Klokkecafé – løst og fast om klokker

Et skikkelig kvalitetsfunn på bruktbutikken :ROFLMAO:

83D7189F-850F-495F-AB09-EEC43E64C852.jpeg
 
Redigert:
Presage_SPB267J1_RGB_3.jpg


Nye Seiko med porselen-skive fra Arita!

Nydelig skive, fin størrelse og tom romertallene fungerer siden de ikke er så dominerende på skiven. MEN.. en presisjon på +25 til -15 sek per dag gjør at hvertfall jeg ikke blir imponert. Er ikke en klokkes primære oppgave å vise tilnærmet riktig tid? Her kunne de satt inn et quartz verk og satt ned prisen samtidig. Og til denne prisen får man flere alternativer, bla Longines modeller som forsvarer prisen bedre. Just my pov;)
 
Som lykkelig GS eier, synes jeg naturligvis at GS sin lansering av et splitter nytt hi beat urverk med helt nytt hemverk var årets høydepunkt.
1641031083296.png


ja, de første urverkene som kom ut på markedet hadde tydeligvis fortsatt noen barnesykdommer, men ryktene skal ha det til at de er fikset nå (vi får krysse fingrene)


personlig favoritt nr2 må nok gå til zentih A385, av rent estetiske årsaker.
1641031443638.png
 
Har ikke vært GS-eier mer enn et par dager, men er ikke akkurat ulykkelig jeg heller. Hi-beat er interessant, og det har vel din nr. 2.

Jeg synes den (nr. 2) også gjør seg flott på reim, men nå er jeg ikke noen stor fan av lenke på egen arm uansett da. Denne lenka kan dog ha en force på de svetteste sommerdagene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjarnetv
«Vi har en 26mm TT-Datejust og tre Longines. Lunsj?»

Vis vedlegg 275450
Jeg og @Nicolai var på Bjerke når jeg kjøpte Cartier Tank. Vi snakket om Datejust 36mm og spurte om han hadde en i butikken, jeg sa på tøys at det sikkert er en TT med perlemor diamant skive. Da jeg så blikket hans skjønte jeg at han faktisk hadde den i butikken.