Klokkecafé – løst og fast om klokker

Nei. Det er det ikkje.
Pelagos har firkanta timemarkørar , det har ikkje denne klokka.
+ Mange andre differansar.

He he - ser det med annen oppløsning.....ser og at krona har sort stripe mot gjengene - so that kind of narrows it down. Må innrømme at jeg ikke har fått med meg at "smile-munnen" har forsvunnet i fra BB'n. Da tipper jeg at noen er fornøyd :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Nå tikker året mot slutten. I år har jeg notert ned hver dag hvilken klokke som har blitt brukt. Det har gitt noen aha-opplevelser. Noen har blitt brukt mer enn antatt og andre mindre. Det blir spennende å se innspurten med grafer.

8
 
image.jpeg


Nå tikker året mot slutten. I år har jeg notert ned hver dag hvilken klokke som har blitt brukt. Det har gitt noen aha-opplevelser. Noen har blitt brukt mer enn antatt og andre mindre. Det blir spennende å se innspurten med grafer.

8
 
Nå tikker året mot slutten. I år har jeg notert ned hver dag hvilken klokke som har blitt brukt. Det har gitt noen aha-opplevelser. Noen har blitt brukt mer enn antatt og andre mindre. Det blir spennende å se innspurten med grafer.

8

Rett og slett herlig nerdete. Må nesten prøve å gjøre det samme selv i 2017.

Håper du publiserer resultatene :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og holmby
Nå tikker året mot slutten. I år har jeg notert ned hver dag hvilken klokke som har blitt brukt. Det har gitt noen aha-opplevelser. Noen har blitt brukt mer enn antatt og andre mindre. Det blir spennende å se innspurten med grafer.

8

Utrolig god idé! Jeg begynte for et par år siden å skrive opp alle bøkene jeg leser, herlig med lister ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det var litt uvanlig med det store hjulet helt synlig. Disse pleier å ligge delvis skjult. Det er alltid litt trivelig å kunne se mekanikken.

8
 
Etter å ha surfet gjennom nesten en måned med etterslep i dagens klokke tråden, mangler fortsatt et par uker før jeg er ajour, kjenner jeg at LLD fortsatt står høyt i kurs og at en slik burde absolutt vært i boksen, kanskje det blir årets julepresang. Samtidig frister Rolex Explorer men det krever flipping som jeg ikke er klar for, Speedmasteren er fredet og Seamasteren liker jeg egentlig for godt til å kvitte meg med for øyeblikket. Kanskje jeg bare skal fortsette å kose neg med dagens en stund til, billigere det:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen og Preacher
Etter å ha surfet gjennom nesten en måned med etterslep i dagens klokke tråden, mangler fortsatt et par uker før jeg er ajour, kjenner jeg at LLD fortsatt står høyt i kurs og at en slik burde absolutt vært i boksen, kanskje det blir årets julepresang. Samtidig frister Rolex Explorer men det krever flipping som jeg ikke er klar for, Speedmasteren er fredet og Seamasteren liker jeg egentlig for godt til å kvitte meg med for øyeblikket. Kanskje jeg bare skal fortsette å kose neg med dagens en stund til, billigere det:)

Da kan jeg friste deg ytterligere med denne skjønnheten som kom inn i boksen for en uke siden, den har vært på lista lenge og er akkurat like lekker som jeg håpet :D Go for it!

image.jpeg
 
44mm kasse og 24mm hornbredde... Dealbreaker. Kutt av 2 eller 4 mm på begge mål og det hadde vært en innertier @Hammerfjord

Hehehe, vel, det er ikke meg som produserer klokkene der: jeg bare sende disse for de som kunne bli interessert.
I Asia har de tendens å gå for de store greier siden de fikk smak på Panerai.
Jeg fant disse på http://oceanictime.blogspot.no/ og siden prisen var lav....
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB og Preacher