Klokkecafé – løst og fast om klokker

Har du sett på Tag Heuer Monaco? Koster kanskje over 20 da. Hvis du ikke ser på den uten kronograf. Men hva er en racingklokke uten kronograf o_O
212x22235.png


Eller Tudor Heritage Chrono? Er kanskje over budsjett den og, hvis du ikke ser på bruktmarkedet.
Tudor-Heritage-Chrono-Blue-2013.jpg


Edit: Ifølge urverket.no koster Monaco 36k og Heritage Chrono 34k. Uups.
Har du sett på Tag Heuer Monaco? Koster kanskje over 20 da. Hvis du ikke ser på den uten kronograf. Men hva er en racingklokke uten kronograf o_O
212x22235.png


Eller Tudor Heritage Chrono? Er kanskje over budsjett den og, hvis du ikke ser på bruktmarkedet.
Tudor-Heritage-Chrono-Blue-2013.jpg


Edit: Ifølge urverket.no koster Monaco 36k og Heritage Chrono 34k. Uups.

:) Jo, den ligger litt over budsjett, men er absolutt innenfor!!!
 
Oris Williams F1? Brukt Chopard MM eller (TAG) Heuer Monaco? Autodromo Stradale? Certina WRC?

Sjekkes ut! Chopard lurer jeg på går litt over buudsjett, en TAG burde fønke.. Monacoen ble for dyr. Autodomo fant jeg ikke pris på. Cerina WRC er absolutt ok!!

Tusn takk!!
 
Noen som har prøvd denne ultralydvaskeren?

Sitter og vurderer om det er verdt å bestille en fra ebukta eller om jeg bare skal dra til nærmeste Clas
 
Takk. Normalt så er det ikke noe problem å rense solide, nyere lenker i Zalovann. Det er de eldre lenkene med "hulrom" jeg ønsker en slik vasker til for å banke ut dritten inni.
 
Takk. Normalt så er det ikke noe problem å rense solide, nyere lenker i Zalovann. Det er de eldre lenkene med "hulrom" jeg ønsker en slik vasker til for å banke ut dritten inni.

Selv på solide lenker tror jeg du klarer å få ut mer grums fra kriker og kroker med en ultralydsrenser enn du ellers klarer med bare zalo, vann børste. Har veldig god erfaring med en fra ebay, men det er faktisk dyrere enn teknikmagasinet (og clas). Bruker å ha opp i bittelitt salmiakk og zalo og varmtvann. Anbefales varmt! :)
 
Kjøpte en i dag - og første lenke var en solid, som det ikke kommer noe særlig dritt av egentlig. Sikkert jeg som har utøvd vedlikehold godt med varmt Zalovann og elektrisk myk tannbørste - eller at vaskeren er svak. Neste forsøk er ei hul gammel ræl-lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Etter en tur innom Askeland (Kr. Sand) idag fant jeg fort ut at det ikke blir en Omega PO på meg. Satt ikke så godt på hånda som jeg hadde trodd. MEN, Rolex Sub derimot satt meget godt. Nå er det bare å spare litt til :)
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Du får PO i både 45,5 (den jeg anser som "den ekte") og som 42mm, som har blitt den som sitter best på meg nå. En 42mm er slett ikke noe dumt valg. Det er vel en slik jeg vil gå for. Selv om en Sub ikke er feil valg!

8
 
Du får PO i både 45,5 (den jeg anser som "den ekte") og som 42mm, som har blitt den som sitter best på meg nå. En 42mm er slett ikke noe dumt valg. Det er vel en slik jeg vil gå for. Selv om en Sub ikke er feil valg!

8

Med mine små hender er det 42mm som er det opplagte valget for meg. Og det var denne jeg prøvde :) men den var hakke høy og Sub snakket bare mere til meg ;)

Edit: synes dette er litt synd da planen var en PO med orange bezel
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Noen som vet hvorfor enkelte rolex 166610 lv ikke har "rolexrolexrolex" skrevet inni klokka under bezelen i motsetning til en 116610 etc ? En kjenning som har kermiten og lurte på dette