Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hei!

Har en Steinhart Ocean Two White og lurer på om dere vet om en nato reim som kan passe til! Har en hvit nå men har lyst på en annen farge. Hva tror dere passer til denne hvite klokken? Er det passende med mørke farger (som grå/sort) eller er det bedre med litt lyse som lyseblå for eksempel?

I tillegg lurer jeg på om de selger nato reimer i klokkebutikker. Bor i bergen, vil det være noe der?

Takk.
 
Har et lite spørsmål om service.

Har fått et tilbud på en pent brukt Seiko marine master SBDX001, men som mangler papirer og stemplet AD kort fra AD. Har visst klart å miste det.

Kan dette by på problemer hvis jeg velger å kjøpe denne i forhold til når jeg skal ha med klokken til utlandet eller når klokken må på service?

Selgeren har sagt at han kan skrive en salgskvittering mellom han og meg.
 
Hva skal du med et stemplet garantikort? Dette uret selges ikke i Norge? Du er like langt...
Hvis du skal til utlandet kan du deklarere det på vei ut



Har et lite spørsmål om service.

Har fått et tilbud på en pent brukt Seiko marine master SBDX001, men som mangler papirer og stemplet AD kort fra AD. Har visst klart å miste det.

Kan dette by på problemer hvis jeg velger å kjøpe denne i forhold til når jeg skal ha med klokken til utlandet eller når klokken må på service?

Selgeren har sagt at han kan skrive en salgskvittering mellom han og meg.
 
What he said ^^.

Men husk at disse klokkene kan vare noe skikkelig herk å få service på. Det skal dog sies at det er en av Seiko`s peneste dykkere!


Har et lite spørsmål om service.

Har fått et tilbud på en pent brukt Seiko marine master SBDX001, men som mangler papirer og stemplet AD kort fra AD. Har visst klart å miste det.

Kan dette by på problemer hvis jeg velger å kjøpe denne i forhold til når jeg skal ha med klokken til utlandet eller når klokken må på service?

Selgeren har sagt at han kan skrive en salgskvittering mellom han og meg.
 
Takk for svar ErikR.

Har tidligere fått høre av AD at man må ha stemplet garantikort hvis dem ta en service eller sende den videre hvis klokken er kjøpt i utlandet.

Da har jeg misforstått. Takk for oppklaringen.

Hvordan får jeg tatt service på denne klokken, hvis den ikke selges her i Norge?
 
Takk for svar ErikR.

Har tidligere fått høre av AD at man må ha stemplet garantikort hvis dem ta en service eller sende den videre hvis klokken er kjøpt i utlandet.

Da har jeg misforstått. Takk for oppklaringen.

Hvordan får jeg tatt service på denne klokken, hvis den ikke selges her i Norge?

Du kan nok alltids få en norsk urmaker til å gjøre dette, men mange vil nok ikke ta på seg jobben. Hvis ikke må den en tur til japan som kan bli mye forsendelse, penger, venting osv...
 
det er en danske jeg ikke husker navnet på som tar service på dette uret. Han har postet en serie bilder av en service han gjorde på MM300 der han kommenterer de ulike aspektene ved dette verket. Virker som han har stålkontroll siden han peker på hva som er bra/dårlig med det som egentlig er et Grand Seiko verk, dog udekorert. Og det gjorde han på en overbevisende måte. Når jeg så disse bilde m/kommentarer var i allefall jeg solgt! "han skal jaggu få ta servicen på min MM300" tenkte jeg

du får kjøre en liten date med google. Husker det var slik jeg kom over ham
 
Hva skal man forvente av en seiko til rett over 1000 lappen? Fikk en skx007 i posten i går og ser nå at lume dotene ikke er plassert i senter av sirkelen sin, spesielt trekanten kl 12 er for langt til høyre.
 
Hva skal man forvente av en seiko til rett over 1000 lappen? Fikk en skx007 i posten i går og ser nå at lume dotene ikke er plassert i senter av sirkelen sin, spesielt trekanten kl 12 er for langt til høyre.

Har hatt flere 1000 kroners seikoer som ting ikke har vært i senter eller helt like. Hadde en som hele skiven var "glidd" litt til høyre. tror ikke det er helt uvanlig at ting ikke er helt på stell.
 
Noen som har tips til en rimelig klokke til under 1000? Ikke noe quartzopplegg.

Jeg har en Orient Black Ray som jeg såvidt har byttet rem på som du kan få for en 1000 lapp. Send meg en PM om du er interessert, ellers havner den på børsen
 
Samme på min 007, irriterende..

Kjedelig!
OK at ikke 1000-kr klokker er premium, men Seiko er en seriøs produsent... og inne på premium-markedet også. Er lumet skjevt vil det vel bety at det kan ligge andre klokker et sted hvor det er riktig. Det er vel roboter som gjør dette, så de er vel mer nøyaktige på andre et eller annet sted...

Ut fra dette vil jeg si at hva vil du velge når du skal legge 20-30 lapper på bordet for en klokke. Ordner Seiko dette, blir neste klokke....

Er det kjøpt fra butikk er det nok lettere å gå tilbake for å bytte. Netthandel derimot...
Selv om det bare er snakk om "bare litt" unøyaktigheter.

Frykten er at dette blir noe du vil irritere deg over. 8-(

(Husker for en del år siden en reklameannonse; "Forskjellen på en fag utdannet tannlege og en ikke fagutdannet er ikke stor; bare noen få millimeter". (Selvfølgelig var bildet et stort smil med en tanngard. Det var bare noen få millimeter mellom tennene!)


:cool:
 
Det er ikke kun Seiko som har problemer med lume tippen. Har sett både Rolex og Omega klokker som hadde tippen ut av senteret. Det er selvfølgelig mulig at en dårlig eksemplar kommer seg gjennom QC. Eneste fordel med premium merker er at det er ikke noe problem å få det fikset under garanti. Det er litt mer vanskelig med en klokke fra 1000 kr som kommer fra en annen kontinent ;)

Jeg har forresten handlet hos Gjertsen i Galleriet i dag :p Neste uke kommer sommerklokken inn. 42 mm PO 8500 med oransje tall på metal lenke, samt original gummilenke med oransje tråd og brushed foldespenne! Bilder følger neste uke! Blir min første klokke over 10 lapper så er velllllllldig spent å få den inn! :)
 
IMG_8203_zpsae339536.jpg


Hyggelig mini-gtg med @Tom Henriksen idag der dykkerur med skrudd krone og sort skive stod i fokus:D
 
Redigert av en moderator:
Screenshot_2014-06-25-10-50-32-1_zps7b993573.png


Ny kolleksjon fra ARC-TIC Iceland. De samme folkene som står bak JS Watch co, men ARC-TIC-klokkene er tøffere både i utseende og vannmotstand og (dessverre) kun quartz. Heldigvis til en helt annen pris også. :) Jeg likte i alle fall de nye veldig godt. God kvalitetsfølelse og flott design imho, fikk fikle litt på dem sist jeg var på Island. Hjemmeside: Gallery | ARC-TIC Iceland

(Jeg har ikke noe med ARC-TIC å gjøre, men får mailer fra dem innimellom fordi jeg har handlet hos JS.)
 
Nokon her som har erfaring med shinola? Har fulgt litt med på dei, og syns dei har veldig stilig design, om enn kanskje litt vel store klokker. Virkar som om det er kvalitet, så trur det kan verta bra viss/når dei tar steget til mekaniske urverk.