GrimReaper
Støttemedlem
Mulig jeg har et skjevt perspektiv. Jeg påberoper meg heller ikke fasit, det er bare min høyst personlige betraktninger.Jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen din av Rolex. Om noe, så syns jeg Rolex har blitt mer sosialt akseptert og noe "alle" har. Har aldri hørt noen bli kalt rasshøl fordi man liker Rolex Tipper minst 80 prosent her inne har et positivt forhold til merkevaren Rolex – inkl. meg.
For 10 år siden var det kanskje litt roligere – ikke så mye fokus på Rolex som det er i dag. Men går du enda lenger tilbake så ble vel Rolex, i alle fall i de brede lag her i Norge, ansett som å være litt harry og show-off. For fotballspillere, sleske bilselgere og kriminelle Den entusiast-siden av Rolex – som også eksisterte den gang – var ikke like kjent og utbredt.
At stigmaet rundt Rolex muligens var mer utbredt i "gamle" dager er nok sant, men da var fokuset på klokker mer eller mindre ikkeeksisterende også. Da var klokker kun for status eller entusiasme. Nå er Rolex allemannseie og ihvertfall jeg føler at man blir stemplet litt mer som en streber enn entusiast hvis man liker Rolex.
Jeg er skrudd sammen på en måte som gjør at hva andre mener preller av meg som vannet på gåsa. Men sett under ett så savner jeg den tiden da fokuset var på gleden ved klokker og ikke all støyen rundt.