GrimReaper
Støttemedlem
Fotballfruene i Miami...
Fotballfruene i Miami...
For meg ser den helt grei ut, den lyse grønnfargen gir meg assosiasjoner til radium lume. Relume er egentlig bare en akseptabel option for vintage klokker der lumen har helt eller delvis falt av. Og med relume på topp av den superluminova som allerede er der blir det tykt lag og vanskelig å få pålagt nøyaktig. Ikke gjør det er min mening.Jeg liker nesten alt med min Ranger: kasse, urverk, lenke, størrelsen, look'en. Men det er én ting jeg irriterer meg over, og det er fargen på viserne og markørene/teksten. Jeg er 100% overbevist om at den hadde vært enda finere med crisp hvit farge, i stedet for den gul/grønne fargen de har valgt. Jeg kommer nok aldri til å selge denne klokka (har gode minner fra da jeg kjøpte den, så den har sentimental verdi). Men jeg vurderer å få den relumed/repainted i hvitt. (Og nei, jeg har ikke lyst på f.eks. Explorer eller Railmaster i stedet )
A: Er jeg sprø hvis jeg gjør dette?
B: Er det noen som vet om noen som kan gjøre en sånn jobb i Norge?
Grønnfargen er veldig åpenbar ved siden av andre ur:
Vis vedlegg 364948Vis vedlegg 364949
Jeg ville ikke gjort det!Jeg liker nesten alt med min Ranger: kasse, urverk, lenke, størrelsen, look'en. Men det er én ting jeg irriterer meg over, og det er fargen på viserne og markørene/teksten. Jeg er 100% overbevist om at den hadde vært enda finere med crisp hvit farge, i stedet for den gul/grønne fargen de har valgt. Jeg kommer nok aldri til å selge denne klokka (har gode minner fra da jeg kjøpte den, så den har sentimental verdi). Men jeg vurderer å få den relumed/repainted i hvitt. (Og nei, jeg har ikke lyst på f.eks. Explorer eller Railmaster i stedet )
Folk modifiserer alt fra Seiko til Rolex med små til store inngrep i dag. Indexer og visere er jo egentlig ikke en VELDIG stor kostnad å reversere ved en evt service vil jeg tro. Jeg sier kjør påJeg liker nesten alt med min Ranger: kasse, urverk, lenke, størrelsen, look'en. Men det er én ting jeg irriterer meg over, og det er fargen på viserne og markørene/teksten. Jeg er 100% overbevist om at den hadde vært enda finere med crisp hvit farge, i stedet for den gul/grønne fargen de har valgt. Jeg kommer nok aldri til å selge denne klokka (har gode minner fra da jeg kjøpte den, så den har sentimental verdi). Men jeg vurderer å få den relumed/repainted i hvitt. (Og nei, jeg har ikke lyst på f.eks. Explorer eller Railmaster i stedet )
Nye Midoen hos Hodinkee var jo litt artig.
Vis vedlegg 365593
Vis vedlegg 365594
Edit: Men etter som Seagull slapp denne for litt siden var ikke idéen så original likevel.. Faktisk en sveitsisk kopi av en kinesisk klokke, og ikke motsatt!
Vis vedlegg 365595