Klokkecafé – løst og fast om klokker

Svindel på gang på Finn: https://www.finn.no/97882751
46508531 (Stian Kornelissen)

Han må være keen på å selge den Rolexen, siden han har lagt ut flere annonser på den. Hvis han også har problemer med NAV så ville jeg spandert på å henvise til norsk pris på denne. Ny koster over 100, så da er det rart han ikke henviser til den? Eller kanskje det er derfor han har problemer med NAV?

8
 
  • Liker
Reaksjoner: g-s og time
Er den fake? Øynene mine er ikke trent til å spotte ektheten på Rolex. Jeg tror jeg er flinkere til å dømme mennesketyper, og etter en kjapp titt på Stian vil jeg si at han ikke slår meg som typen som importerer replika-klokker for profitt.

Han slår meg mere som typen som stjeler ting som skinner (men han ikke vet verdien på) for å finansiere eget narkoforbruk.
 
Mini-GTG i Trondheim med @TomB
IMG_3018.JPG


Er du i nærheten @Loevhagen?
 
Hei, jeg skal snart ut i førstegangstjeneste, og jeg er nå på jakt etter en billig, mekanisk klokke som jeg ikke trenger å være så redd for.
Jeg har mest lyst på en SKX007, men jeg er redd den blir litt lik Certina DS Action Diveren jeg allerede har. Jeg har hatt en SKX009 som jeg var veldig fornøyd med, så jeg kunne egentlig tenke meg Seiko en gang til. Hva annet finnes det? Hamilton kanskje?
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Jeg har hatt en SKX009 som jeg var veldig fornøyd med, så jeg kunne egentlig tenke meg Seiko en gang til.
Du svarer på eget spørsmål her. Hvorfor gå over bekken etter vann? Om du var fornøyd med en SKX tidligere, så blir du ikke skuffet nå heller. Dessuten kan du begynne en reise med denne, og ha den med deg i fremtidige oppdagelser og eventyr.
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Hvorfor ikke bruke din Certina DS diver??? Denne skal nok klare jobben.
Certinaen er konfirmasjonsgaven fra mamma og pappa, så jeg vil helst ikke herje alt for mye med den. Tviler ikke på at den hadde fungert bra, men jeg vet ikke helt hvor mye juling klokka kommer til å få, så
jeg la inn en bestilling på en SKX009 i går kveld :) Tenker det blir deilig å få en skikkelig beater, som kan brukes uten å være redd for riper.
 
  • Liker
Reaksjoner: JohanB
Design og markedsføring er nøkkel. Kvalitet kommer i tredje rekke, ettersom en billig klokke kan heller selges i flere stykker. Volum!

I tillegg slipper mann kostbare AD'er. Tror du denne rike eieren har DW eller Rolex? PP? Kanskje han er skapentusiast for Rolex?

8
Han fikk visst ideen av å se en engelskmann (ryktene sier han het Daniel Wellington) med en sub på nato...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel