Klokkecafé – løst og fast om klokker

God lesning :)

Du slette tid!!! Over 4 kg med bok,tema er IWC.
Takk for handelen @andersmp
A110C0CC-330B-4C2E-8822-DA0D5D136CF0-12762-00000BFDB012CA11_zpsb6a7a82b.jpg
[/IMG]
 
Redigert av en moderator:
Lahlum legger ut om hvorfor han bærer to klokker i #verdenslengsteintervju:

VG Direkte: Verdens lengste intervju

En brøkdel av svaret..

Mange lesere spør hvorfor Lahlum går med to klokker.

- Jeg vil si at det er et av de minst interessant spørsmålene jeg stadig får, sier Lahlum til det.

Han peker på at han ofte har travle dager der det er avgjørende å vite hva klokken.

- Jeg vet at om jeg bare går med en klokke og den går tom for batteri, så vil dagen bli veldig dramatisk. Blant alle pyntegjenstander folk går rundt med, så er klokke noe du ofte får bruk for - og noe jeg ofte har fått bruk for.
 
Såååå, du vil IKKE ha en dyr klokke med "I am the sword in the darkness" skrevet på remmen??

Det høres litt for voldlig ut...
Jeg ville heller gått for min gamle Timex Datalink. Der sto det "Listen To The Light" på gummi remmen. (Kun versjon1).

Jeg gav min, med boks, disketter og alt av papirer, til Teknisk Museum i Oslo. Nå venter jeg bare på at denne perlen av en norsk oppfinnelse blir utstilt!

(Faktisk hadde klokken liggen på loftet i omlag 10 år, og den gikk relativt riktig fortsatt! Det var så vidt jeg kunne se tiden på skjermen!)

:cool:
 
Denne artikkelen hadde jeg ikke lest før nå (selv om den helt sikkert er postet før), kanskje gjelder det andre også :)

A Plea For The Dress Watch - Forbes

For en fantastisk avsluttning!

Yes, it’s true, he was shown on screen to wear a Rolex with a tuxedo, and for some reason some find his Neanderthal perspectives on women and sociopathic homicidal tendencies a justification –don’t ask me why –for his personal style. In any case, as with Gianni Agnelli, so with Bond, James Bond –look in the mirror, and if you don’t see a hard-eyed, cruel-mouthed, chain-smoking, alcoholic, fictional man of the world suffering from clinical satyriasis, whose daily wardrobe includes a Berns-Martin cross draw shoulder holster and Walther PPK, then don’t pair a Rolex with a tux. Just, please, don’t.
 
I edruelige øyeblikk(ja vet vi ikke tillater slikt her inne) så kan man tenke at dette er mer enn nok ur for en livstid. Dette er en pakke som stadig imponerer meg.
6587398355_29994f726a_b.jpg
 
Tja. Artikkelen sier Rolex, ingenting om Submariner. Hvor mange andre enn WIS'er/nerder vet at Bond brukte Submariner?

Vår store (klokke) helt har brukt mye mer enn Sobmariner og Omegaer. Jeg mener å huske at George Lazenby brukte Breitling, men omfanget er større enn det.

Tag Heuer, Hamilton og Longines, dette er klokker jeg ikke visste at han hadde brukt. Det er dårlige bilder, men det kan
skyldes andre ting.

The Watches of James Bond

Min antagelse er i alle fall at effekten av mersalg for Omega er større enn for Rolex. Kanskje også litt prisavhengig?

:cool:
 
@Thomas, legg merke til at Jack F. bærer sløyfe - sannsynligvis selvknyttet. Øve, øve, øve. :D

Frode.

Hvis du kan knyte skolissa kan du knyte sløyfe. Knyt den fast rundt låret de første gangene..
 
Redigert av en moderator:
Hvis du kan knyte skolissa kan du knyte sløyfe. Knyt den fast rundt låret de første gangene..

njaei, det er greit å bruke låret for å venne seg til stoffet, men på låret knyter du forfra, mens rund halsen knyter man bakfra...Under læringsprosessen bør man ha på seg t-shorte, da man står lenge med full bøy på albuene og tekstiler kommer i klem mellom biceps og underarmer og stopper blodomløpet. :)