Klokkecafé – løst og fast om klokker


Reagerte forresten litt på det ene bildet i artikkelen da jeg leste den igår:
Hva slags Black Bay er det som har smyget seg inn her? Mulig at det er måten bildet er redigert på, men denne burde jo ha rød trekant over kl. 12 om det er en sort eller blå bezel om det er den blå versjonen?

Screen Shot 2016-11-17 at 09.05.56.png
 
Bildet er nok komponert i photoshop, så de har tydeligvis desaturert bildet av tudoren for å matche lyset på resten av objektene, eller så var den blå, mens de egentlig ville ha svart ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
image.jpg
Er utrolig positivt overrasket over førsteinntrykket av ( hold dere fast ) INVICTA diver..... Guttungen ødela Mako'n sin og ønsket seg ny klokke. Måtte selvfølgelig være automatisk sa han. Så vi gikk på creationwatches med følgende kriterier for bursdagsgave til den blivende 10 åringen: Maks 40mm, maks 1000kr, automatic, skrukrone og akseptabel vanntetthet. Ville jo helst ikke titte på Invicta full av TS fordommer som man er. Fant masse Seiko 5 men alle bare med 100m wr og uten skrukrone. Mange også litt for store. Fant ingen Orienter til under 1000kr og han ville uansett ikke ha lik den som han ødela. Så tilslutt endte vi opp med altså en Invicta Diver han likte godt. Den kom på døra etter bare fire dager. Åpnet esken som var av mye bedre kvalitet enn Seiko og Orient esker jeg har vært borte i. Der lå den , en nydelig Diver i stål med blå skive og lenke. Lenken føles utrolig tight og fin, fantastisk følelse på gjengene på skrukrone og det beste av alt NH35 ( Seiko) verket er både hackbart og med manuelt opptrekk. Må si jeg er mektig imponert over førsteinntrykket på en submariner homage / kopi til 800kr. Så gjenstår det bare og se om den lever lenger enn det året Mako'n overlevde.... Vet dette er som og banne i kjerka, men sånn er det bare :p
 
Hehe fantastiske kommentarer lol :p Skal uansett bli artig og se hvor lenge den varer. Hører med til historien at jeg anbefalte han ett quartz ur, men det ville han ikke ha. Og jeg følte jeg satte ganske strenge krav spec på klokka. Og Invicta var absolutt ikke fars førstevalg hehe. Men når den først kom så overrasket den positivt( TS påvirket som jeg er trodde jeg aldri jeg skulle si det om en Invicta) :p Ikke så mye mekanisk der ute som kom innafor budsjettet desverre. Og jeg synes selvfølgelig at det er kult at han ville ha en mekanisk klokke igjen da :) Så nå skal far åpne Mako'n og se om jeg finner noen åpenbare feil på den, med nyinkjøpt klokkeverktøysett til 70kr fra Kina :p Den oppfører seg akkurat som en nesten batteritom quartz. Sekundviseren hakker frem og tilbake på samme sted. Virker som om den har kraft men sperrer i noe. Minutt og timeviseren står stille. Forslag anyone?
 
en 9 år gammel gutt som ikke klarer å ødelegge en mekanisk klokke må komme seg ut oftere ;)

tror nok uansett at en g-shock eller lignende er et mer fornuftig valg for en gutt på den alderen.

Vel... Jeg er gammel nok til å ha vokst opp med mekaniske klokker. Det var mange av dem i min barndom og ungdom. Quartzur var liksom noe spennende og flott(!!!) Det har blitt herjet med noen.

Min konfirmasjonsklokke måtte derfor gjennom en ordentlig rens og reparasjon for å komme "igang igjen" etter at den dukket opp i kjelleren.

Den har overlevd snehuleturer, vedhugging og villmarksliv.
WP_20141027_11_05_45_Pro.jpg



8
 
Reagerte forresten litt på det ene bildet i artikkelen da jeg leste den igår:
Hva slags Black Bay er det som har smyget seg inn her? Mulig at det er måten bildet er redigert på, men denne burde jo ha rød trekant over kl. 12 om det er en sort eller blå bezel om det er den blå versjonen?

Vis vedlegg 18457
Er ikke dette en 25600TN aka Pelagos.....