Klokkecafé – løst og fast om klokker

Det ser jo ut til en å være en trivelig klokke, @Oddemann!

Jeg har lest om flere som liker disse. De har en inspirasjon fra en annen produsent (som så mange andre). Er det "originalen" som ansees som det endelige mål?

8

PS: Det er mulig det er litt dårlig lys her jeg sitter, men skiven ser noe mørk-burgunder ut?
 
Hva er i kikkerten, dersom denne er midlertidig?
En 20mm «reimklokke». Damasko da37/47, zenith el primero rainbow(slik som den som @Greg plukka), eldre rolex evt tudor sub med matt skive.

Ellers jakter eg andre tips til 20mm «reimklokker». Altså klokker som kler ulike reimer...
 
Det ser jo ut til en å være en trivelig klokke, @Oddemann!

Jeg har lest om flere som liker disse. De har en inspirasjon fra en annen produsent (som så mange andre). Er det "originalen" som ansees som det endelige mål?

8

PS: Det er mulig det er litt dårlig lys her jeg sitter, men skiven ser noe mørk-burgunder ut?
Tja, homeage finnes mange av. Enormt mange har jo Rolex som inspirasjon. Sålenge det ikkje er på Steinhart nivå er det ok for meg...

Burgunder / brun / rød aktig er nok korrekt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Nja. "Steinhartnivå" kan tolkes i en del retninger. Rent kvalitetsmessig (hva man får av urverk/ finish) så er nok Steinhart ikke noe dårligere enn en god del andre...

Tja, homeage finnes mange av. Enormt mange har jo Rolex som inspirasjon. Sålenge det ikkje er på Steinhart nivå er det ok for meg...

Burgunder / brun / rød aktig er nok korrekt :)
 
Nja. "Steinhartnivå" kan tolkes i en del retninger. Rent kvalitetsmessig (hva man får av urverk/ finish) så er nok Steinhart ikke noe dårligere enn en god del andre...
Tvert imot. Enormt kvalitetsmessig sies det. Men de kopierer så likt andre merker, ikkje berre Rolex,men og IWC etc...
 
Noen her som har eller har hatt Sinn T2? Vurderer en T2 B men klarer ikke helt å avgjøre om den kan gi god følelsen eller ikke, noen som kan dele erfaringene sine med den? :)
 
Hva var det? Er fjernet nå.

Repost av baksiden av MB&F Legacy Machine, med en tekst om gravering av urverk og gratulasjon til denne "MB & F".

Vedkommende som styrer kontoen hadde nok snappet opp bildet fra en Zenith relatert hashtag eller tag, og trodde det var en Zenith som var gravert til en "MB" og en "F"... Ganske sprøtt :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Skug, Grendel og akr
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Artig historikk/klokke, dog grusom logo.

Fra Tore Askeland, publisert på Klokkeriet (!):


Fikk denne på urmaker pulten i dag. Ikke ofte vi får inn slik modell. En fotballspiller fikk denne i 1965 for 25 spilte landskamper.
12553068_10153173945101688_3245673508308906700_n.jpg