Klokkecafé – løst og fast om klokker

Bare jeg som blir fysisk syk av Mogens sin tidevannsbølge på kjøp og salg ikveld? :)Ikke lett å være monogamist......

Ååh, @Mogens , nå sliter jeg veldig med å avstå.

Både PAM86 og Tachymeter'en frister uendelig. Den sistnevnte er jo i en slik prisklasse at impulskjøp er innafor. Og gudene skal vite at jeg var/er nærme å by!
 
Redigert av en moderator:
Nyhetsbrev fra Stowa i dag. De slipper 45mm GMT i titan. Med mulighet for en bezel lagd for 24-timers nedtelling. For Endurance racing(24-timersrace. Sært bruksområde, men GMT er alltid kult da.

n2_zps15af0e76.jpg
 
Alltid tenkt at Royal Oak var det eneste virkelig pene fra Audemars Piguet, men herrejeremi så lekker denne her var!
Her er det nesten så man selger en nyre...

Pent ur! Ikke så dyrt heller vel, du kan nok beholde nyren din :)
 
Kjøpte noen natoremmer fra cheapestnatostraps.com her om dagen.

Blant annet en skinnreim som jeg må innrømme skuffet veldig. Tynn, pløsete greie som ikke tilfredsstilte helt. Men er vel å forvente til den prisen.

Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale en skikkelig robust skinnreim til seamasteren min. Gjerne litt rustikk i utseende samt tykk og solid i designet med 20mm lugs.
 
Mye stygt, ja!
Men litt artig at retro-bølgen har bragt tilbake 70-tallets digital-klokker!
Jeg husker at jeg ønsket meg fryktelig slike digitalle klokker den gang! Litt "uheldig" var jeg, og fikk ikke det til konfirmasjonen min. "Dessverre" fikk jeg en Tissot PRS 518, automatic i stedet! Den lever fortsatt, og jeg bruker den fra tid til annen. Dog litt slitt etter speiderturer, bygging etc. Men det gir stil. I dag har jeg vett til å ta klokken av!

(Forresten har aldri lysten til å kjøpe digitalle 70-talls klokker kommet tilbake).

:cool:
 
IWC Aquatimer. Innafor som allround-beater?
Tenker helst på en nato da jeg ikke er noen gummimann.

Som ikke altfor bevandret WIS blir jeg meget forvirret av Ask Mens "Watch Snob"!
 
IWC Aquatimer. Innafor som allround-beater?
Tenker helst på en nato da jeg ikke er noen gummimann.

Som ikke altfor bevandret WIS blir jeg meget forvirret av Ask Mens "Watch Snob"!

Noen må arrestere meg hvis jeg tar feil her, men tror aquatimer har et proprietært system for remmer, så det blir litt knot hvis du skal ha nato. Krever en adapter eller noe slikt.