Klokkecafé – løst og fast om klokker

Evt en som selger til de som ikke er oppdatert på prisene. You choose...

Frekt? Absolutt :)

Man kan utvilsomt si at Midtøsten er stedet for "smakfulle" Rolex-modifiseringer. Denne gang en Daytona med lysende skrift aktivert fra pusherne.

Khalifa-bin-Zayed-Al-Nahyan-custom-rolex-by-titan-black-watch-watches-watchanish-anish-london-customized-daytona-light-function-arabic-dial.jpg

Link til saken vedlagt for de som ikke umiddelbart slår sammen bærbaren ved synet av kreasjonen.

http://watch-anish.com/new-customiz...ch-khalifa-bin-zayed-al-nahyan-president-uae/

Man kan utvilsomt si at Midtøsten er stedet for "smakfulle" Rolex-modifiseringer. Denne gang en Daytona med lysende skrift aktivert fra pusherne.

Khalifa-bin-Zayed-Al-Nahyan-custom-rolex-by-titan-black-watch-watches-watchanish-anish-london-customized-daytona-light-function-arabic-dial.jpg

Link til saken vedlagt for de som ikke umiddelbart slår sammen bærbaren ved synet av kreasjonen.

http://watch-anish.com/new-customiz...ch-khalifa-bin-zayed-al-nahyan-president-uae/

The most challenging part of this project? Without a doubt, the time constraint.

Så denne sjeiken hadde det så fryktelig travelt med å få den lysende Daytona'en sin levert at det ble produsentens største utfordring. Lurer på hva han skulle rekke - Annual Pimp My Rolex Awards?

Det er vel SpanishRob sin rem som han fikk av @Minuteman

@Mathfjeld

SpanishRob fikk sine remmer fra @Fyrsten himself. De er på fornavn med han der borte.

Den eneste Norgesnatoen jeg har bidratt med der borte finnes på feed'en til @taniapnp - og av den grunn enkelte ganger på #Redbarcrew.

@taniapnp er forøvrig en utrolig søt og grei jente som jeg anbefaler dere å følge:D

Redigert av en moderator:
Etter å ha hatt min nye Seiko Sarb065 på armen noen dager må jeg si jeg er veldig fornøyd. Den har også de tre dagene et totalt avvik på 2 sekunder. Dette er mindre enn både Rolexen (3135) og El Primeroen (405) min. Utrolig for en klokke til 5000.

Etter å ha hatt min nye Seiko Sarb065 på armen noen dager må jeg si jeg er veldig fornøyd. Den har også de tre dagene et totalt avvik på 2 sekunder. Dette er mindre enn både Rolexen (3135) og El Primeroen (405) min. Utrolig for en klokke til 5000.

Vakker også!

Uten å ha målt dette forskningsmessig - så er jeg overrasket hver gang jeg henter 16750 frem fra klokkekassen; Pepsien er så presis opp mot klokka.no at jeg egentlig blir litt forelsket i den hver gang jeg tar den på håndleddet og skal stille den. Jeg trenger ikke stille den, den bare ER der hele tiden. :)

@Ringe dette er en Seiko 6139-610.

Jeg har nettopp byttet glass på en liknende modell, 6139-6001. Fine vintage ur!

Veldig! Remen er det eneste som ut av boksen ser noe lei ut, men et kjapt bytte løste dette.

Enig! Min originalrem ligger godt plassert i Seikoboksen, og der blir den nok til klokken eventuelt en dag skal flippes.

Grattis med flott klokke.

Observerte for første gang Sub-en skifte dato.
Aldri sett den skifte før, bare hørt. Lite sjukt ass, jeawaow.

@crown guard Kan jeg bli med når du skal bleke Bezel? :D Kunne tenkt meg å gjøre det på min også, men er usikker på fremgangsmåte.

@Ringe

1) Hell vanlig Klorin i en kopp
2) Legg bezel insert nedi
3) Rør bezel insert forsiktig rundt med en "pinne" et par minutter
4) Ta bezel insert ut og skyll under vann
5) Tørk forsiktig av bezel insert slik at fargepulver ikke ligger i klumper og tørker på overflaten

Ferdig.

Har gjort dette et par ganger.