Klokkecafé – løst og fast om klokker

baume-mercier-classima.jpg


baume-mercier-classima-wrist-3.jpg


Positivt overrasket over den nye Baume & Mercier Classima som ble vist frem på SIHH.

Kommer både i helstål og two-tone, men spesielt two-tone-varianten likte jeg veldig godt.

Har skrevet om den i dag på bloggen.
 
Noe har skjedd etter at jeg registrerte meg på Sonen. Jeg prøver hele tiden å se hvilke klokker folk har på seg, og får nesten ikke med meg hva som skjer. Dette gjelder både film/TV og "real life".
Ser på The Walking Dead, og tar meg selv i å lure på hvilken klokke man burde ha på seg.
Kommer det til å gå over?
 
Noe har skjedd etter at jeg registrerte meg på Sonen. Jeg prøver hele tiden å se hvilke klokker folk har på seg, og får nesten ikke med meg hva som skjer. Dette gjelder både film/TV og "real life".
Ser på The Walking Dead, og tar meg selv i å lure på hvilken klokke man burde ha på seg.
Kommer det til å gå over?

Det kommer nok til å bli mindre av det etterhvert, så nyt det mens du kan!
 
Noe har skjedd etter at jeg registrerte meg på Sonen. Jeg prøver hele tiden å se hvilke klokker folk har på seg, og får nesten ikke med meg hva som skjer. Dette gjelder både film/TV og "real life".
Ser på The Walking Dead, og tar meg selv i å lure på hvilken klokke man burde ha på seg.
Kommer det til å gå over?

Nei.

:cool:
 
Noe har skjedd etter at jeg registrerte meg på Sonen. Jeg prøver hele tiden å se hvilke klokker folk har på seg, og får nesten ikke med meg hva som skjer. Dette gjelder både film/TV og "real life".
Ser på The Walking Dead, og tar meg selv i å lure på hvilken klokke man burde ha på seg.
Kommer det til å gå over?

Kjenner meg utrolig godt igjen, har det slik for tiden jeg og. Så lenge man ser på alene er det litt lettere å håndtere:)
 
De har vel stort sett de samme på seg hver gang? Clarkson skiftet vel fra en PO til en IWC i en av de siste sesongene.

Både Clarkson og May har vel også Railmaster? Så er jo litt forskjellig på de. Bare sånn fra toppen av hodet:

Hammond: Rolex Submariner, Breitling Navitimer og Tissot T-Touch
May: Rado, Omega Railmaster
Clarkson: Planet Ocean, Railmaster

er sikkert en del jeg har glemt, men er i alle fall en 6-7 forskjellige pene klokker igjennom sesongene! :D
 
Er det noen av dere som vet om urmakere (eller andre?) i Norge som har utstyret som trengs til å utføre en AR-coating jobb på klokkeglass? Noen som har gjort denne "modden" på en klokke som kom uten coating i ettertid? Hvordan gikk dere frem? :)
 
Da har jeg sendt mail til en optiker hvor jeg spør om de kan påføre AR-coating om jeg kommer ned med glasset. Selve glasset er jo ganske likt et brilleglass i størrelse, så dette burde vel være mulig?

Fortsettelse følger :cool:
 
iwc-portugieser-perpetual-digital-1.jpg


Skrevet litt om den nye IWC Portugieser Perpetual Calendar Digital Date-Month i dag på forsidene.

Jeg var ikke superentusiastisk når jeg så den på bildene, men i praksis så er det en veldig lekker og understated modell.
 
iwc-portugieser-perpetual-digital-1.jpg


Skrevet litt om den nye IWC Portugieser Perpetual Calendar Digital Date-Month i dag på forsidene.

Jeg var ikke superentusiastisk når jeg så den på bildene, men i praksis så er det en veldig lekker og understated modell.

Savner kontraster. Hadde visere og markører vært i rødt gull hadde klokken vært mye finere IMO..