kriminell for å spare noen tusenlapper har jeg liten forståelse og akseptanse for.

Og ditt stempel av meg som fordomsfull, har selvfølgelig absolutt ingen sammenheng med at du f.t. har en Breitling og en Panerai - som begge er "utenlandsk kjøpte" ute for salg på K/S ?

Ser ut til at dette blir nok en mva tråd hvor de som sitter med faktabaserte argumenter aggressivt går høyt ut, i et nytt fåfengt forsøk på å belære tomsete synsere.

Sånn!
Fikset den for deg slik at det ble rett.;)

arguing-with-idiots-is-like-playing-chess-with-a-pigeon.jpg

Sånn!
Fikset den for deg slik at det ble rett.;)

arguing-with-idiots-is-like-playing-chess-with-a-pigeon.jpg
Fakta-fornektere og synsere (edit: glemte "tomsinger") er vel heller de (du) som tror at fordi det stort sett går/har gått bra så er alt bare fint og innafor:
268903-9-1270809642798.jpg

Redigert:
Av to grunner er norskkjøpt en fordel:

- Selv om mange harselerer over Gin, er det ikke tvil om at en del potensielle kjøpere i det norske markedet vil være mest komfortabel med å handle klokke med opprinnelse hos norsk AD. Av grunner Gin nevner eller andre, det være seg rasjonelle eller irrasjonelle, det spiller mindre rolle. Hovedpoenget er at markedsverdien synker i takt med antall potensielle kjøpere. Det er ikke spesielt vanskelig å resonere seg fra til dette, selv om UJU sliter fælt og har hevdet det motsatte i flere innlegg enn det er mulig å telle.

- Ved å handle fra norsk AD vil man opparbeide seg et kundeforhold. Over tid utvikler det verdi å frekventere samme AD. For eksempel i form av bedre service og personlig forhold til sin urmaker. Sånt betyr faktisk noe.

- Ved å handle fra norsk AD vil man opparbeide seg et kundeforhold. Over tid utvikler det verdi å frekventere samme AD. For eksempel i form av bedre service og personlig forhold til sin urmaker. Sånt betyr faktisk noe.

Er helt enig i dette.
Men, det er fullstendig irrelevant for noen som skal kjøpe klokken brukt.
Kanskje på en helt annen kant av landet.

Kvasbo, I takknemlighet for rådet skal jeg gi deg et tilbake: Å tillegge noen motiver du selv åpenbart ikke anerkjenner kan rett som det er bære galt avsted. Særlig om grunnlaget er spinkelt.

Mine synspunkter ang. verdi er generelle. Gitt i en debatt pro/kontra norskkjøpt. Mange er ( helt legitimt i mine øyne ) opptatt av verdi. For egen del er jeg ikke det. Og det til tross for at jeg tidligere har skrevet et lengre innlegg om saken.
Min høyst personlige mening om annenhåndsmarkedet for Rolex er at det er en smule opphausset. For ikke å ta for hardt i. Enten klokkene kommer herfra eller derfra.

• Liker
Reaksjoner: UJU
Disse trådene blir alltid varme.

Et innspill eller to på siden eller under eller midt i;

Kjøpt i utlandet er ikke ensbetydende med svindel, kynisme, kriminalitet. Det er nok flere
enn meg som har jobbet i utlandet over lengre tid og lovlig tatt uret en kjøpte inn i landet uten krav om MVA.

En annen ting jeg alltid tenker på som er litt søtt;

Ikke navngitt AD som på egenhånd driver et korstog mot alle ur som ikke er kjøpt hos dem, som en slags anstendighetens siste skanse. De har beviselig ingen problemer med selv å selge svært dyre ur over disk.

Til baroner som betaler kontant.

Hadde jeg solgt enkeltvarer i den prisklassen hadde jeg gjerne sjekket folk som kom.

Men det var visst ikke så viktig for AD

For urene var jo norsksolgt.

Avslutningsvis så er nok folk i denne tråden mer på linje enn det kan virke. Så vær snill med hverandre. Husk på at det eneste vi skal hate her inne er Hublot

Jeg er stolt over å nå inneha kun norsksolgte ur!

Men har aldri vært flau over mine tidligere utenlandssolgte ur, ei heller hatt problemer med å forsikre, serve eller selge de...

• Liker
Reaksjoner: stigg
Det er ingen tvil om at det finnes flere norske forhandlere/importører/distributører som har ønsker og ambisjoner om å behandle "ikke-dokumenterte ur" på den måten Gin forespeiler tidligere i tråden. Noen ganger gjør de det også, mens andre ganger ikke.

Hvorvidt en eventuell MVA-kvittering er detaljert eller ei, er helt uinteressant ift. dette – her er det forhandler som vurderer. Jeg vil tro at en kvittering fra kjøp, samt en tolldeklarasjon fra samme tidsperiode med samme beløp, vurderes som godt nok. Selv om det bare står "klokke".

Å snakke om at norske klokker selges på "eksport", for så å selges i Norge igjen med norsk kvittering, er en tullete avsporing. I motsetning til klokker som er importert, har man ikke samme mulighet som kjøper, til å avdekke dette.

Når det gjelder forsikringsselskaper, er det også ingen tvil om at flere ønsker å behandle saker med ikke-dokumenterte ur på den "hardre" måten det blir nevnt i tråden. Noen ganger skjer det, men andre ganger skjer det ikke. Dessverre ser det ut til å være litt avvikende rutiner hos de ulike foretakene, helt ned på saksbehandlernivå. Men trolig også variasjon ift. til kunder – ikke minst ift. hvor "viktige" de er.

• Liker
Reaksjoner: Jone og Gin