Må si jeg ikke skjønner noen ting av hva Omega driver med for tiden.
De har nok opplevd en stor økning i interessen for urene deres, men det vet jeg sannelig ikke om de selv kan ta full ære for eller om det bare er dagens klokkemarked som tar av i alle retninger.
Flere av modellene de har kommet med i Speedmaster serien er re-lanseringer (321 urverk, Chronoscope, snoopy og ikke minst denne gullklumpen). Fine klokker, men jeg synes kanskje ikke prisene de kommer opp med står helt i stil. De har vært mer kreativ når de har kommer opp med prisen enn med designet av klokken.
Der de faktisk har vært kreativ er nye Aqua Terra med small seconds, men problemet her er jo at klokkene tilsynelatende aldri kommer ut i butikkene. Denne ble vel lansert i mid Juni, men har enda ikke dukket opp i butikken. Når f.eks Rolex lanserer noe nytt så rulles det ut i butikkene med umiddelbar virkning.
Videre så ønsker de tydeligvis å gjøre seg mer eksklusiv ved å begrense tilgangen i form av å avslutte samarbeidet med en del AD’er både her til lands og i hele Norden, for ikke å snakke om alle prisjusteringene de har hatt de siste årene.
JM2C
Interessant lesning Nesten dobling av utsalgsprisen på 7 år altså. Godt ikke bruktmarkedet har gått bananas på disse - endaLiker å poste denne saken her til glede for nye lesere, som viser hvor raskt utviklingen har gått i denne hobbyen:
Vis vedlegg 275839
Har sagt det før, men personlig har denne prisgaloppen gjort at jeg har mistet helt lysten på å kjøpe ny klokke de siste par årene.
Før var det alltid noe som fristet, og gikk med langsiktige planer om å kjøpe et par drømmeklokker, men når prisene bare flyr i taket på såpass kunstig vis, og 95% av hobbyistene driver med klokker for å tjene penger, så gjør det bare at man føler seg som en idiot som lar seg lure.
Forhåpentligvis har markedet nådd en pristopp nå som den globale pengeprintingen sakker ned, slik at man kan kjøpe seg en ussel masseprodusert tiffany dial stål-Rolex uten å selge huset.
var mye gøyere å være klokkeentusiast i 2014
var mye gøyere å være klokkeentusiast i 2014
Men vil vi tilbake dit? Det var jo tiden hvor annenhver tråd omhandlet din magnetiske effekt overfor kvinnerEnig.
Jeg er tilogmed så gammel at jeg husker dengang annenhvert innlegg her på TS ikke omhandlet prising av klokker.
Men vil vi tilbake dit? Det var jo tiden hvor annenhver tråd omhandlet din magnetiske effekt overfor kvinner