Klokkecafé – løst og fast om klokker

Takk, men her også treffer jeg på problemet med størrelsen på tunga.
Vis vedlegg 89331
vs hos heroic
product3669-thumb1.jpg


Tunga på Helsonspennen er vel 3-4-5 mm bred.
Jeg har hatt flere Heroic-remmer både på Helson og Panerai. Mener det har gått helt fint.
Hvis jeg husker det skal jeg måle bredden på hullene i løpet av helgen.
 
Jeg har hatt flere Heroic-remmer både på Helson og Panerai. Mener det har gått helt fint.
Hvis jeg husker det skal jeg måle bredden på hullene i løpet av helgen.
Flott om du gjør det. Merk at min Helson er 45mm SD, så mulig av tunga og spennen er større enn på 42mm klokka fra dem. Så langt har jeg måttet fram med skalpell, og det resulatet blir ikke det mest estetisk tilfredsstillende. Skal måle bredden på tunga når jeg er hjemme fra jobb i dag.
 
Dæggern, tunga på spennen til Shark Diver 45, ser ut til å være nærmere 8mm bred! Ikke rart det er trøblete å finne reimer.
 
Jeg har VG+, og det der er patetisk lesning.
For å få kjøpt en Patek heretter, må man i samarbeid med Bjerke, sende inn søknad til PP sentralt, slik at de kan vurdere for eller mot. Og har du ikke handlet PP tidligere? Synd. Da får du ikke kjøpt.
Samme på etterspurte Rolex-modeller, man må søke til Bjerke, og kunne dokumentere en genuin interesse og en allerede eksisterende samling. Og her, som med PP, så får man ikke kjøpt noe om man ikke har handlet der tidligere.

Urmaker Saastad i Porsgrunn opprettholder listene sine, med unntak for nye Pepsi GMT. Der vil det foregå en mer selektiv salgsmetode, slik at de som får kjøpt den, faktisk beholder den.

"Det vil komme en tid der mange kommer til å angre på at de ikke solgte klokker til folk som ville kjøpe."

Pangloss
Profet/Allviter
 

Jeg har VG+

"For å sikre at kundene ikke selger klokkene videre med fortjeneste tilbyr Bjerke to alternativer til de kundene som har sluppet gjennom nåløyet å har fått kjøpe klokke der.

Alternativ 1: Lenken justeres til selgers arm. Låsen sveises deretter igjen (naturligvis også alle synlige skruer for å demontere lenken). Ønsker du senere å selge klokker har Urmaker Bjerkes daglig leder, Halvor Bjerke fått god opplæring med øks hos Hønsebonde Gunnersen på Toten.

Alternativ 2: Bjerke har inngått et omfattende samarbeid med "Johnny-Rolex" som med sin etterhvert så kjente Dremell graverer din mors pikenavn på alle utvendig elementer av klokken. Dvs. Alle lenkeledd, kasse, baklokk, glass, lås mm.

Halvor Bjerke spesifiserer at kundene naturligvis får kjøpe klokken med boks og papirer. Disse kan besiktiges gjennom et glassvindu før de destrueres i det kunden forlater butikken."
 
Jeg har VG+

"For å sikre at kundene ikke selger klokkene videre med fortjeneste tilbyr Bjerke to alternativer til de kundene som har sluppet gjennom nåløyet å har fått kjøpe klokke der.

Alternativ 1: Lenken justeres til selgers arm. Låsen sveises deretter igjen (naturligvis også alle synlige skruer for å demontere lenken). Ønsker du senere å selge klokker har Urmaker Bjerkes daglig leder, Halvor Bjerke fått god opplæring med øks hos Hønsebonde Gunnersen på Toten.

Alternativ 2: Bjerke har inngått et omfattende samarbeid med "Johnny-Rolex" som med sin etterhvert så kjente Dremell graverer din mors pikenavn på alle utvendig elementer av klokken. Dvs. Alle lenkeledd, kasse, baklokk, glass, lås mm.

Halvor Bjerke spesifiserer at kundene naturligvis får kjøpe klokken med boks og papirer. Disse kan besiktiges gjennom et glassvindu før de destrueres i det kunden forlater butikken."

Dette må jo være fjas?
 
  • Liker
Reaksjoner: kyrrer
Jeg har VG+

"For å sikre at kundene ikke selger klokkene videre med fortjeneste tilbyr Bjerke to alternativer til de kundene som har sluppet gjennom nåløyet å har fått kjøpe klokke der.

Alternativ 1: Lenken justeres til selgers arm. Låsen sveises deretter igjen (naturligvis også alle synlige skruer for å demontere lenken). Ønsker du senere å selge klokker har Urmaker Bjerkes daglig leder, Halvor Bjerke fått god opplæring med øks hos Hønsebonde Gunnersen på Toten.

Alternativ 2: Bjerke har inngått et omfattende samarbeid med "Johnny-Rolex" som med sin etterhvert så kjente Dremell graverer din mors pikenavn på alle utvendig elementer av klokken. Dvs. Alle lenkeledd, kasse, baklokk, glass, lås mm.

Halvor Bjerke spesifiserer at kundene naturligvis får kjøpe klokken med boks og papirer. Disse kan besiktiges gjennom et glassvindu før de destrueres i det kunden forlater butikken."
:D:D:D