Klokkecafé – løst og fast om klokker

Citizen liker jeg godt da. Tar gjerne en sånn aq1030 feks:
aq1030-57h_l01.jpg
 
Citizen var artikkelens high-end merke!
Ikke dårlig!

Min dag i dag er dedikert Tissot.
SURFASE2-WIN_20140726_094037.jpg


:cool:
 
Birth year watch...

Bli kokko av å lete etter dette. Har jubileum neste år så jeg har lyst på noe spesielt. Men jeg synes det er vanskelig å bli klok på hva som regnes for å være en skikkelig "byw" Er det ved datering av serienr eller er det med papirene? Med papirene så kan det være en eldre klokke som har ligget i en periode før den ble solgt. Og er det via serienr så er det mye usikkerhet rundet dette også. Ref for eksempel denne.

Her er for eksempel er en Breitling med papirer:
Fra 1975, hvis man ser nøye på bildet så ser man at serie nr starter med 1317 som etter denne oversikten da skal være laget i 1969...... 1975 serienr for Breitling bør være i 1433373-1439417 området. (hvis denne oversikten er korrekt...)

Her er en annen som står til 1975 mens serienr sier 1977..

Så hva bør en gjøre? Innspill mottas med takk.



Hilsen snart 40....
 
Birth year watch...

Bli kokko av å lete etter dette. Har jubileum neste år så jeg har lyst på noe spesielt. Men jeg synes det er vanskelig å bli klok på hva som regnes for å være en skikkelig "byw" Er det ved datering av serienr eller er det med papirene? Med papirene så kan det være en eldre klokke som har ligget i en periode før den ble solgt. Og er det via serienr så er det mye usikkerhet rundet dette også. Ref for eksempel denne.

Her er for eksempel er en Breitling med papirer:
Fra 1975, hvis man ser nøye på bildet så ser man at serie nr starter med 1317 som etter denne oversikten da skal være laget i 1969...... 1975 serienr for Breitling bør være i 1433373-1439417 området. (hvis denne oversikten er korrekt...)

Her er en annen som står til 1975 mens serienr sier 1977..

Så hva bør en gjøre? Innspill mottas med takk.



Hilsen snart 40....

Ikke lett!
Du bør nok gå for "din definisjon". Selv ville jeg nok valgt salgs dato for papiret. Selvfølgelig er det en bonus at det fortsatt finnes etter så mange år! Alternativt vil, uten papir; serienummer.

Med papiret vises også når klokken ble tatt i bruk! Det er jo da storken leverte! Med andre ord; fødsel!

i mangel av bedre; serienummer...

:cool:
 
Det er noe skummelt med Panerai der....
Jeg har aldri hatt Panerai selv, men bare prøvet. Hvordan det blir i lengden er vanskelig å si.... Men hvorfor ikke la den prøve å stikke en kjepp eller to i det hjulet... Du er på øverste hylle.... Panerai er flott!

;-D
 
Var å prøvde en PAM00537 hos Bjerke i helgen..
Har egentlig en Sub no date i sikte, men paneraien kan fort stikke kjepper i hjulet der..
Hva tenker dere om denne? Flere som har prøvd den? Meninger?

http://www.panerai.com/en/collectio...-gmt-power-reserve-automatic-acciaio-pam00537

Prøvd den, og følte den satt som et skudd. Kombinasjonen 42mm + 1950-kasse er en bedre kombinasjon for meg enn 44mm + 1950-kasse. Falt imidlertid ned på at Panerai skal ha Sandwich-dial, og avstod følgelig fra kjøp.
 
Er urmaker Næss i Sandefjord virkelig dyktig til å selge Rado klokker, eller er det bare tilfeldig at en tredjedel av de fra Sandefjord jeg har truffet den siste tiden har Rado?
 
Prøvd den, og følte den satt som et skudd. Kombinasjonen 42mm + 1950-kasse er en bedre kombinasjon for meg enn 44mm + 1950-kasse. Falt imidlertid ned på at Panerai skal ha Sandwich-dial, og avstod følgelig fra kjøp.

Du vil ha 392, altså!
 
Noen tips om en olivengrønn todelt tøyrem, til f.eks. Submariner/Sm300/IWC Flieger, som ikke er en Nato eller Zulu? Bør være myk og komfortabel.

Har funnet et par fra hhv Moretello og Hadley Roma (under), noen som har prøvd disse?

395_watchstrap_KBu2779-110MtCorduraoliv.jpg


2034_image.jpg
 
Noen tips om en olivengrønn todelt tøyrem, til f.eks. Submariner/Sm300/IWC Flieger, som ikke er en Nato eller Zulu? Bør være myk og komfortabel.

Har funnet et par fra hhv Moretello og Hadley Roma (under), noen som har prøvd disse?

395_watchstrap_KBu2779-110MtCorduraoliv.jpg


2034_image.jpg

@Nessuno79 eller @Olando kan sikker fikse noe :)
 
Redigert av en moderator:
Noen tips om en olivengrønn todelt tøyrem, til f.eks. Submariner/Sm300/IWC Flieger, som ikke er en Nato eller Zulu? Bør være myk og komfortabel.

Har funnet et par fra hhv Moretello og Hadley Roma (under), noen som har prøvd disse?

@Olando har laget denne canvas-remmen til min 372.

IMG_3796_zps6dc325cb.jpg
 
Redigert av en moderator: