Klokkecafé – løst og fast om klokker

Barett bytte på min 1,5 år gamle Pelagos.
Jeg synes at det er greit å være på den sikre siden.

-Fast rutine-
Trykktest hvert år eller oftere
Barett bytte hvert 1,5 år
Smøre/ bytte pakninger hvert 2,5 år
_________________________


Noen syndere her? :p



Vis vedlegg 131433 Vis vedlegg 131434 Vis vedlegg 131435

Jo holder med her, renhold med såpe, vann og tannkost av lenker og baretter gir mindre slitasje og er bedre enn bytte.

Viktig med litt renhold, enig med deg. Viktig å få vakset bort slitasjen så alt ser ut som nytt!
Jeg liker følelsen klokken gir meg etter en vask med vann og tannkost. -DA blir den plutselig "NOS"
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Enig med andre "renholdere" her: Rengjøring ca. en gang pr. uke med myk tannkost, lunkent vann og litt zalo - og uret ser nytt ut med en gang :)
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Steg 1: 2min i lunket vann med...


Zalo.jpg


Steg 2: Skyll av

Ste 3: 2 min i lunt vann inneholdende noen dråper med...

749826_1_xnl.jpg


Steg 4: Skyll av

Steg 5: Nyt ren og glansfull klokke på armen
 
Redigert:
Er vel ikke verre enn at en har på seg klokken når en dusjer, og vasker den ilag med resten av kroppen. Det kølla di tåler, tåler Rolex'n også...

Makan... Tror mange er mer opptatt av å ha en skinnene klokke på Instagram, enn en klokke å bruke/glede seg over i hverdagen.
 
Ja tenk å ha såpe,eller gud forbye noen unaturlige og ekkle hudceller på klokken sin... Fysj av meg, de jo bare å kaste den da.

Godt du bekrefter mine antakelser med den posten.

(Og om du tror penis er selvrensende, så tar du feil)
 
Redigert:
Om noen nå begynner å argumentere med at cw har valgt gul lume fordi det var det som var finest og at det ikke er fake patina.
 
Om noen nå begynner å argumentere med at cw har valgt gul lume fordi det var det som var finest og at det ikke er fake patina.
Jeg klarer ikke forstå hatet mot etterlignet patina?
Kjøper du for eksempel alltid rå-denim olabukser? Eller er det en mulighet for at det er en tilgjort slitasje på disse også, i form av 'stonewash'?
Etterlignet patina selger, og er et hyggelig kompromiss for de som ikke ønsker (potensielt) skjørt, men autentisk 'vintage'-ur, men liker utseendet. Akkurat som det er noen som kjøper olabuksene sine forhåndsrevet i filler.
Hver sin lyst tenker jeg. Og disse CW-urene var fine.
 
Jeg klarer ikke forstå hatet mot etterlignet patina?
Kjøper du for eksempel alltid rå-denim olabukser? Eller er det en mulighet for at det er en tilgjort slitasje på disse også, i form av 'stonewash'?
Etterlignet patina selger, og er et hyggelig kompromiss for de som ikke ønsker (potensielt) skjørt, men autentisk 'vintage'-ur, men liker utseendet. Akkurat som det er noen som kjøper olabuksene sine forhåndsrevet i filler.
Hver sin lyst tenker jeg. Og disse CW-urene var fine.
Jeg har generelt et problem med noe som utgir seg for å være noe det ikke er. Fauxtina er derfor alltid en 100% dealbreaker for meg.
 
Jeg klarer ikke forstå hatet mot etterlignet patina?
Kjøper du for eksempel alltid rå-denim olabukser? Eller er det en mulighet for at det er en tilgjort slitasje på disse også, i form av 'stonewash'?
Etterlignet patina selger, og er et hyggelig kompromiss for de som ikke ønsker (potensielt) skjørt, men autentisk 'vintage'-ur, men liker utseendet. Akkurat som det er noen som kjøper olabuksene sine forhåndsrevet i filler.
Hver sin lyst tenker jeg. Og disse CW-urene var fine.

He he.
Jeg har ofte tenkt på muligheten for å dra inn noen ekstra "bærumstiere" ved å avertere mine utslitte olabukser som "organisk slitte og miljøvennlig foreldet" på finn og FB. Det vil være et godt alternativ til å kaste dem.

Nå har jeg aldri kommet så langt at jeg har fått gjort det, men det spørs om jeg må sette igang...

En gullgruve venter.

8