Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg tror ikke du kan gjøre noe annet enn å pusse/slipe det bort med finkornet sandpapir, men det er jo selvfølgelig en (kanskje ikke så liten) risiko for at det blir styggere over et større område av det.

Ja, er akkurat det jeg er redd for.
 
Kjøp neglfil på H&M, en som er rosa og blå så vidt jeg husker. Bruk den fineste siden, det skal gå ganske bra håper jeg(Men prøv på et ikke fullt så synlig sted først)
 
Hadde ikke turt noe annet enn å prøve Scotch brite pussematte på det der, en med fin tekstur som den røde varianten. Masker glasset med teip og ta det rolig med pussing. Har brukt det på børstede lenker tidligere med særdeles godt resultat(fjerne riper). Jeg kjøper dette hos grossist som rørlegger for å pusse kobberdeler før lodding, men tipper at en jernvare forhandler eller butikker ala Clas Ohlson har dette.
 
Finkornet sandpapir, og deretter Scotch-Brite.

Kjøp neglfil på H&M, en som er rosa og blå så vidt jeg husker. Bruk den fineste siden, det skal gå ganske bra håper jeg(Men prøv på et ikke fullt så synlig sted først)

Hadde ikke turt noe annet enn å prøve Scotch brite pussematte på det der, en med fin tekstur som den røde varianten. Masker glasset med teip og ta det rolig med pussing. Har brukt det på børstede lenker tidligere med særdeles godt resultat(fjerne riper). Jeg kjøper dette hos grossist som rørlegger for å pusse kobberdeler før lodding, men tipper at en jernvare forhandler eller butikker ala Clas Ohlson har dette.

Takk for svar! Har enda ikke grodd baller til å bestemme meg for hva jeg skal gjøre, men skal notere meg alle gode råd :)
 
Noen som har erfaring med sånne billige "ebay-remmer"?
Man får vel somregel hva man betaler for, men for å teste om man synes rød rem er kult så kan den kanskje fungere?
Pris er i det minste hyggelig

Bob Alligator Strap Fit Panerai Red 24 mm New | eBay

Kjenner ikke BOB, men leser at det er:

Material:
- genuine Calf leather with Gator imprint


... håper de med det ikke mener at det er preget teksten Genuine Alligator Leather el. lignende, kan hende tollerne klager over manglende CITES-papirer ;)
 
Til den prisen kan man jo like gjerne kjøpe ekte alligator fra cousins.co.uk :p
 
Noen som har erfaring med sånne billige "ebay-remmer"?
Man får vel somregel hva man betaler for, men for å teste om man synes rød rem er kult så kan den kanskje fungere?
Pris er i det minste hyggelig

Bob Alligator Strap Fit Panerai Red 24 mm New | eBay

Hei @Tagliano!
Jo, jeg har kjøpt flere rimelige remmer på eBay. Til den prisen vil jeg si jeg er fornøyd. Min hensikt har også vært som din, teste litt spenstige farvekombinasjoner, men også å spare originalremmen. Man må jo også tenke på annenhåndsverdien.

Jeg har handlet noen slike. En gang fikk jeg en lås som var dårlig. Da måtte jeg fikse litt for at den skulle holde seg låst. Ellers har det vært greit. Med bakgrunn i erfaringen med "den mindre gode låsen" har jeg spart de gode låsene. Disse kan flyttes over til andre remmer om jeg skulle bli uheldig igjen.

Finishen på skinnet har være ok.

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Du slette tid!!! Over 4 kg med bok,tema er IWC.
Takk for handelen @andersmp
A110C0CC-330B-4C2E-8822-DA0D5D136CF0-12762-00000BFDB012CA11_zpsb6a7a82b.jpg
[/IMG]
 
Redigert av en moderator:
Wow @Timebandit!
God 17Mai og god sommer!!

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Sitter på kveldsmøte hos boreleder og spotter plutselig en OM på brun Hirsch over bordet på karen fra Weatherford...! Måtte ta kontakt etter møtet, og det viste seg at han var kompis til Frode og Sponon! Første gang jeg har sett OM in the flesh, den var ikke så ille som jeg hadde trodd...! Ble klokkeprat, glemte tid og kollegaer! :)
 
Jeg kunne gjerne tenkt meg en Seamaster i edelt metall kjenner jeg:

file_zpsb98503f7.jpg

SEA_010.highres.jpg


Folk får mene hva de vil om He-ventiler og hva det måtte være, men jeg tror den hadde vært rå i sommersola.. :)
 
Trist, men det er jo bare et spørsmål om penger...
(eller kononkler som det heter på kjønnsnøytralt språk. Det skal jo ikke bare være tanter...)

:cool: