Klokkecafé – løst og fast om klokker

De har det med å gjøre ting enkelt.. Og akk så vakkert....
Screen%20Shot%202013-02-13%20at%203.43.29%20PM.png
 
Noen nettside som selger kvalitets reimer og baretter? Bortsett fra TS webshop og Gunnystraps. Ser etter skinn og nato reimer, samt kurvede baretter....:rolleyes:
 
Hrmf...! Lyst på en ny klokke, men vet ikke hvilken. Måtte bare få ut litt frustrasjon til noen som kanskje skjønner hvordan det føles.

Exp II Polar... Optimal men litt for liten
JLC Mstr Comp... Optimal men for classy
Aquatimer... Optimal men proprietært lenkefestesystem som umuliggjør nato uten stygge adaptere
Aquatimer Chrono... Som over

Disse i-landsproblemene man må stri med.
 
Redigert:
Hrmf...! Lyst på en ny klokke, men vet ikke hvilken. Måtte bare få ut litt frustrasjon til noen som kanskje skjønner hvordan det føles.

Exp II Polar... Optimal men litt for liten
JLC Mstr Comp... Optimal men for classy
Aquatimer... Optimal men proprietært lenkefestesystem som umuliggjør nato uten stygge adaptere
Aquatimer Chrono... Som over

Disse i-landsproblemene man må stri med.

Hvis du har klart å sortere deg ned til kun fire modeller syntes jeg jaggu ikke synd på deg:)
 
Hrmf...! Lyst på en ny klokke, men vet ikke hvilken. Måtte bare få ut litt frustrasjon til noen som kanskje skjønner hvordan det føles.

Exp II Polar... Optimal men litt for liten
JLC Mstr Comp... Optimal men for classy
Aquatimer... Optimal men proprietært lenkefestesystem som umuliggjør nato uten stygge adaptere
Aquatimer Chrono... Som over

Disse i-landsproblemene man må stri med.

Da er jo svaret enkelt. Som alltid her på sonen; Kjøp en Sub :D
 
Da er jo svaret enkelt. Som alltid her på sonen; Kjøp en Sub :D

[brannfakkel - men ikke støtende i noen retning] Har i grunn ikke lyst på noe som halve verden har. Like utilpass hver gang jeg ser en GMT II lik min egen. Heldigvis ikke så ofte at jeg vurdere å bytte den til noe mer unikt :) [/brannfakkel]

(IWC AT leder med et halmstrå for de som måtte lure ;) )
 
[brannfakkel - men ikke støtende i noen retning] Har i grunn ikke lyst på noe som halve verden har. Like utilpass hver gang jeg ser en GMT II lik min egen. Heldigvis ikke så ofte at jeg vurdere å bytte den til noe mer unikt :) [/brannfakkel]

(IWC AT leder med et halmstrå for de som måtte lure ;) )

Det der er ingen brannfakkel synes jeg - det må være helt lov å mene. Jeg ble smålei av stålsubbene mine blant annet pga. dette.

Smurfen støter jeg ikke på hvor som helst, ei heller AP eller Patek :).
 
Har prøvd å filme klokker for å vise sekundvisere på Automatic og Spring Drive, videoteknisk er vel filmen en katastrofe, men det var nå et forsøk :eek:

[video=youtube;FjWqfu4P2z4]http://www.youtube.com/watch?v=FjWqfu4P2z4&feature=youtu.be[/video]
 
Du har en helt ufattelig kul samling @Jon Ali! Jeg får så lyst på en GS når jeg ser slikt, det er ikke tvil om at det skal inn i samlingen min i fremtiden. Den flytende viseren til spring-drive verket er forresten så utrolig stilig. :)
 
Redigert av en moderator:
Burde være litt mer fart i denne tråden imo... :p
Bumper med et spørsmål, kan velge meg en Seiko fra Opturas sortiment(ikke Maurice dessverre). Regner med at jeg velger meg en skx007, da jeg er en fattig elev(og russ). Noen som har noen sterke innvendinger mot dette? Litt kjipt å bruke et så stort avslag på en slik lavbudsjettsklokke, men er så vidt jeg har forstått en fin beater.