Klokkecafé – løst og fast om klokker

Takk for tips - gjorde akkurat en bestilling derfra nå - spent på kvalitet/finish:D

Edit: Reimen ble levert i dag og kvaliteten virker veldig bra. Det samme vil jeg si om finishen. Skal poste noen bilder innen kort tid
 
På vei til London. Noen gode tips til hva man bør se, eller kjøpe med hjem under mva-frigrensa?

Se: Burlington Arcade (picadilly street). I samme område har du en avstikker som går fra picadilly st til Bond st. To parallellgater egentlig. Her har du premium forhandlere og to boutiqer (JLC, VC).

Hvis du interesserer deg for tradisjonell barbering så har du D.R. Harris i Picadilly st, og i ST. James st som går ned fra Picadilly st. I ST James har du også Truefitt & Hill salong. Finnes og en god sigarsjappe her. Parallelt med Picadilly st har du Jermyn St. Her finner du Geo F. Trumpers. Her er det også en del kule klesbutikker hvis du liker litt old fashion.

hvis du liker en god biff, så kan jeg anbefale Goodman Steakhouse i Maddox st (ta tuben til Oxford Circus, gå nedover Regent St, så treffer du Maddox St etter et par hundre meter.
 
Gode tips @Sponon. Ble hektisk i går, og rakk ikke noe av det jeg tenkte. Fikk en kjapp tur innom Omega i Regent Street. Får se om det går bedre i dag, men reisefølget har lagt opp tett program.. Uansett utrolig fin by London.

I kveld er det middag på sketch, men i morgen passer det bra med biff syns jeg, skal prøve å få med hun andre
. :)
 
Redigert av en moderator:
Er det blitt vanlig at AD selger deg klokken som har stått i utstilling bak glass?

Jeg har ikke særlig lyst på en klokke som har blitt tafset på av utallige folk. Da kjøper jeg heller en pent brukt.
 
Det er vel ikke noe i veien for at de selger deg utstillingsmodellen, men det bør jo vises til et avslag på prisen.

Det kommer jo litt an på. Er jo en del modeller ADer bare har en av. Er jo naturlig at folk som er interessert får prøve de. Da er det ikke like nødvendig å gi avslag i pris spør du meg. Sett fra AD sitt ståsted altså.
 
Takk for svar!

Ad må uansett bestille en ny, hvis jeg kjøper den i butikken. Så da burde det ikke være noe problem å spørre om han rett og slett bare kan bestille en helt ny til meg.
 
Tollauksjonen

Noen som har tittet på tollauksjonen som startet i dag?
Her må det vel være mulig å gjøre en grei deal? Men er litt skeptisk på kvalitet/mengden av bilder som blir lagt ut.
Er jo ikke lett å kjøpe "kjøper'n" og ikke klokka, når man kan anta at han prøvde å snike inn klokka utollet in the first place. Heller ikke lett å bedømme ekthet, stand osv. ut i fra et lusent bilde...

En Ulyssa Nardin Ocean Maxi Marine Chronometer som ligger ute, den har vel en listepris på 8-9K$.

http://www.qxl.no/pris/tollauksjon/klaer-smykker/klokke/v/an809076222/
 
Tror dere tyske urprodusenter som Glasshütte Original og A. Lange & Söhne vil få en tilsvarende prisstigning som de sveitsiske produsentene?

Grunnen til jeg spør er fordi det er jo Swatch Group som eier GO, og Richemount Group som eier ALS.

Hmmm....

Sinn derimot... høhø :cool:
 
Noen som har tittet på tollauksjonen som startet i dag?
Her må det vel være mulig å gjøre en grei deal? Men er litt skeptisk på kvalitet/mengden av bilder som blir lagt ut.
Er jo ikke lett å kjøpe "kjøper'n" og ikke klokka, når man kan anta at han prøvde å snike inn klokka utollet in the first place. Heller ikke lett å bedømme ekthet, stand osv. ut i fra et lusent bilde...

En Ulyssa Nardin Ocean Maxi Marine Chronometer som ligger ute, den har vel en listepris på 8-9K$.

http://www.qxl.no/pris/tollauksjon/klaer-smykker/klokke/v/an809076222/

Disse har den UN-26 urverk som er basert på den 2892-A2 fra ETA.
Mange av disse modeller havner på grå markedet(usolgt fra butikker...) og fins til priser langt unna 8-9K$, som er ikke så realistisk for en ETA basert klokke: Men du kan tenke om selv... På Ebay for eks...
 
Tror dere tyske urprodusenter som Glasshütte Original og A. Lange & Söhne vil få en tilsvarende prisstigning som de sveitsiske produsentene?

Grunnen til jeg spør er fordi det er jo Swatch Group som eier GO, og Richemount Group som eier ALS.

Hmmm....

Sinn derimot... høhø :cool:

Sinn som alle som bruker ETA urverk skal ta prisene opp: Bare pga sveitiske urverket og mulig andre deler...
Det er bare å vente...
Mulig at de har urverk i stock fra før og tar ikke prisene opp med det samme: Da må de bli veldig snill med sine kunder for å ikke utnytte muligheten;)
 
Sinn som alle som bruker ETA urverk skal ta prisene opp: Bare pga sveitiske urverket og mulig andre deler...
Det er bare å vente...
Mulig at de har urverk i stock fra før og tar ikke prisene opp med det samme: Da må de bli veldig snill med sine kunder for å ikke utnytte muligheten;)

Du har et poeng der. Men det er jo bare urverket som er sveitsisk. Resten blir produsert lokalt. Et ETA, Sellita eller Soprod verk koster ikke all verden. Kanskje er det så lavt som under 20% av kosten for å produsere en Sinn klokke?

Blir iallefall spennende å følge med på utviklingen de neste mnd.
 
Du har et poeng der. Men det er jo bare urverket som er sveitsisk. Resten blir produsert lokalt. Et ETA, Sellita eller Soprod verk koster ikke all verden. Kanskje er det så lavt som under 20% av kosten for å produsere en Sinn klokke?

Blir iallefall spennende å følge med på utviklingen de neste mnd.

Hmm...Kanskje 150$ for en 2824-2 som de bruker. 20% er ikke realistisk egentlig.
Sinn eier sin fabrikk og kassen/deler/montering/testing på en 1000$ "556" summer seg kanskje på 250$.
Hvis vi sier rundt 400$ alt inkl da er det mer realistisk.
http://www.watchbuys.com/store/pc/Sinn-556-I-on-Strap-18p731.htm

Just a guess...
 
Har tenkt å kjøpe en sort datoskive til den nye Hamilton Pioneeren min. Å bruke hvit datoskive på denne er helt på viddene fra Hamilton etter min mening, de har truffet så bra på designet på alle andre måter også finner de på noe slikt til slutt som bryter helt med harmonien i skiven. :confused:

Uansett, er dette noe som urmakere pleier å ha på lager eller må jeg bestille selv fra feks. Ofrei?

Tenker å male over de hvite tallene med sandfarge ved å bruke en sånn "luftspraymaling", og prøve å få til et lignende resultat som han her: http://uhrforum.de/hamilton-khaki-t...f-h604551-pimp-my-datum-t123892-3#post1586566