Klokkecafé – løst og fast om klokker

Er ikke formueskatt på klokker vettu.;)

Tett på 100mill for en sliten gammel Patek - verdensrekord for armbåndsur noen sinne. Galskap fra ende til annen. Greit nok at denne hobbyen er stormannsgalskap, men å blåse så mye på en klokke i stål?
Ikke om jeg hadde alle penger i hele verden engang, ikke engang om en munk øverst i de sveitsiske alper har sittet og spist jernspon og fått hjelp av høyere makter til å sette den sammen i buken, for så å drite ut denne PPen!

Surpomp - ut..
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
http://www.andersmann.com/en/products/detail/OCEANMASTER I/ANN0813 Free Shipping

Andersmann.jpg
Anders2.jpg
 
Ikke vanskelig å se hvor Anders Mann har fått inspirasjon fra. Fete lugs er det nye fine!
Synes den matte utførelsen på Bezel virkelig gjorde seg.
 
Synes den siste varianten med sandwich dial så best ut - kanskje litt generisk kickstarter, men størrelsen var jo ganske overdreven.
er jo nesten plass til et par ekstra urverk inni der ;)
 
Flere klokkemerker på kickstarter der jeg tenker at både navn og logo knapt kunne vært grimmere. Men Andersmann tar kaka..
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
7 dager igjen av Blomqvists klokkeauksjon: https://www.blomqvist.no/nettauksjon/objektgruppe/348
Noe artig vintage der, bl.a. en Datejust.

Mulig jeg har oversett noe, men infoen der hadde vel ikke kvalifisert til en godkjent TS-annonse? Ikke info om årstall eller noe som helst, og samtlige av de klokkene jeg tittet på hadde denne teksten "Ikke funksjonstestet. Blomqvist innestår ikke for funksjonalitet." Småskeptisk
 
  • Liker
Reaksjoner: ebrygfjeld og holmby
Mulig jeg har oversett noe, men infoen der hadde vel ikke kvalifisert til en godkjent TS-annonse? Ikke info om årstall eller noe som helst, og samtlige av de klokkene jeg tittet på hadde denne teksten "Ikke funksjonstestet. Blomqvist innestår ikke for funksjonalitet." Småskeptisk

Ja, det er litt skuffende. Likevel står det at flere av urene er utstilt hos Blomqvist, så om du er interessert i noen av objektene regner jeg med at det er mulig å få fysisk sjekket dem ut. Dog har jeg ingen erfaring med dette selv.

Auksjoner med ur av mer substansielle verdier pleier jo ofte å ha detaljerte"condition reports" med inngående info om urets tilstand og historie.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
S
Ja, det er litt skuffende. Likevel står det at flere av urene er utstilt hos Blomqvist, så om du er interessert i noen av objektene regner jeg med at det er mulig å få fysisk sjekket dem ut. Dog har jeg ingen erfaring med dette selv.

Auksjoner med ur av mer substansielle verdier pleier jo ofte å ha detaljerte"condition reports" med inngående info om urets tilstand og historie.

Sant, og sant. Men jeg bor i Bergen, og det å investere i en flytur over fjellet for å sjekke ut en klokke til 4-5000 blir litt væl :) Bare litt frustrerende ;)
 
Hei har et spm til de av dere som kan dette med "vintage" om det er lov og kalle en Rolex GMT 16750 fra 1998 det da. ? Fått et tilbud på en slik og den skal være mint med alt bortsett fra sert. Klokka leveres med ektehet bevis og ny servet samt garanti fra en av våre favoritt AD her i moderlandet. Det jeg lurer på er ca pris på dette jeg mener er en udødelig klassiker. Ser det varierer veldig på hva disse går for.
Takker for alle svar Evt. PM om det passer bedre.
 
16750 ble produsert mellom 1981 og 1988 så enten er årstallet feil eller så er modellnummeret feil.