For å være helt ærlig har jeg aldri forstått meg på Monster. Den fineste diveren til Seiko synes jeg er SNZH57. Det er noe herlig old school over den. Om det er et godt kjøp aner jeg ikke, men den er veldig kul.
PS - fikset bildene dine
Rolex er vi jo alle kjent med, mange av modellene er lett å skille fra hverandre men...
Datejust heter en type den kommer i forskjellige størrelser og Air- king er jo uten dato så den er grei, men hvorfor heter andre da perpetual med og uten date og oyster precisicion, er dette bare pga størrelsen? Det blir veldig forvirrende med så mange modeller som ser veldig like ut... :roll:
Stakkars Rambutan, ingen som svarer på disse spørsmålene. Kanskje du må lage en tråd i Rolexforumet.
"Perpetual" tror jeg Rolex bruker/brukte om sine automatiske urverk. Så kombineres perpetual med date og andre finurlige betegnelser, men for å finne ut av dette tror jeg google er din venn - om ikke en av rolexgutta forbarmer seg over deg.
Jo, den der er skikkelig tøff. Tittet på bilder av den mang en gang, selv om jeg ikke er noe fan av slike "lenker" som den har så er totaliteten skikkelig 70s og fin.
En undrings over kveldsthéen.
IWC's har jo siden det store krigs dager levert ur i forskjellige "Marks" (X, XI, XII, XV, XVI og nå XVII)
Heter de kort og godt bare: "IWC Mark X" eller er det egentlig "IWC Pilot Mark X" - i motsetning til for eks. "Big Pilot" mener jeg.
+1Takk Langtransport for utrolig interessant post. Jeg lærer noe nytt hver dag her på TS.