Klokkecafé – løst og fast om klokker

Er relativt sikker på at du kan se dette på prisen av en klokke, i hvert fall i forhold til hverandre :p.

Rolex er nesten bare maskiner, koster ikke så mye. AP og PP har en del mer manuelt arbeid; koster litt mer. A. Lange enda mer håndarbeid; koster masse.

Grande Complications osv er så og si bare 100% håndlaget og koster deretter...

Nøyaktig antall timer brukt tror jeg man nok må anse som en ganske godt voktet hemmelighet hos de forskjellige.
Dette tar jeg fra hukommelsen, men mener å ha hørt at AP RO Grande Complication tar ca. et årverk fra start til slutt. Ikke rart det har en stiv prislapp mao.

Hva er beste nettbutikk for kjøp av uorginale lærremmer?
Pluss hvis det er fra et EU land, men ikke er must!

Hva er beste nettbutikk for kjøp av uorginale lærremmer?
Pluss hvis det er fra et EU land, men ikke er must!

Toshi er som nevnt bra.
Micah er bra (til Panerai).

peter.watchacc@gmail.com er knallbra IMHO. Lager remmer til IWC, OMEGA, Panerai nøyaktig etter mål fra OEM-remmer, dvs at de passer OEM deployant. Meget god kvalitet.

Se selv: Peter Watchacc Har skreddere utdannet fra Hermês i Paris...:cool:

Det er til et vintage Omega ur, så er nok på utkikk etter litt nettere saker :) Men takk for innspill så langt!

Klarte ikke å finne priser på sidene, aner du hva disse koster?

Kjøpte en Di-modell rallye på ebay for 35$ inkl frakt.

2012-11-10135518.jpg

Denne siden har veiledende priser, men vet ikke om dem sender til Norge.
Premium Straps by <b>Di-Modell</b>, Germany

Hvem var først ute med intern bezel folkens?

Siden vi sitter på Café kan man vel synse litt.
Først med uni-directional ytterbezel var BP FF og Rolex tett opp etter (før?) med bi-directional.

I en perfekt verden var JlC Polaris først med innerbezel, men det er bare noe jeg "ønsker" skal være sant.