Klokkecafé – løst og fast om klokker

12107434_876799029076089_1339533924_n.jpg


Biver postet nettopp bilde av den nye billige TAG Heuer tourbillonen. Tror ikke bildet hans gjør uret noen tjeneste, så det blir spennende å se det live + få vite norsk pris.
 
Noen som har vert innom milgauss og kan si noe om hvordan den oppleves etter en stund? er det en klokke man blir lei eller er det bare å kjøre på? Står mellom milgauss evt explorer, explorer 2 evt datejust 2 :confused:
 
Vet ikke om noen har diskutert dette her inne før, men... Var innom den nye butikken til Bjerke i Øvre Slottsgate i dag. Store og flotte lokaler. Og plass til mer, tydeligvis... De fortalte at de snart var på plass med et nytt merke som ikke finnes i Norge fra før. De ville ikke si noe, men avkreftet heller ikke da jeg foreslo Blancpain.

Noen som har mer inside info? Noen som har tro på at for eksempel Richard Mille eller HYT dukker opp?
Jeg håper og tror det blir BP;)
 
Noen som har vert innom milgauss og kan si noe om hvordan den oppleves etter en stund? er det en klokke man blir lei eller er det bare å kjøre på? Står mellom milgauss evt explorer, explorer 2 evt datejust 2 :confused:

Jeg har aldri eid, med en bekjent har. Virkelig flott og han liker den godt. Den blir litt utenom det vanlige, med den flotte sekundviseren.

Selv liker jeg Milgauss godt. Spesielt den med grønt glass.

8
 
Interessant! I scifi-filmen Interstellar figurerte jo også Hamilton heftig, men det var jo fordi hovedpersonen tydeligvis likte dem (og var pilot), ikke fordi de var framtidas svar på Speedmaster. Men prøver de å få litt rykte på seg som framtidas romklokke nå? Som artikkelen skriver er Hollywood og Hamilton gode venner fra før, men jeg synes det er litt påfallende i hvert fall.
 
Tviler på at SG kommer til å profilere Hamilton som et romfarts-merke når de har Omega allerede.

Den eneste klokken som faktisk har vært på månen og er i privat eie har blitt lagt ut for salg igjen nå.
 
Tviler på at SG kommer til å profilere Hamilton som et romfarts-merke når de har Omega allerede.

Den eneste klokken som faktisk har vært på månen og er i privat eie har blitt lagt ut for salg igjen nå.

Bulova?
Jeg trodde det bare var Speedmaster som hadde vært på månen... Rolex GMT-Master var med rundt (Apollo 13), men den var med som "et privat initiativ og tillegg". Den var ikke offisiell.

=8- O
 
Christopher Ward treffer meg på utrolig godt med design hele tiden! Har hatt et par klokker derfra nå og tenker alltid at det er på tide å prøve noe nytt, og så akkurat når jeg driver og tenker at en månefaseklokke fra f.eks FC kunne vært fint så kommer CW med en jeg syns er helt nydelig!

Litt tykk til å være dressklokke kanskje? Og en logo som ikke er verdens peneste? Men resten... Og den relativt store månen... Har så sykt lyst på!


r-UrW5jOh-zcwkzd5MfNoVpvJo90IUo4Pe5bbxpSa3uUjdJJahZa43fGMMcsWfTAWwYnhBtNDebts4ZXgeVh5pU45CvPcKuecDuySVYf_7-Zl363jWeB-10lsYxidn5bjTvZQxCpOCi15XZrRePE=s0-d-e1-ft