Klokkecafé – løst og fast om klokker

Er dette noe vi kan være glade for? Kjenner lite til Nymans Ur. Gammelt nytt vel og merke, og sikkert kjent blant de fleste her.

image.png
 
Stållenke. :D

Fra spøk til alvor: Lenka har 5 løkker i bredden. Det samme har Rolex, men da er de tre i midten smalere og polerte. Rolex kaller designet "Jubilee". Seiko har egentlig samme design - og der kalles den også jubilee på folkemunne.

EDIT: Se svar nedenfor fra @andres

Hva kalles denne typen lenke?

50097F71-0796-49D9-8BD9-DEBFA4AA6A2F_zps9bbpz2yk.jpg


Lars Birger
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Jeg tenkte det samme om smale og brede og jubilee. Så så jeg et bilde av rolex sin jubilee og la merke til forskjellen og lurte Å om denne typen kalles noe.

Klokka er Seiko men lenka er ettermaked.

Lars Birger
 
En del som lurer på hva OHPF er, så da sier jeg det her også:

OHPF ("on hold, pending funds") benyttes når en kjøper har sagt hun/han vil kjøpe den og overfører penger ("funds"). I påvente ("pending") av at bankoverføringen registreres / transaksjonen skal foretas - så er klokka reservert og selges ikke til andre ("on hold").

På norsk er det rett og slett at klokka er reservert frem til betaling / transaksjon er registrert.
 
Hadde en ganske ekkel opplevelse på gata i Marbella inatt. Etter lengre tids marinering i gin & tonic var jeg og noen andre på vei for å finne noe å spise. Vi får så selskap av en morsom spansk herremann som var veldig pratsom og klappete på skulderen.

Plutselig merker jeg at klokka mi henger løst og er på vei av lanken. Den sneaky motherfuckeren har altså klart å ta opp låsen og jobbe klokka så godt som av hånda mi uten at jeg registrerte det! Heldigvis fikk jeg er øyeblikks klarhet over meg og fikk bedt ham om å ryke og reise. Men det var en close call.

Noen andre som har opplevd noe lignende? Bør kunne være ganske innbringende hvis det er hans modus- er flust med fine klokker i området .
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Super engineer bracelet.
Enig i at dette nok er en Strapcode Super Engineer. Det er imidlertid også andre varianter på markedet, i hvert fall Watchadoo og Yobokies Anvil.

Min Orange Monster har sittet mye på en Watchadoo-lenke, noe jeg synes er en visuelt veldig god match. Lenka er uten curved end links, men da passer kasseformen til Monster godt med sine korte lugs. Den oser av kvalitet, men er dessverre til gjengjeld så tung og massiv at totalpakken blir i heftigste laget for pipestilkene mine (jeg har ingen gull-Rolex å trene meg opp med) :)

Her fant jeg et bilde fra arkivet.

IMG_20131214_081511_1_zpshcrjdj9t.jpg
 
Redigert:
Jeg er ingen uttalt Breitlingfan, men denne var flott. Fin størrelse på den også, med ø42mm og 15,25mm høyde på kassen.
Vis vedlegg 12847
http://mobile.breitling.com/en/models/superocean/superocean-chronograph-42/#

Den kan være artig å sjekke ut "live". Jeg frykter at 42mm kan bli trangt for såpass mye detaljer, tall, tekst og videre... Vel, Breitling er flinke med chronographer, så denne er spennende!

Jeg har en Superocean, men valgte uten chronograph. Den syntes jeg ble ryddigere. Dog, en ekte Breitling....


8
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Preacher
Noen som har erfaring med å handle fra Klocksnack.se sitt forum og få sendt til Norge. Er svensken greie å ha med å gjøre;)? Har lyst på en Pam men bruktmarkedet i Norge ikke så mye å snakke om
 
Noen som har erfaring med å handle fra Klocksnack.se sitt forum og få sendt til Norge. Er svensken greie å ha med å gjøre;)? Har lyst på en Pam men bruktmarkedet i Norge ikke så mye å snakke om
Jeg har prøvd meg på 3 handler med erfarne brukere, ingen av disse var i nærheten av vellykket med tanke på originalitet. Beskrivelser som ikke holder min standard, har sluttet å handle på det forumet.
Tom
 
Såpass, det hørs jo ikke bra ut. Er ingen utvalgte objekter jeg har sett der så har ikke noe hast. Men syns bare det virker å være flere Panerai og klokker generelt tilgjengelig. Men da kan jeg sette meg på hendene og vente på rett objekt her på TS:)
Jeg har prøvd meg på 3 handler med erfarne brukere, ingen av disse var i nærheten av vellykket med tanke på originalitet. Beskrivelser som ikke holder min standard, har sluttet å handle på det forumet.
Tom