Klokkecafé – løst og fast om klokker

@ Chronodiver: kan ikke tenke meg at det vil være noe problem. Jeg ville sendt en mail til Lervik og spurt.

Lykke til! :)

Redigert:
@ Chronodiver: kan ikke tenke meg at det vil være noe problem. Jeg ville sendt en mail til Lervik og spurt.

Lykke til! :)
Ikke aktuelt på lange tider men kjekt å vite at det går. Ser for meg at den kommer til å se rufsen ut med tiden. Svært så blanke disse stålurene er...

Noen formening om hvor mye en urmaker skal ha for å pusse plexi? Er det verdt det, eller burde jeg kjøpe polywatch og gjøre jobben selv...?

Når på dagen lønner det seg å stille dato på en klokke? Broren min kjøpte en Seiko skx009j av meg nylig som jeg aldri har brukt, har prøvd å stille datoen ved 2 anledninger men den skifter fortsatt dato på dagtid....:rolleyes:

Noen formening om hvor mye en urmaker skal ha for å pusse plexi? Er det verdt det, eller burde jeg kjøpe polywatch og gjøre jobben selv...?

Har hørt at Polywatch og Displex er omtrent det samme, så jeg kjøpte et par tuber av sistnevnte for å fikse noen riper som tannkrem ikke fikk has på. Det er i hvert fall vel verdt pengene å forsøke selv først :)

Nå må snart noen slå til på den 5513-en som ligger på K/S, før jeg må begynne å rote i sparebøssene. Sub-behovet er enormt for tiden, og det bare vokser og vokser.

Redigert av en moderator:
"You see, he was that guy I will never be: the guy who wears one watch, and only one watch, all the time. "

Jepp , det er noe med det:) Flottt artikkel! Ting er ment for å brukes!

Det er absolutt en god holdning! :)
Men din holdning er vel å kjøre på som seriemonogamist?

Denne er nok mer passende for oss andre 99% her:
But I’m just not that guy. Sure, I’ve put my watches through some hard times,
but always in rotation, with different watches being worn, sold, traded, and stored away at various times.

:cool::cool:

Fin artikkel! Drømmer av og til om å finne det ene uret en gang selv.

Men jeg tror dessverre løpet er kjørt når det gjelder å finne en klokke for å bruke ut resten av livet. Ihvertfall i dag. Kanskje det endrer seg i fremtiden en gang, men inntil videre beundrer jeg så mange forskjellige at jeg ikke kunne tatt et valg.
Når man kan kalles en klokkeentusiast tror jeg det er mye verre å kunne finne den ene uansett :)

Og det at er så lett tilgang på alt gjør det jo heller ikke lettere.

DEN følelsen når man ser at junior dænger løs på møblene med klokken til far og man er mest bekymret for møblene for man VET at klokken tåler det....! :)

Selv om denne ikke er ny i år, er den ny for meg. Synes ihvertfall den var ganske fin:
Hamilton-Khaki-Navy-Pioneer-01.jpg

..en fin hyllest til Model 21 og Model 22 imo :)