Klokkecafé – løst og fast om klokker

Fruen har to DW klokker, den ene har hun hatt i 3 år og de brukes til "alt", hun bruker dem på jobb i barnehage osv.

Altså jeg er enig i at det er "billig dritt" men når man ser på hvordan de ser ut etter lengre tids bruk må jeg si at kvaliteten overgår prisen.....
De ser fortsatt nye ut!


Jeg har prøvd å påvirke henne til å kjøpe noe "skikkelig" men hun er såpass fornøyd med de hun har at hun ser ikke vitsen i å "sprenge banken" for å kjøpe noe annet....
Det nytter heller ikke å argumentere for at en SKX koster cirka det samme, den er ikke like pen i en kvinnes øyne ;)

Vi som entusiaster må heller verdsette at folk bruker armbåndsur kontra ikke, være seg DW eller annet, for en ting er sikkert og det er at mannen bak dette selskapet har greid å skape ett umåtelig populært produkt som han i tillegg tjener usannsynlig mye penger på!
Tommel opp til denne business svensken ;)

Da snakker man om fortjeneste. Klart han tar så mye som mulig, men det beviser hvor billig driten er i utgangspunktet.

Design og markedsføring er nøkkel. Kvalitet kommer i tredje rekke, ettersom en billig klokke kan heller selges i flere stykker. Volum!

I tillegg slipper mann kostbare AD'er. Tror du denne rike eieren har DW eller Rolex? PP? Kanskje han er skapentusiast for Rolex?

8
 
Fruen har to DW klokker, den ene har hun hatt i 3 år og de brukes til "alt", hun bruker dem på jobb i barnehage osv.

Altså jeg er enig i at det er "billig dritt" men når man ser på hvordan de ser ut etter lengre tids bruk må jeg si at kvaliteten overgår prisen.....
De ser fortsatt nye ut!


Jeg har prøvd å påvirke henne til å kjøpe noe "skikkelig" men hun er såpass fornøyd med de hun har at hun ser ikke vitsen i å "sprenge banken" for å kjøpe noe annet....
Det nytter heller ikke å argumentere for at en SKX koster cirka det samme, den er ikke like pen i en kvinnes øyne ;)

Vi som entusiaster må heller verdsette at folk bruker armbåndsur kontra ikke, være seg DW eller annet, for en ting er sikkert og det er at mannen bak dette selskapet har greid å skape ett umåtelig populært produkt som han i tillegg tjener usannsynlig mye penger på!
Tommel opp til denne business svensken ;)

Stiller meg bak posten din! All honnør for å lande klassisk, enkelt design i dagens teknologiske racerløp. Jeg vil sannsynligvis aldri kjøpe DW selv, men skal ærlig innrømme at jeg liker den enkle designen. Hadde de hatt et godt urverk og hatt et sveitsisk navn, hadde vi trolig siklet i kø. Såpass enkle sjeler er vi, dessverre. Kult at noen får det til! Og spør du meg; heller DW-klokke eller pulsklokke/iWatch enn ingen klokke!
 
“Introducing – Omega Seamaster Diver 300m “Commander’s Watch” Limited Edition James Bond 007” via @watchville
https://api.watchville.co/v2/posts/29353/click

Også lurer de på hvorfor de ikke er helt der oppe med Rolex...

Faen og.

Omega lager markedets råeste bruksverk i flotte kasser. Prisen er fortsatt ikke sinnsyk og tilgjengeligheten god.

Og så blir man bare litt trist av all dritten som pumpes ut.
 
“Introducing – Omega Seamaster Diver 300m “Commander’s Watch” Limited Edition James Bond 007” via @watchville
https://api.watchville.co/v2/posts/29353/click

Også lurer de på hvorfor de ikke er helt der oppe med Rolex...

Faen og.

Omega lager markedets råeste bruksverk i flotte kasser. Prisen er fortsatt ikke sinnsyk og tilgjengeligheten god.

Og så blir man bare litt trist av all dritten som pumpes ut.
Mulig det bare er meg, men de viserne er det første jeg ser med klokka som er en skikkelig nedtur.
Tom
 
Jeg er enig, kul SMP.

Jeg stiller meg her jeg også!
Nå er jeg en som setter pris på "litt utenfor mainstream". SMP er i utgangspunktet en flott klokke, så når det kommer en med en liten vri, som på denne måten, så er det artig!

Den "007-sekundviseren" kjenner jeg igjen fra min egen!

8
 
Var innom Bjerke avd Nedre Slottsgate, og de hadde fått flere av Omegas Baselnyheter på lån. Blant annet den limiterte speed-, rail-, og seamastertrioen. Tok ikke bilder av alle, men snek til meg bilde av både den limiterte og ikke-limiterte railmasteren.

 
image.jpg
Hva gjør man med gummiremmer som er blitt grå i løpet av vinteren?
 
Redigert:
Var innom Bjerke avd Nedre Slottsgate, og de hadde fått flere av Omegas Baselnyheter på lån. Blant annet den limiterte speed-, rail-, og seamastertrioen. Tok ikke bilder av alle, men snek til meg bilde av både den limiterte og ikke-limiterte railmasteren.

Er det slik å forstå at den nederste er den vanlige utgaven Railmaster? Hva søren er det de har tenkt med den skiven der? Det ser jo ikke ut i halvmåneskinno_O Pføy..
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Er det slik å forstå at den nederste er den vanlige utgaven Railmaster? Hva søren er det de har tenkt med den skiven der? Det ser jo ikke ut i halvmåneskinno_O Pføy..

Det stemmer. Jeg likte heller ikke skiven etter å ha sett de første bildene av den, men jeg vet ikke helt, den har vokst litt på meg siden Basel. Synes den er litt styggkul.

Prisen på den limiterte kommer til å bli 60 600, og den vanlige vil ligge på +/- 44k.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher