- Medlem
- 6. des. 2013
Men - hvis det så har skjedd - så er det muligens noe gammelt junk.
Jeg har bevis på det
Rolig nå...Men - hvis det så har skjedd - så er det muligens noe gammelt junk.
Nok en tråd som tar en U-sving bort fra tema. Håper neste post tar den tilbake til saken, som er betydelig mer interessant for majoriteten enn tullemeldinger mellom enkeltmedlemmer.
Tror du heller skal ta det som et tegn på hvor trivielt "temaet" er.
Det er ikke noe mer sak å komme tilbake til. Folk får gjøre hva de vil, blir flau på folks vegne som har de dummeste oppfatninger at norsksolgt trumfer nøyaktig samme ur solgt fra AD, forutsatt samme stand og med likt tilbehør. At man kjøper selgeren, og dermed minimerer risken for at uret er unndratt skatt osv er en veldig stor selvfølge.Nok en tråd som tar en U-sving bort fra tema. Håper neste post tar den tilbake til saken, som er betydelig mer interessant for majoriteten enn tullemeldinger mellom enkeltmedlemmer.
For uret i seg selv, betyr det selvsagt nada hvor dette opprinnelig ble levert ut fra en AD.
Alikevel er det for meg og noen andre, uaktuelt å kjøpe udokumenterte importur.
Hvorfor?
-Fordi det KAN være problematisk å få forsikret uret.
-Fordi det KAN være problematisk å få levert det til service hos en Norsk AD - spesielt om denne da sender uret ut/inn av landet.
-Fordi det er en TEORETISK mulighet for et tollbeslag, ved hjemkomst etter utenlandsreiser.
-Fordi det ER vanskelig å være 100% sikker på at uret ikke stammer fra en kriminell aktivitet.
Hvordan og om ovenstående skal vektlegges, blir jo opp til hver enkelt å vurdere, men uansett bør usikkerheten gjenspeiles i prisen som gis for udokumeterte ur.
Rettet det for deg, nettopp BILLIG er nøkkelordetNoen som har en VELDIG billig mva unndratt svindler Rolex som de ønsker å selge?
Posten over er en grei repetisjon av hovedpoenget i saken, nemlig at det finnes mange rasjonelle grunner til å velge norskkjøpt under ellers likeverdige forutsetninger. Det er det enkleste og tryggeste. Å gjøre det motsatte finnes det ingen argumenter for.
Norskkjøpt-fornekterne viser en imponerende vilje til egen-indoktrinering, men for den tause majoritet er nok bildet klarere.
Leser at jeg skal slite med å selge min 5711 med mindre jeg dumper prisen veldig lavt.
Rolex 5711 er jeg ikke helt familiær med TomB.
Har hørt rykter om at dette er en sjelden Rolex med blå skive, nautilus kasse og Patek Philippe påskrift på skiva
Jeg tror ikke jeg trenger å sjekke gjennom salgene dine UJU, for jeg innbiller meg å kjenne svaret: Klokkene fra utlandet gikk vel å raskt unna som de norske. Men jeg er fristet til å spørre: Vil du si noe om årsaken til at det ble som det ble de gangene du handlet utenlandsk kontra norsk?