Klokkecafé – løst og fast om klokker

Det blir den . av den enkle årsak at man ikke har tørket av det fargepulver som er oppløst godt nok og/eller at man ikke har skylt (la bezel insert) ligge litt i vann etterpå for å stoppe kloringen. Flere som bleker for mye, fordi man ser ikke den egentlige blekingen ved å titte ned i koppen...

Thanks, får prøve det på neste batch :) Takker for god hjelp sjef :)

Noen som skal fra Oslo til Bergen mellom 21-24.10?
(Evt. som har anledning til å plukke opp noe i nevnte tidsrom og ta det med til Bergen etterpå.)

( :mrgreen: )

Bjarnetv: Har desv ikke flere festehull på spennen.
Kanskje en Rolex lenke hadde vært gøy.
Rolex klokke blir det ikke.
Mvh
Lasse.

Hmmm, lurer på hvor lenge du sier dette etter du har prøvd en... Du er ikke lillebroren til Hammer'n vel?:p
Fra spøk til revolver; Pelagos har en lås med litt an patent, men mye lik funksjon, kanskje det kunne vært noe?

Booyaa!

Nmf5qRd.png

Noen som vet hvor det er mulig å kjøpe natos (ikke zulu) med ringer som er børstet stål, ikke chrome?

Og mens vi driver å klorer, noen som har prøvd å tvinge frem "patinering" på natoreimer med klor?

Det har jeg nå prøvd, med godt resultat! Jeg har en Zulu som rett og slett var for svart, og la den i en kopp med nokså sterk klorblanding en times tid.

Jeg er i alle fall fornøyd med resultatet. Den svarte fargen er mer avdempet og noe varmere i tonen. Det kommer ikke så godt fram på bildet, men det er stor forskjell på før og etter kloring.

Vær bare obs på at klor får nylon til å gulne, og er kanskje ikke så godt egnet på reimer med lyse farger eller hvitt, dersom man ikke ønsker litt gultone.

Ikke bruk ren klor, bedre å la reima ligge en stund.

:)

Noen som har holdt Christopher Wards Trident Classic i hånden? Vurderer denne som en slags "allround" - en klokke jeg kan bruke på jobb selv om jeg skal på stranden rett etterpå, en klokke jeg kan bruke på skitur men som også går på afterski. Jack of all trades, king of none. Hadde vel foretrukket sort skive hvis det var sort dato også, samtidig som hvit skive og brunt skinn er den foretrukne dresskomboen.

http://www.christopherward.com/mobile/men/dress/c65-sws.html
c65-crown_1.jpg

Noen som har holdt Christopher Wards Trident Classic i hånden? Vurderer denne som en slags "allround" - en klokke jeg kan bruke på jobb selv om jeg skal på stranden rett etterpå, en klokke jeg kan bruke på skitur men som også går på afterski. Jack of all trades, king of none. Hadde vel foretrukket sort skive hvis det var sort dato også, samtidig som hvit skive og brunt skinn er den foretrukne dresskomboen.

c65-crown_1.jpg

Har aldri holdt, hørt eller sett noe om den, men med det griselekkre designet der er det er no-brainer! Hvis skive må da passe til alt fra svart NATO utenpå skijakka til lenke og slappe strand-dager?

KJØR PÅ!! :mrgreen:

c65-crown_1.jpg

Hmmm Seamaster-liknende skive! Det er flott på Omega. Blir sikkert fint på en CW også!

:cool:

Thank you for shopping at Christopher Ward. We are pleased to confirm that we have received the following order from you:

Klarte ikke vente på om det var noen som hadde håndtert dem. :p CW kjører 15% på alle klokker med ETA 2824 eller SW 200 ut dagen i dag, så går for det. De har dessuten en veldig god kundeservice, bl.a. med en 60 dagers ubetinget returrett, så hvis det ikke blir helt klaff så får jeg bare sende den tilbake.

c65-back-plate-strap-brown_1.jpg

Klarte ikke vente på om det var noen som hadde håndtert dem. :p CW kjører 15% på alle klokker med ETA 2824 eller SW 200 ut dagen i dag, så går for det. De har dessuten en veldig god kundeservice, bl.a. med en 60 dagers ubetinget returrett, så hvis det ikke blir helt klaff så får jeg bare sende den tilbake.

Gratulerer :)

Hvis du sender tilbake klokken, får du da refundert evt momsutgifter?

Gratulerer :)

Hvis du sender tilbake klokken, får du da refundert evt momsutgifter?
Godt å se at jeg ikke er eneste natterangler.. :p

Ja, de refunderer mva men ikke fortollingsgebyrer og lignende, så noen hundre (og porto) taper man vel fort på det, men ingen krise hvis det er en gang iblant bare.

Du må sende en søknad til tollvesenet, men skal være greit det. Jeg har aldri gjort det, men gikk smertefritt å returnere for reparasjon - har faktisk ikke så aller verst inntrykk av servicen hos tollvesenet (selv om det er umulig å direkte like dem...)
Du må sende en søknad til Tollvesenet om å få refundert avgiftene. Følgende opplysninger og papirer skal være med i søknaden om refusjon

ditt navn og adresse
kort forklaring om hvorfor du søker refusjon
kopi av faktura
dokumentasjon som bekrefter at varen har blitt fortollet inn til Norge (for eksempel kvittering fra Posten eller annen speditør)
dokumentasjon som bekrefter at varen har blitt sendt ut av Norge (for eksempel kvittering fra Posten eller annen speditør)
dokumentasjon fra selger som bekrefter at du får pengene igjen (for eksempel kontoutskrift eller kredittnota) eller at du mottar en ny vare som fortolles inn i Norge
ditt kontonummer (for tilbakebetaling)
Tollvesenet vil gjøre en helhetlig vurdering av søknaden din med tilhørende dokumentasjon for å avgjøre om du får tilbakebetalt avgiftene.

Tollvesenet refunderer ikke

beløp under 100 kroner
fortollingsgebyr til Posten eller annen speditør

Fra http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/retur-eller-bytte-av-varer/

c65-back-plate-strap-brown_1.jpg

Har en C60 som jeg er veldig fornøyd med. C65 er jo omtrent lik, bare uten dykkerbezelen.

Bare for å strå litt salt i såret så kommer det muligens en limited edition av C65 etterhvert. På CW forumet er det satt i gang en "forum limited edition" greie. Står mellom C65 og C5 Slimline for øyeblikket, men folk flest ser ut til at C5 er favoritt.

Hadde selv kjøpt en C65 på dagen om den hadde hatt skive ala Omega Electic Blue

Jeg har heldigvis ikke lyst på blå skive. Har en blåskivet CW allerede, blir for kjedelig å ha to. Men enig i at blå skive på C65 høres utrolig flott ut, og ser det er mye snakk om det på forumet. Rart så populært det er med blå skive, man ser ikke sååå mye blått ute i det fri..