Klokkecafé – løst og fast om klokker

Fin "Norges"-reim - men litt snodig sammen med rosegullfargede visere og markører. At man også har kritthvit tekst på datohjul, men "gilt" ellers på urskiva er mismatch. Designet er på disse parametre totalt havoc/crash dessverre. Eller; et fint forsøk. :)

iu
 
Fargen på datoskiven kan man i hvert fall modifisere til noe rett(ere), enten ved å finne en som matcher bedre og som passer til urverket, eller hvis man virkelig vil leke MacGyver kan man jo kjøpe inn noe hobbymaling og et slikt luftspray-verktøy. Har sett noen gjøre dette, og resultatet ble veldig bra. Fargen gikk fra kritthvit til vintage-krem.

Forresten, den barten på lærreimen gir den litt Seattle hipster-preg. Ville nok fått den fjernet så fort som fy. ;)

Ser den er på natoreimen også.
 
...så kan man steke den på 215 grader midt i ovnen uten omluft i ca. 8-12 minutter?

Uansett er Oris i ferd med å utgi flere designvarianter av eget ur enn Panerai og Omega.
Hehe, ja mulig det vil funke. Og enig, Oris melker denne 65' dykkeren for alt den er verdt, og litt til.
 
Jeg syntes Movemberklokken til Oris er veldig kul jeg. Hadde den hatt en litt mer fornuftig pris, samt faktisk vært solgt i et begrenset nummerert opplag så hadde jeg nok kjøpt den. :)
 
Nydelig Oris. Det er bare én ting som stopper meg fra å ringe å bestille denne: Gitt det er samme 40mm kasse som på Sixty-Five - så gravde kronen seg sånn inn i hånden min at den måtte selges etter kort tid..... :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Nydelig Oris. Det er bare én ting som stopper meg fra å ringe å bestille denne: Gitt det er samme 40mm kasse som på Sixty-Five - så gravde kronen seg sånn inn i hånden min at den måtte selges etter kort tid..... :(
Samme her og! Fantastisk ur, men jeg klarte ikke bruke den pga kronen.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Har hatt min Nomos Orion 38 i en tre ukers tid nå, og er fortsatt fersk med manuelt urverk. På det beste har klokken gått 27 timer før den stopper, men skal ha driftsreserve på opp til 43 timer. Det er vel dårligere enn hva man kan forvente? Stopper alltid å trekke den da jeg begynner å føle motstand, og kronen beveger seg litt tilbake etter hvert trekk. Er det mulig at jeg rett og slett ikke trekker den langt nok, eller burde jeg kontakte Nomos ang dette? Redd for å trekke den for mye - vet ikke om det kan skade moderne manuelle urverk?
 
Har hatt min Nomos Orion 38 i en tre ukers tid nå, og er fortsatt fersk med manuelt urverk. På det beste har klokken gått 27 timer før den stopper, men skal ha driftsreserve på opp til 43 timer. Det er vel dårligere enn hva man kan forvente? Stopper alltid å trekke den da jeg begynner å føle motstand, og kronen beveger seg litt tilbake etter hvert trekk. Er det mulig at jeg rett og slett ikke trekker den langt nok, eller burde jeg kontakte Nomos ang dette? Redd for å trekke den for mye - vet ikke om det kan skade moderne manuelle urverk?

Tror det er innafor med 27 timer.
 
Opptrekket skal stoppe. Det er en fjær som er bundtet helt sammen....

men ikke ta i for hardt!

8
 
Har hatt min Nomos Orion 38 i en tre ukers tid nå, og er fortsatt fersk med manuelt urverk. På det beste har klokken gått 27 timer før den stopper, men skal ha driftsreserve på opp til 43 timer. Det er vel dårligere enn hva man kan forvente? Stopper alltid å trekke den da jeg begynner å føle motstand, og kronen beveger seg litt tilbake etter hvert trekk. Er det mulig at jeg rett og slett ikke trekker den langt nok, eller burde jeg kontakte Nomos ang dette? Redd for å trekke den for mye - vet ikke om det kan skade moderne manuelle urverk?

Jeg ville prøvd å trekke den helt opp en gang. Dvs helt til den stopper. Bare vær forsiktig når du begynner å merke motstand så går det helt fint. Om gangreserven fortsatt ikke nærmer seg det som er oppgitt ville jeg opprettet en garantisak.
 
Jeg har en Nomos Club (Alpha-urverk) som har begynner å bli endel år og har ikke vært på service, og den holder definitivt mer enn et døgn når jeg trekker den opp. Har ikke målt, men tviler ikke på at den går i nærheten av 43 timer når den er fullt trukket opp.

Den er lett å trekke opp helt til den treffer et klart stopp-punkt, så jeg ville tatt kontakt med Nomos.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr
Har hatt min Nomos Orion 38 i en tre ukers tid nå, og er fortsatt fersk med manuelt urverk. På det beste har klokken gått 27 timer før den stopper, men skal ha driftsreserve på opp til 43 timer. Det er vel dårligere enn hva man kan forvente? Stopper alltid å trekke den da jeg begynner å føle motstand, og kronen beveger seg litt tilbake etter hvert trekk. Er det mulig at jeg rett og slett ikke trekker den langt nok, eller burde jeg kontakte Nomos ang dette? Redd for å trekke den for mye - vet ikke om det kan skade moderne manuelle urverk?
Send en mail til Nomos, de er serviceinnstilt og jeg er sikker på at de fikser dette kjapt:)
Hadde akkurat en garantisak med dem nylig og alt gikk knirkefritt.
Thune er jo AD også, så de kan sikkert være behjelpelige også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr og Grendel