Klokkecafé – løst og fast om klokker

Lyst til å kjøpe en bro?

Forklar gjerne oss andre idioter hvordan dette var "fikset" :)

 
Forklar gjerne oss andre idioter hvordan dette var "fikset" :)

Tror neppe lotteritilsynet hadde godkjent den trekningen for å si det slik :)

Forøvrig, Root Beer lotteriet jeg startet i den tråden er fortsatt i gang. Alt jeg trenger er tusen kroner hos hver av dere. Trekningen foregår hos en nøytral tredjepart oppnevnt av meg ved at jeg velger et random navn på telefonlista.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Tror neppe lotteritilsynet hadde godkjent den trekningen for å si det slik :)

Forøvrig, Root Beer lotteriet jeg startet i den tråden er fortsatt i gang. Alt jeg trenger er tusen kroner hos hver av dere. Trekningen foregår hos en nøytral tredjepart oppnevnt av meg ved at jeg velger et random navn på telefonlista.

Mener du han rigget Svenska Spel sin trekning, eller at han visste hvilket tall som ble trukket? Uansett er det ganske dust å bare bruke den innsikten til å vinne en Rolex..
 
  • Elsker
Reaksjoner: Oddemann
Mener du han rigget Svenska Spel sin trekning, eller at han visste hvilket tall som ble trukket? Uansett er det ganske dust å bare bruke den innsikten til å vinne en Rolex..

Trodde han hadde vunnet flere?
Eller, kommer vel an på definisjonen av vunnet.

RED.
Ser nå en recap av hvordan det foregikk. Jeg er tydeligvis en idiot, men som på vintagemarkedet behøver det ikke nødvendigvis være svindel selv om det 99% sikkert ser ut som svindel.
 
Redigert:

Litt om nye Riviera med kronograf.. :)

DSC09869-1.jpg
 
Jeg vil ha grand seiko, men hvilke modeller kommer i slanke kasser? Finnes hi-beat eller spring drive i sub 12mm tykkelse (ev, hvor tynne lages de?)
 
Jeg vil ha grand seiko, men hvilke modeller kommer i slanke kasser? Finnes hi-beat eller spring drive i sub 12mm tykkelse (ev, hvor tynne lages de?)

Ikke vurdere GS med quartz/9F-urverk da? De er slankere/mindre, kommer på stållenke. SBGX eller SGN-seriene. Og quartz kan være kult det også når det er gjort med så mye omhu. :)

https://www.hodinkee.com/articles/sexy-robot-the-grand-seiko-quartz-sbgx061-with-caliber-9f

 
Tror du må gå for manuelt opptrekk og da er den tynneste (11,6) på lenke nok SBGK009.
edit: SLGH005G om du vil gå sporty og automatisk.

Ja, SLGH005G var nydelig! Men 110,000 var jo faktisk litt… kanskje jeg skal ta en ekstra titt på quartz. Synd de fleste klokkene deres er så «klumpete»
 
Ja, SLGH005G var nydelig! Men 110,000 var jo faktisk litt… kanskje jeg skal ta en ekstra titt på quartz. Synd de fleste klokkene deres er så «klumpete»

Min sgbx259: 37mm, 10mm tjukk. :) Koster 10-15k på bruktmarkedet (chrono24).

1639649343850.png


Og "I feel your pain". Hvis Snowflake var et par mm mindre i alle retninger hadde jeg eid den. Men quartz klokka mi dekker GS-lysten for meg, finish etc er jo likevel fantastisk.
 
Redigert: