Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hvor mye nedgang i power reserven mener dere er nok til å indikere service? Min seamaster mistet fire timer med Power reserve. Nøyaktigheten er ett pr sekunder i minus i døgnet, men der har en urmaker ordnet. Når den ble kjøpt gikk den 20 sek i minus.

Jeg har bare hørt at du godt kan vente lenger. "Til det blir plagsomt" (les over natten eller naturlig liggetid).

Fire timer er nå ikke så mye. Jeg oppdaget i dag at min Rolex nå hadde gått ned til ca 30 timer. Det oppdaget jeg ved en tilfeldighet. Jeg hadde brukt en annen klokke en dag, og da ble den liggende på nattbordet. Da ble det greit å regne ut fra når jeg hadde lagt den der og til det den hadde stoppet på. Etter service hadde den 48 timer (var det vel). Jeg har ingen planer om service enda. Den går veldig korrekt.

8
 
Jeg har bare hørt at du godt kan vente lenger. "Til det blir plagsomt" (les over natten eller naturlig liggetid).

Fire timer er nå ikke så mye. Jeg oppdaget i dag at min Rolex nå hadde gått ned til ca 30 timer. Det oppdaget jeg ved en tilfeldighet. Jeg hadde brukt en annen klokke en dag, og da ble den liggende på nattbordet. Da ble det greit å regne ut fra når jeg hadde lagt den der og til det den hadde stoppet på. Etter service hadde den 48 timer (var det vel). Jeg har ingen planer om service enda. Den går veldig korrekt.

8
Da blir det å vente en stund til!
 
Nato i gummi...

http://www.bonettocinturini.it/previu/

www.zuludiver.com

BON-3281.jpg


71HPQAhVSaL._UX679_.jpg
Dette må da føles ut som en strikk rundt armen?
 
Dette må da føles ut som en strikk rundt armen?
Vet ikke. @Hugo Cabret mente det (som du sikkert har lest), mens andre skryter av den. Kommer sikkert ann på brukeren og hvor stramt man vil ha reima. Jeg synes dette konseptet ser bra ut - og vurderer greia. Ulempen er at de kuleste er 22mm.
 
Ruslet forbi Urmaker Torbjørnsen sine lokaler i Oljebyen idag. Smått imponert over utvalget av ur for dem som tørr å tenke på utsiden av Kronen...

Alpina, Bucherer, Constant...

Konstaterer nok en gang at LaCroix Pontos dykkerne er skjulte skatter i urverdenen. Han hadde en svart med gummirem som var et støkke....
 
Problemet i Oljebyen er vel ikke tilgangen på klokker eller annet snax å bruke kroner på...

Derimot er det nobelt av de bekjemper arbeidsledigheten med å gi omløp på kapitalen!

8
 
Nettmobbing? Eller du kan se humoren i det.... Det siste er vel det hyggeligste!
Kanskje en som vil inspirere deg til noe?

8
 
Fra Fransk til Engelsk.

* "Serie-Noire" er en typisk bok/roman som handler om krim/spenning... Mørk historie.

Fra: Gregory Pons (Editor Business Montre&joaillerie) 17 nov. 2015.

WHEN WILL THE PRESS IN SWITZERLAND UNDERSTAND?
We hear of a *"serie-noire" to present the many layoffs affecting the recent days, the upstream watchmaking industry (suppliers and subcontractors). This is what we read in LeMatin.ch.
Let's be serious: this is not a *serie-noire, it is a direct consequence - predictable and preventable - of the strategies used by the lousy brands for over two years.
Despite of all warnings detectable here and there (beginning with the warning signals sent by WATCHES & JEWELRY BUSINESS / Médiafacture horological information since 2004 for nearly THIRTY months, despite of the common sense that allowed for a simple deduction about the situation in China, Russia, Europe and elsewhere, the directions of the brands continued to overproduce, (asking their suppliers to increasingly invest in this overproduction) to multiply the shops open around the areas where demand collapsed and to overstock their retailers.
Until the watch industry takes the reality right in the face : this is the case with the current collapse of exports and the worldwide success of the internet-connected watches (which have already costed Tissot 20% of its sales since September .
So they postpone, delay and cancel in urgency the orders since the beginning of the year and subcontractors must close ...
But we must see what is happening on the ground, also in Switzerland: massive layoffs began in subsidiaries of the groups.
Louis Vuitton began to close its stores in China.
The Richemont Group has already closed something like fifty shops in Asia (Which lousy manager has been thinking that they would ever be profitable?) And they shrink the workforces in all markets.
Factories of ETA Swatch Group are already operating at low speed .
Rolex has reduced its workforce by cutting down on temporary contracts, temporary workers and some French citizens from the border...
As the bulk of layoffs is not happening in Switzerland, no one tries to see beyond the tip of his nose and we imagine that it is a "*serie-noire".
No, it is the crisis!
It is more serious than in 2008 (there will be no Chinese engine to boost growth in double digits), more ruthless for small workshops and small brands, more profound because it is a societal crisis.
And this crisis is just beginning ...
 
Kjenner det er litt urolighet på armen min om dagen. Som fattig student har jeg kun to klokker i boksen, en tilnærmet ny speedmaster og en skx009 som jeg trodde skulle dekke diver behovet mitt. Elsker speedmasteren egentlig og den passer sykt godt på alt mulig av reimer . Men kjenner at siden jeg kun har kaptial til en "dyr" klokke så skulle jeg ønske den var en diver på lenke og med mulighet for gummireim. Hvilke valg har jeg da i speedmaster prisklassen? Er det bare å selge den å kjøpe en pent brukt PO 8500 42mm eller fins det andre gode alternativer når Breitling er utelukket og jeg ikke har råd til å legge i mellom for en sub?
 
@Olando

IWC har noen alternativer i flere størrelser. PO vs Aquatimer har vel vært oppe til diskusjon med jevne mellomrom... Jeg valgte Aquatimeren :D kommer med både gummi og lenke:

 
  • Liker
Reaksjoner: Olando