Klokkecafé – løst og fast om klokker

En 20mm «reimklokke». Damasko da37/47, zenith el primero rainbow(slik som den som @Greg plukka), eldre rolex evt tudor sub med matt skive.

Ellers jakter eg andre tips til 20mm «reimklokker». Altså klokker som kler ulike reimer...
Hehe, derfor du lurte på om det var vanlig remfeste på iwcen :D

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
1285758d1452796470-christopher-ward-c5-malvern-slimline-square-cwc5malvernslimlinesquare01.jpg

Hver gang Chr. Ward kommer med noe nytt får jeg lyst på. Har hatt tre så langt og vært fornøyde med alle. Og denne ser jo helt nydelig ut. Vil ha!

1285758d1452796470-christopher-ward-c5-malvern-slimline-square-cwc5malvernslimlinesquare01.jpg

Hver gang Chr. Ward kommer med noe nytt får jeg lyst på. Har hatt tre så langt og vært fornøyde med alle. Og denne ser jo helt nydelig ut. Vil ha!

Likte denne godt!

Men vær så: FJERN SLIMLINE. Det ser stygt ut, og høres ut som et dårlig navn på en slankeklokke(pulsklokke that is). Og Slimline opphøyd i annen? Enda verre enn Slimline. Logoen til Chr. Ward er heller ikke noe å hoppe i taket for - men den kan jeg leve med.

Flere som har av og på perioder?
Litt smålei å kikke på ur akkurat no.
Lite / Ingenting som frister.

Var innom min lokale hifishappe igår, fekk prøve noe nytt. Og vips, så er eg tilbake å ser på hifi.
(Har mangla interesse over flere år...)

Nothing beats cube inches, heter det om amerikanske biler. Det retter seg mot elektronikken i moderne kjøretøy. Du kan ikke skru på moderne biler. I beste fall gjøres det gjennom PC'en. Slik er HiFi også blitt.

I klokkens verden blir det motsetningene quartz og mekanisk. Nothing beats mechanical clock works!

8

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Hvor store endringer/forbedringer blir egentlig gjort av for eks IWC og andre på et standard verk?

Sellita SW, ETA-2824/2892 etc.

Sikler på blant annet IWC sin Ingenieur modell 3239 som ser utrolig smekker ut i sin 10mm tynne kasse, men å betale 60.000? Hvordan "forsvares" dette? (Mot for eks en Milgauss.)

(Nå er det vel også slik at de ikke får et in-house verk i en slik kasse uansett, men.)

Hva koster et slikt verk? 400$? Greit nok det er Genta-design på klokken og det er sikkert en arbeidshest, men sliter med å få heeelt godfølelsen...

Kunne egentlig ønske at jeg ikke brydde meg om det og bare kjøpe den jeg hadde mest lyst på, men er redd for å angre :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Haavard84
Hvor store endringer/forbedringer blir egentlig gjort av for eks IWC og andre på et standard verk?

Sellita SW, ETA-2824/2892 etc.

Sikler på blant annet IWC sin Ingenieur modell 3239 som ser utrolig smekker ut i sin 10mm tynne kasse, men å betale 60.000? Hvordan "forsvares" dette? (Mot for eks en Milgauss.)

(Nå er det vel også slik at de ikke får et in-house verk i en slik kasse uansett, men.)

Hva koster et slikt verk? 400$? Greit nok det er Genta-design på klokken og det er sikkert en arbeidshest, men sliter med å få heeelt godfølelsen...

Kunne egentlig ønske at jeg ikke brydde meg om det og bare kjøpe den jeg hadde mest lyst på, men er redd for å angre :)

Kommer du til å selge den igjen? Da vil du angre (om du kjøpte ny)..

Ellers har jeg testet klokken, og det er selvsagt en flott sak. Og jeg er jo for at man skal kjøpe det man har lyst på.

Kommer du til å selge den igjen? Da vil du angre (om du kjøpte ny)..

Ellers har jeg testet klokken, og det er selvsagt en flott sak. Og jeg er jo for at man skal kjøpe det man har lyst på.

Ja, det er akkurat det. Tror jeg hadde komt til å solgt den igjen og da sikkert med massivt tap(?)... :-/ Har fulgt litt med på 3239, og det har ikke vært så mange her til salgs. Registrerer også at de er tungsolgte på klocksnack. Dette for rundt 40.

Jeg har ihvertfall bestemt meg for å prøve både den og Milgauss neste gang jeg skal til Tigerstaden.