Klokkecafé – løst og fast om klokker

Fra når? Hvilken forretning da? Jeg er inne på Blancpain sine sider ukentlig og gråter og der står ikke Norge listet som utsalgsland...

Jaja de beviste at de ikke var helt på nett i og med at de enda ikke har besvart mailene mine siste to år med bønn om å krympe FF til 40mm igjen....
 
Var innom Bjerke i dag, og fikk endelig prøvd min årvis anbefalte sommerklokke, Blancpain Fifty Fathoms i roségull. Fabelaktige greier, men nesten dobbel pris av den i stål? Ja, ja. Den ultimate sommerklokke i hvert fall. Og den i stål er ikke borte den heller.

Og veldig positivt overrasket av FF Bathyscape. Den var veldig lett, så jeg foreslo at det var titan, men ekspeditrisen påstod kjeramisk kasse. Ikke helt sikker da hun ikke var helt oppdatert på kolleksjonen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hva ligger en FF i gull på? Har fulgt med på de noen år og de har vel holdt seg stabilt rett under 20k USD brukt. Dessverre er jo dollarn krise...
 
Redigert av en moderator:
I helvete @Fyrsten har du hatt en Calibre Diver uten å vifte villt med den? De er jo dødstøff. Jeg er to år fra 40 årskrisen og den er for meg en soleklar kandidat da. Utrolig flott ur på alle måter som jeg håper ikke forsvinner fra virkelighetsfluktsonen vår her inne.

Nydelig ur Fyrsten!
 
I helvete @Fyrsten har du hatt en Calibre Diver uten å vifte villt med den? De er jo dødstøff. Jeg er to år fra 40 årskrisen og den er for meg en soleklar kandidat da. Utrolig flott ur på alle måter som jeg håper ikke forsvinner fra virkelighetsfluktsonen vår her inne.

Nydelig ur Fyrsten!

Den er skikkelig tøff ja :) Kult alternativ til the usual suspects.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Gikk forbi vintage Rolex-butikken i Burlington Arcade i London i dag. Tror jeg kanskje så en av de få Rolex-ene jeg kunne hatt. En Daytona med sort bezel, hvit/sølv/lys champagne dial og sorte minidials. Turte ikke spørre hva den lå på, for jeg antar det er snakk om titusenhvis av pund. Var også en 86-modell, hadde den vært 87 hadde det vært en grei birth year-klokke. ;)
 
Fra når? Hvilken forretning da? Jeg er inne på Blancpain sine sider ukentlig og gråter og der står ikke Norge listet som utsalgsland...

Jaja de beviste at de ikke var helt på nett i og med at de enda ikke har besvart mailene mine siste to år med bønn om å krympe FF til 40mm igjen....

Enig, litt stor.

 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie