Klokkecafé – løst og fast om klokker

Glemte å screenshotte, men tror ikke det var så mye å samle på @time. Annonseteksten virket oversatt via Google med ord som at den var 100% "buckshot" (refererte vel til markørene?) og "alle originale følgesvenn med". Eller noe i den dur. Rart var det i alle fall.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: time
Nokon som har gode tips til ei skinnreim med padding?
Er studentbudsjett, tenker 2-300kr, så at den skal vare "livet ut" er ikkje noko krav.

Hirsch Lucca er eit godt eksempel på korleis eg vil den skal sjå ut. Er til Sarb035.

Har bestilt et par skinnremmer herfra for å teste ut.
Har ikke mottatt dem ennå, men prisen er det ikke noe å si på.

Edit. For sent ute med den ja...

Har brukt remmene litt og de kan vel i beste fall beskrives som grei kvalitet til den prisen.
Det fulgte med spring bars til remmene, og de var av heller slett kvalitet.
Det er nok best å bruke de som hører til klokken.
Problemet er bare at hullene til spring bars er så trange at det er vanskelig å presse inn noen solide med god kvalitet.
Tror ikke det blir flere kjøp derfra...:(
 
IMG_5617.jpg
Noen som vil spekulere i hva som lanseres?
 
Hodinkee har etterhvert blitt helt uinteressant å lese for min del da jeg synes det blir veldig kjedelig å nesten utelukkende lese om klokker i oljebaron-klassen. Interessen for klokker er bare ikke "der" for meg. Personlig kan jeg bare se nydelig dekorerte urverk eller spesielt kompliserte komplikasjoner så mange ganger før det slutter å være interessant. Haute Horlogerie kan være en artig kuriositet å lese om en sjelden gang, men det stopper der for meg. Selv om jeg hadde så mye penger at denne typer klokker var komfortabelt innen rekkevidde så ville jeg ikke brukt penger på dem.

En annen irritasjon jeg har over Hodinkee, og forsåvidt Wornandwound og flere andre klokkemagasin, er dette overfokuset på en egen avart av hipster-kultur, hvor unge menn kler seg som de levde på 50-tallet, og ideen av bil-hansker, en sliten vintageklokke, runde briller med tykke rammer og en sepia-farget notatblokk er det eneste som gjelder. Det hele blir bare for fjernt for meg.

Brannfakkel? :p
 
Stort sett enig i det meste du skriver selv om jeg synes at de av og til har noen flotte dybdeartikler på ting jeg finner interessant ( Seiko Eichi som eksempel)

Stiller meg helt og fullt bak det siste avsnittet ditt :D

Hodinkee har etterhvert blitt helt uinteressant å lese for min del da jeg synes det blir veldig kjedelig å nesten utelukkende lese om klokker i oljebaron-klassen. Interessen for klokker er bare ikke "der" for meg. Personlig kan jeg bare se nydelig dekorerte urverk eller spesielt kompliserte komplikasjoner så mange ganger før det slutter å være interessant. Haute Horlogerie kan være en artig kuriositet å lese om en sjelden gang, men det stopper der for meg. Selv om jeg hadde så mye penger at denne typer klokker var komfortabelt innen rekkevidde så ville jeg ikke brukt penger på dem.

En annen irritasjon jeg har over Hodinkee, og forsåvidt Wornandwound og flere andre klokkemagasin, er dette overfokuset på en egen avart av hipster-kultur, hvor unge menn kler seg som de levde på 50-tallet, og ideen av bil-hansker, en sliten vintageklokke, runde briller med tykke rammer og en sepia-farget notatblokk er det eneste som gjelder. Det hele blir bare for fjernt for meg.

Brannfakkel? :p
 
Hodinkee har etterhvert blitt helt uinteressant å lese for min del da jeg synes det blir veldig kjedelig å nesten utelukkende lese om klokker i oljebaron-klassen. Interessen for klokker er bare ikke "der" for meg. Personlig kan jeg bare se nydelig dekorerte urverk eller spesielt kompliserte komplikasjoner så mange ganger før det slutter å være interessant. Haute Horlogerie kan være en artig kuriositet å lese om en sjelden gang, men det stopper der for meg. Selv om jeg hadde så mye penger at denne typer klokker var komfortabelt innen rekkevidde så ville jeg ikke brukt penger på dem.

En annen irritasjon jeg har over Hodinkee, og forsåvidt Wornandwound og flere andre klokkemagasin, er dette overfokuset på en egen avart av hipster-kultur, hvor unge menn kler seg som de levde på 50-tallet, og ideen av bil-hansker, en sliten vintageklokke, runde briller med tykke rammer og en sepia-farget notatblokk er det eneste som gjelder. Det hele blir bare for fjernt for meg.

Brannfakkel? :p

Jeg er langt på vei enig, men Jack Forster sine artikler er bra og varierte:

https://www.hodinkee.com/articles/t...ehind-the-lindbergh-longines-hour-angle-watch
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjarnetv og Vegard