Klokkecafé – løst og fast om klokker

Min høyst personlige rangering av de mest kjente urmerkene:

1. A. Lange & Söhne
2. Audemars Piguet, Patek Philippe, Vacheron Constantin
3. Jaeger-LeCoultre, Glashütte Original, Rolex, Grand Seiko, Breguet
4. IWC, Zenith, Omega
5. Breitling, Panerai
6. Tag Heuer, Longines
7. Seiko
8. Tissot, Certina

Kjør heftig krangel!

CF
 
Har selv prøvd 3239, og den sitter veldig pent på hånden. Urverket har nå litt snillere priser enn eksempelvis Bjerke, så det kan jo være et alternativ dersom du finner ut at en 3239 frister @havarduf
http://www.urverket.no/iwc-bla-stal-o4000-mm-p-80663.html

Takk for tipset!
Jeg skal få prøvd den så snart som muligheten byr seg. Er som sagt litt usikker på om den gir meg "må-ha"-følelsen, iom jeg syns prisen er vel drøy - og differansen ikke er så stor til no mer eksklusivt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
@havarduf må bare si at jeg er meget fornøyd med min Ingenieur, velger selv å ikke fokusere så mye på at urverket ikke er inhouse men heller fokusere på byggekvaliteten å alle de fantastiske detaljene.

Men ja selvfølgelig prisen er høy hvis du kjøper den ny, om mulig så kan du jo plukke opp en på bruktmarkedet der noen andre har tatt det første pristapet.....

Takk for tipset!
Jeg skal få prøvd den så snart som muligheten byr seg. Er som sagt litt usikker på om den gir meg "må-ha"-følelsen, iom jeg syns prisen er vel drøy - og differansen ikke er så stor til no mer eksklusivt.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Flere som har av og på perioder?
Litt smålei å kikke på ur akkurat no.
Lite / Ingenting som frister.

Var innom min lokale hifishappe igår, fekk prøve noe nytt. Og vips, så er eg tilbake å ser på hifi.
(Har mangla interesse over flere år...)

Er av/på hele tiden både på HiFi og klokker, men etter flere år med kabeldebatter og keiserens nye klær i High end HiFi så går en litt lei. En har jo litt av samme utfordringene i luksusklokke bransjen, men heldigvis er det litt letter å ta useriøse produsenter då bevisene er ganske håndfaste :).

Foresten, ka er greia med romertall på urverk? Det blir svært sjelden bra og som regel så blir det litt på samme måte som med romerske søyler som enkelte velger å pynte inngangspartiet sitt med.
 
  • Liker
Reaksjoner: Uhrman
@Charliefoxtrot for egen del begynner Montblanc å få en sterkere stjerne i boka, om enn ikke på ønskelisten så hadde jeg tatt emot en:
Montblanc-Heritage-Spirit-Orbis-Terrarum-1-.jpg


Det dukker opp en del gøy fra "ikke tradisjonelle" leverandører som ikke har ur som bread&butter
LV_Escale_WorldTime01.jpg

Eller RL (usikker på om verket er kjøpt eller "in-house")
Ralph_Lauren_SIHH_2013_3_640_360_s_c1_center_center.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hva anbefaler folket av NATO remmer? Er det stort sett samme greiene, eller er det noen spesielle produsenter som utpeker seg av god kvalitet? :)