Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen her som bruker dress klokke til dagligdags? Vurderer å kjøpe meg en JLC ultra thin moon, men liker ikke tanken på å bare bruke en så pen klokke bare for enkelte anledninger
 
Noen her som bruker dress klokke til dagligdags? Vurderer å kjøpe meg en JLC ultra thin moon, men liker ikke tanken på å bare bruke en så pen klokke bare for enkelte anledninger

Synes det funker helt fint :)

21042743_150197452232659_5049509491318456320_n.jpg
 
Noen her som bruker dress klokke til dagligdags? Vurderer å kjøpe meg en JLC ultra thin moon, men liker ikke tanken på å bare bruke en så pen klokke bare for enkelte anledninger

Savner min JLC MUT hver dag.
060E16BE-62E2-4BC5-B6C0-545A5B434713.jpeg

DF821B38-B433-4DC5-813E-215BB9D2D5D5.jpeg


Det er på mange måter det ultimate uret, bortsett fra at det ikke kan bades med, men ærlig talt hvem trenger noe mer enn et ur som tåler regn eller sjøsprøyt?
Jeg vil på det sterkeste anbefale Ultra Thin Moon.

Jeg brukte den til alt, både når det gjelder aktiviteter og i klesveien. Spilte jo tennis hver dag med den jeg hadde. Gi F i hva andre måtte mene, bruk det du vil, når du vil. Og klokkene er til for å brukes. Trenger ikke bruke den som hammer, men riper, det får du uansett. Bedre med ett fint ur på armen, enn ett dykkerur som ser ut som en dass...
 
Savner min JLC MUT hver dag.
Vis vedlegg 87426
Vis vedlegg 87427

Det er på mange måter det ultimate uret, bortsett fra at det ikke kan bades med, men ærlig talt hvem trenger noe mer enn et ur som tåler regn eller sjøsprøyt?
Jeg vil på det sterkeste anbefale Ultra Thin Moon.

Jeg brukte den til alt, både når det gjelder aktiviteter og i klesveien. Spilte jo tennis hver dag med den jeg hadde. Gi F i hva andre måtte mene, bruk det du vil, når du vil. Og klokkene er til for å brukes. Trenger ikke bruke den som hammer, men riper, det får du uansett. Bedre med ett fint ur på armen, enn ett dykkerur som ser ut som en dass...

Helt nydelig! Blir nok stål versjonen for min del, men må si de er litt penere i gull. Har dessverre et budsjett å forholde meg til, hehe
 
ETTERLYSNING

Leter etter en 20mm gummirem som kan brukes med Rolex spenne, men som ikke har kassetilpasset ende.

Altså tilsvarende Rolex' egen Oysterflex, men gjerne i en annen farge og til en brøkdel av prisen.
 
Nå er det glede i Andeby. Klokka har vært på reparasjon hos Petter Smart, endelig klar til hånden. Det var mye som ble byttet så det var ikke enkelt å forutsi for dere hva stoppemysterium skyldes da klokka var ny.

God vår med tiden på hånden ☀️
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Tips til reimsjapper med godt utvalg av reimer med hull for slike spenner som funker til dykking?

Ikke gummi eller NATO, men heller syntetiske o.l.
24 mm

upload_2018-4-20_13-47-19.png
 
Redigert:
Orient Triton: Ny dykkerklokke fra Orient som virker veldig lovende. Samme urverket som sitter i deres Saturation Diver, men til en mye rimeligere pris. Ser den ligger for salg hos Creationwatches for 2500kr, men er foreløpig utsolgt. Jeg kan ikke komme på noen andre klokker i denne prisklassen som kan skryte av in-house urverk med indikator for gangreserve og safirglass med AR-coating!

Synes Orient treffer skikkelig godt med denne her.


 
Redigert:
Tips til reimsjapper med godt utvalg av reimer med hull for slike spenner som funker til dykking?

Ikke gummi eller NATO, men heller syntetiske o.l.
24 mm

Vis vedlegg 89242

Denne nettbutikken har et greit utvalg.
Har lest en eller annen plass at kvaliteten kan være så som så, men utvalg og priser gjør det vel verdt et forsøk.
Jeg har aldri fått somlet meg til å bestile derfra selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: kyrrer
Denne nettbutikken har et greit utvalg.
Har lest en eller annen plass at kvaliteten kan være så som så, men utvalg og priser gjør det vel verdt et forsøk.
Jeg har aldri fått somlet meg til å bestile derfra selv.
Takk for tipset, men ser ut som selv disse for Panerai har for smale hull i reima for den overdimensjonerte "tunga" på Helsonspennen.