Klokkecafé – løst og fast om klokker

Seiko Presage.jpg

Gleder meg til Seiko Presage er i butikkane.
Ufattelig fin IMO.

Noen flere som er gira?

-Oddemann-
 
Skulle veldig gjerne hatt en Presage kronograf selv. Stort sett er det noe ved kronografer som ikke tiltaler meg veldig mye, men denne liker jeg virkelig godt. Er spent på om den er like pen å bivåne med egne øyne.
 
Litt svær for min del. Hvis det jeg Googlet var riktig så blir den nesten 16mm tjukk, og det syns i alle fall jeg blir for mye på en så dressy klokke. Men ellers ser den veldig veldig bra ut. Og verket virker jo til å bli bra. Kommer ikke helt inn på shortlisten min, men nesten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
attachment.php


Det her syns jeg er utrolig kult. Glycine tok patent på en hackingmekanisme på femtitallet som er en liten pinne som kommer opp ved 12 og hindrer sekundviseren i å gli videre når kronen dras ut. Urverket fortsetter altså å gå, men viseren stopper. Mye kulere enn dagens fancy hackingmetoder. Ønsker meg vintage glycine nå. :)
 
@Hansur jupp, absolutt en flott detalj - ser for meg to piloter på vei til værs som skal "synchronize watches", uhyre smidig.

Men også en detalj som er viktig å sjekke før man kjøper vintage airman - vet ikke om de ble lett ødelagt eller om de var vanskelige å fikse hvis de først var blitt ødelagt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Gubben11

Overskrift: Årets beste klokker til herre!
Ledsaget av masse tips til klokker som Calvin Klein, Nixon, Triwa, DW, Hugo Boss etc etc..:(
Dette er ekstra morsomt når de begynner artikkelen med at klokka har utviklet seg til å bli mer enn et instrument til å måle tid. "Urverk er blitt kunstverk i seg selv". Når ble Nixon, DW og de andre et kunstverk?

I følge artikkelen er det dessuten en fordel med klokker at de er en investering i seg selv, som gjør at de ofte blir verdt mer over tid. Jeg tror de som følger dette investeringsrådet blir rimelig skuffet:)

Så selv om S3 synes det er på høy tid at menn får en oversikt over "noen av de feteste klokkene du kan skaffe deg" så tror jeg at jeg holder meg til rådene på TS.
 


Stilig!
Omega hadde også en "Lillehammer 94" modell. Jeg tittet veldig ofte på dem en tid. Der var det med en boks med skinnremmer i de ulike OL-farvene. Det dukket opp fra tid til annen "nærmest ubrukte". En ulempe for meg var at det var quartz....

8

Edit:
Side med bilder:
https://omegaforums.net/threads/the-omega-seamaster-olympia-1994-quartz-edition.5135/