Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen som kjenner til denne modellen fra Hamilton?
Det er en Khaki Navy GMT, og jeg fant den ganske kul! Den har jo et ETA-verk, og de er jo pålitelig.
Hvordan oppleves Hamilton på armen størrelsesmessig? Bærer de større eller mindre enn oppgitt størrelse?
image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Har en Khaki selv, riktig nok ikke akkurat denne modellen, men kasseform og diameter er samme tror jeg. Den jeg har er 42 mm, og bærer slik også. Generell finish og kvalitet er bedre enn sine brødre i samme prisklasse, Tissot og Certina.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Noen som kjenner til denne modellen fra Hamilton?
Det er en Khaki Navy GMT, og jeg fant den ganske kul! Den har jo et ETA-verk, og de er jo pålitelig.
Hvordan oppleves Hamilton på armen størrelsesmessig? Bærer de større eller mindre enn oppgitt størrelse?
Vis vedlegg 7421

Jeg har hatt denne klokken, det var den første klokken jeg kjøpte ny (fra ashford.com, mener jeg å huske). Dette var på et tidlig stadie i klokkeinteressen og som jeg skriver i annonsen ble den kjøpt litt på impuls:)
Når jeg nå har hatt ganske mange flere klokker i ettertid (og flippet nesten like mangeo_O) så er dette en klokke jeg absolutt kunne tenkt meg å hatt igjen. Klokken virket solid og ikke minst mye klokke for pengene. Etter min mening har den også et tøft utseende og med en brukbar WR bør vel dette kunne være en bra "toolwatch".

Jeg la inn en link til annonsen min fra 2014 selv om den ikke sier så mye da bildene er borte. (Slettet fra photobucket)
http://www.tidssonen.no/forum/threads/hamilton-khaki-navi-gmt.24044/

Klokken ble solgt til en annen TS'er.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Gubben11
Har en Khaki selv, riktig nok ikke akkurat denne modellen, men kasseform og diameter er samme tror jeg. Den jeg har er 42 mm, og bærer slik også. Generell finish og kvalitet er bedre enn sine brødre i samme prisklasse, Tissot og Certina.
Takk for tilbakemelding. Da får jeg tenke meg litt om, og se hva man ender med.

Najs! Alltid greit med en hands-on erfaring, og denne høres jo veldig lovende ut.
Husker du hvem du solgte til @Ban? Ta det på PM evt. :)
Klarer du å huske hornbredden på den? Det er jo og noe som spiller inn, gitt et tonn med remmer i enten 20 eller 22mm. 19 eller 21 er ikke akkurat noe som gror på trær..
 
Takk for tilbakemelding. Da får jeg tenke meg litt om, og se hva man ender med.

Najs! Alltid greit med en hands-on erfaring, og denne høres jo veldig lovende ut.
Husker du hvem du solgte til @Ban? Ta det på PM evt. :)
Klarer du å huske hornbredden på den? Det er jo og noe som spiller inn, gitt et tonn med remmer i enten 20 eller 22mm. 19 eller 21 er ikke akkurat noe som gror på trær..

Kan det ha vært 21mm mellom lugs på denne? Er ikke helt sikker men mener det kanskje var det. Fant det ikke ut på Google i farten heller.

Ser de fortsatt har den til en grei pris på Jomashop, med lenke til og med. Løp og kjøp..:)
http://www.jomashop.com/hamilton-navy-gmt-mens-watch-h77615133.html
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Beste foto av denne Tudoren jeg har sett - ever. Bruker @bzabodyn214 på IG. Og med den reima fra @ndcstraps, så er pakka komplett flott. :)

Tror det er det litt grønne i lumen som fanger opp reima - og den gule stripa i reima, som fanger opp de gule detaljene på urskiva.

13098961_592341547606889_2086273882_n.jpg
 
Beste foto av denne Tudoren jeg har sett - ever. Bruker @bzabodyn214 på IG. Og med den reima fra @ndcstraps, så er pakka komplett flott. :)

Tror det er det litt grønne i lumen som fanger opp reima - og den gule stripa i reima, som fanger opp de gule detaljene på urskiva.

13098961_592341547606889_2086273882_n.jpg
Tudor BBBlack ser generelt sabla bra ut! Og denne remmen gjorde så visst ikke skam på den.
 
Hvilke forum og guider bør jeg begynne å lese for å få opp kunnskapen på vintage Omega?

Har mest lyst på en pie pan men har null peiling og vet det finnes mye franken og fakes der ute. Det finnes jo også mye kjøpsguider, men hvor bør jeg starte? :)